Pages

Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

Κήρυξη Στάσεων Εργασίας την Παρασκευή 2-3-2018


Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Όπως γνωρίζετε στις 2 Μαρτίου 2018 το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. αποφάσισε τη διοργάνωση συλλαλητηρίων σε Αθήνα (στις 13.00 στο Υπουργείο Παιδείας) και Θεσσαλονίκη (στις 12 το μεσημέρι στο Άγαλμα Βενιζέλου) για να απαιτήσουμε μαζικούς, μόνιμους διορισμούς.
Για το λόγο αυτό το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. κήρυξε στάση εργασίας από τις 11:00 π.μ. έως τις 14:00.
Συμπληρωματικά, η Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς κηρύσσει στάση εργασίας από τις 08:00 π.μ. έως τις 11:00 την Παρασκευή 2 Μαρτίου 2018.

Στατιστικά Αναπληρωτών στη Εκπαίδευση (Α/θμια & Β/θμια) 2017 -2018

Του Πάνου Ντούλα,
Καθηγητή Αγγλικής,
Εσπερινό ΕΠΑΛ Κορίνθου,
Κόρινθος, 25/02/2018

Με βάση τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Αιρετός Β. Παληγιάννης για την Πρωτοβάθμια (ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ, 2018) και ο Αιρετός Ν. Κορδής (ΚΟΡΔΗΣ, Πόσες προσλήψεις έχουν γίνει έως τώρα στη Β/θμια Εκπαίδευση, 2018) για τη Δευτεροβάθμια, οι αναπληρωτές συνολικά στην εκπαίδευση είναι 22.732, ένας αριθμός που τείνει να αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο (ΚΟΡΔΗΣ, Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα το 2017, 2017).


Γαλλία, πρωτοφανής αλλαγή σκηνικού στα λύκεια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.


του Κώστα Μπουγιούκου, Επίκουρου καθηγητή βιοπληροφορικής στο πανεπιστήμιο«Paris Diderot»
Δεν είναι παρά λίγες μέρες που η κυβέρνηση του Εντουάρ Φιλίπ, με την «χαριτωμένη» στήριξη του προέδρου Ε. Μακρόν, ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων που στοχεύουν να αλλάξουν δραστικά τον χαρακτήρα και την κατεύθυνση της δημόσιας παιδείας στη Γαλλία. Η ανώτατη παιδεία αποτελεί κομβικό στόχο κάθε κυβέρνησης που επιθυμεί να επιφέρει αντιδραστικές τομές στο σύνολο της κοινωνίας και έτσι και η κυβέρνηση Φιλίπ της προεδρίας Μακρόν δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα και στοχεύει στην πλήρη αλλαγή του σκηνικού στην εκπαίδευση. Οι προσπάθειες επικεντρώνονται σε 3 μέτωπα, την αναδιάρθρωση του απολυτηρίου του λυκείου (το λεγόμενο baccalauréat ή bac), το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και την αναδιάρθρωση των πανεπιστημιακών τμημάτων. Το τελευταίο αποτελώντας πάντα στρατηγικό τομέα για την αναπαραγωγή του κεφαλαίου είχε ξεκινήσει ήδη από τον Σαρκοζί συνεχίστηκε με τον Ολλάντ και ο Μακρόν σήμερα προσπαθεί να το ολοκληρώσει με κάθε κόστος και σε βάθος χρόνου. Ένα στοίχημα που θα παίζεται για καιρό. Συνδεδεμένα όμως με την αλλαγή στα τμήματα είναι τα άλλα δύο μέτωπα που άνοιξε τώρα η κυβέρνηση, οι αλλαγές στο bac και το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα οποία αποτελούν τα κυρίαρχα σημεία σύγκρουσης του κινήματος με την κυβέρνηση αυτή την περίοδο.

Οι μαθητές στόχος ή στόχος οι μαθητές; Η απάντηση των εκπαιδευτικών ενώσεων της Αμερικής.


της Βιολέττας Πατέλη
Οι μαθητές στόχος; (Με αφορμή τα δεκάδες θύματα επιθέσεων σε σχολεία της Αμερικής λόγω οπλοχρησίας )
ή
Στόχος οι μαθητές ;
Η απάντηση των εκπαιδευτικών ενώσεων της Αμερικής

Τα γεγονότα
Ούτε δυο μήνες από την έναρξη του έτους (2018) και η βρετανική εφημερίδα «The telegraph» αναφέρει «Κάθε 60 ώρες ένας πυροβολισμός σε σχολείο! Είναι η μέση καταγραφή για τα σχολεία των ΗΠΑ για το 2018. Ωστόσο, κατά τον πρώην αστυνομικό διευθυντή της Νέας Υόρκης, πρόκειται για τη ΝΕΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ, μιας και αυτή η κατάσταση θεωρείται δεδομένο πως θα συνεχιστεί ….

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

Ενάμιση δισεκατομμύριο ευρώ το κόστος των φροντιστηρίων στη Γερμανία


Εισαγωγή - μετάφραση: Δημήτρης Τσουκάλης
Στην εκπαίδευση, σχεδόν πάντα στις συζητήσεις, δημόσιες ή ιδιωτικές, η μόνιμη διαπίστωση «ειδικών» αλλά και απλών ανθρώπων είναι ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα, αν όχι του κόσμου, σίγουρα της Ευρώπης, που υπάρχουν φροντιστήρια.
Η διαπίστωση αυτή δεν είναι λάθος. Είναι ένα μεγάλο ψέμα που καλλιεργείται έντεχνα και συστηματικά.
Φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα υπάρχουν σε όλες τις χώρες του κόσμου. Σύμφωνα με το ίδρυμα Bertelsmann, το ποσοστό των μαθητών, μεταξύ έξι και δεκαέξι ετών, στη Γερμανία που καταφεύγει στα φροντιστήρια βρίσκεται στο 14%, στη Γαλλία 36% και σε χώρες της Ασίας, όπως η Κορέα και η Ιαπωνία στο 70%.[1]
Σίγουρα, πάντως, η λεγόμενη παραπαιδεία δεν είναι τόσο εκτεταμένη, τουλάχιστον στις ευρωπαϊκές χώρες, όσο στην πατρίδα μας.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Εργασιακές συνθήκες εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε περισσότερα από δύο σχολεία


Κύριε Υπουργέ,

Όπως είναι γνωστό, πάγια θέση της Ο.Λ.Μ.Ε. είναι να μην υπηρετεί κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από δύο σχολικές μονάδες.
Η θέση μας αυτή στηρίζεται στην εκπαιδευτική πραγματικότητα. Είναι δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι στενά συνδεδεμένος με το σχολείο του,   να εντάσσεται λειτουργικά, ώστε να γνωρίζει τους μαθητές του και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στο σχολικό χώρο.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Για το εργασιακό καθεστώς στην ενισχυτική διδασκαλία


Είναι κοινά αποδεκτό για όλους τους εμπλεκόμενους με την εκπαίδευση, ότι η ενισχυτική διδασκαλία αποτελεί προαπαιτούμενο θεσμό για να υποστηριχτεί η υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης και για να αποτελεί το δημόσιο σχολείο φορέα άμβλυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων.
Είναι επίσης γνωστή η πάγια θέση της ΟΛΜΕ ότι οι υποστηρικτικοί θεσμοί ενίσχυσης των μαθητών πρέπει να ενταχθούν οργανικά μέσα στο δημόσιο σχολείο.
Στο θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας επιβάλλεται να υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου (μόνιμοι, αναπληρωτές) και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να προβλεφθούν επιπλέον μόνιμοι διορισμοί.

Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2018

Αναπληρωτές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 2017-2018

Του Πάνου Ντούλα,
Καθηγητή Αγγλικής,
Εσπερινό ΕΠΑΛ Κορίνθου,
Κόρινθος, 19/02/2018

Με βάση τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Αιρετός Ν. Κορδής (εδώ: https://tinyurl.com/ycsfgnz7 ), οι αναπληρωτές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ξεπέρασαν τους 7.500 (συγκεκριμένα 7.567). Αυτό σημαίνει ότι, μετά την αύξηση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών ΔΕ το 2013 που περιόρισε τότε δραστικά τον αριθμό των αναπληρωτών, οι αναπληρωτές είναι για πρώτη φορά πάνω από το 10% των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στη Δευτεροβάθμια. Αυτό το ποσοστό πιθανώς είναι πιο αυξημένο σε δυσπρόσιτες περιοχές και σε συγκεκριμένες δομές π.χ. Ειδική Αγωγή, Μουσικά Σχολεία, κ.ά., αλλά δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένα στοιχεία.


Εχθές δεν χτύπησε το κουδούνι… ξανά…


της Σοφίας Χατζοπούλου
22 Δεκεμβρίου 1868, Τενεσί: Ένας μαθητής που αρνήθηκε την τιμωρία με τη βέργα, γύρισε την επόμενη μέρα με τον αδελφό του κι έναν φίλο του έτσι ώστε να εκδικηθεί με τη χρήση όπλου τον δάσκαλο. Αφού δεν τον βρήκαν εκεί, πήγαν στο σπίτι του, όπου μετά από συμπλοκή σκοτώθηκαν όλοι εκτός από τον μαθητή.
20 Φεβρουαρίου 1874, Μοντάνα: Ένας 20χρονος σπουδαστής πυροβόλησε στην κοιλιά 3 φορές τον καθηγητή του, αφού τον είχε αποβάλλει για ανυπακοή.
22 Δεκεμβρίου 1881, Ιντιάνα: Δάσκαλος πυροβόλησε μαθητή σχεδόν εξ’ επαφής επειδή ο τελευταίος αρνήθηκε να γράψει στην πινάκιο.
σκηνή από την ταινία Elephant του Gus Van Sant (2003)

Καμιά Αυταπάτη! Όλοι οι Αναπληρωτές σε Θέση Μάχης!!

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! Άμεσο – μόνιμο διορισμό όλων των συμβασιούχων συναδέλφων. Εδώ και τώρα εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών!
Συνάδελφοι, 
το αμέσως προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ψήφισε μαζί με τη Νέα Δημοκρατία στη Βουλή το Πολυνομοσχέδιο για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης. Έβαλε εμπόδια στο δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία απαιτώντας το 50% + 1 στα πρωτοβάθμια σωματεία για να προκηρυχθεί μια απεργία. Έχουμε πείρα, πολλοί από εμάς, αφού έχουμε δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα είτε σε φροντιστήρια ή ιδιωτικά σχολεία, είτε ως ετεροαπασχολούμενοι. Οι συμβάσεις-λάστιχο, η απληρωσιά, οι τρομοκρατικές απολύσεις είναι γενικευμένες και απαιτούν την άμεση παρέμβαση των σωματείων. Στην ουσία η κυβέρνηση ανοίγει την πόρτα στην απαγόρευση του δικαιώματος στην απεργία.

Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2018

Η εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών και η συζήτηση για τον εργασιακό τους χρόνο.


της Αιμιλίας Τσαγκαράτου

Η ψήφιση στις 15 Γενάρη της διάταξης για το 30ωρο των εκπαιδευτικών στο νόμο με τα προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης και η εγκύκλιος που ακολούθησε δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Η συζήτηση για το χρόνο εργασίας των εκπαιδευτικών ήταν ένα από τα κεντρικά ζητήματα που άνοιξε για μια ακόμα φορά  στα πλαίσια του «εθνικού διαλόγου για την Παιδεία» του 2015. Οι τότε δηλώσεις του κ. Λιάκου «να μην συμπίπτουν ο χρόνος διδασκαλίας και ο εργασιακός χρόνος των εκπαιδευτικών», «ο εργασιακός χρόνος να περιλαμβάνει  τις παιδαγωγικές συναντήσεις των δασκάλων και των καθηγητών οι οποίοι κάθε βδομάδα θα χαράζουν την εκπαιδευτική πολιτική»(!), αλλά και προηγούμενες δηλώσεις του για «επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών στα κενά τους» δεν ήταν τυχαίες. Πέρα από τον τρόπο με τον οποίο φαίνεται να προσανατολίζεται το Υπουργείο Παιδείας να «λύσει» το πρόβλημα της λειτουργίας των σχολείων χωρίς διορισμούς, οφείλουμε να δούμε τη γενικότερη πολιτική στόχευση σε σχέση με τον εργασιακό χρόνο των εκπαιδευτικών, έτσι όπως εκπορεύεται και από τη συνολική εκπαιδευτική πολιτική που διαμορφώνουν και τα υπερεθνικά κέντρα.

Π.Ε.Σ.ΕΚ.: Επείγουσα ανακοίνωση για τα παρανόμως παρακρατηθέντα

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (Π.Ε.Σ.ΕΚ.)

Σχετικά με το ΕΤΕΑΕΠ (πρώην ΤΕΑΔΥ)

Είναι παραδεκτό από όλους πλέον ότι πολιτική της κυβέρνησης είναι η εφαρμογή των εντολών των δανειστών, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ για τη μετατροπή των συντάξεων σε προνοιακά επιδόματα. Η τακτική που επέλεξε η κυβέρνηση, για να έχει λιγότερες νομικές αντιδράσεις, είναι ο επανυπολογισμός όλων των συντάξεων, κύριων και επικουρικών, ώστε οι μειώσεις να έχουν θεσμική κατοχύρωση, για να μην έχουν τη δυνατότητα τα δικαστήρια να κρίνουν αντισυνταγματικές τις μνημονιακές κρατήσεις και να μην μπορούν οι συνταξιούχοι να διεκδικούν δικαστικά την κλοπή των συντάξεών τους. Άλλωστε αυτό το είχε δηλώσει ο τότε Υπουργός εργασίας κ. Κατρούγκαλος, όταν είχε δώσει στη δημοσιότητα το προσχέδιο του ν. 4387/2016.
Την 1.1.2016 επανυπολογίστηκαν όλες οι επικουρικές συντάξεις με ένα μαθηματικό τύπο που έπρεπε κάποιος να σπάσει το κεφάλι του για να καταλάβει με ποιο τρόπο του μείωσαν την επικουρική. Η ουσία είναι ότι ο επανυπολογισμός για κάποιους «απορρόφησε» τις μνημονιακές κρατήσεις, ενώ για πολλούς συναδέλφους οι επικουρικές μειώθηκαν κατά πολύ, περισσότερο από τις μέχρι  τότε περικοπές. Σ’ άλλους συναδέλφους η μείωση εμφανιζόταν ως προσωπική  διαφορά και δεν ήταν αντιληπτή. Η συνολική μείωση των επικουρικών ανήλθε σε 300.000.000 το χρόνο.

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018

Καταγγελία για τις συνθήκες υγιεινής διδασκόντων και μαθητών στο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας


Μια σωστά οργανωμένη Πολιτεία οφείλει να εξασφαλίζει τις καλύτερες προϋποθέσεις στους εκπαιδευτικούς για άσκηση του εκπαιδευτικού τους ρόλου αλλά και εργασία στις κατάλληλες συνθήκες.
Το ίδιο ισχύει και για την διασφάλιση της επαρκούς εκπαίδευσης όλων των παιδιών, καθώς και τις ανθρώπινες συνθήκες διδασκαλίας τους, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Για κάθε παιδί που συναντά δυσκολίες στη μάθηση, πρέπει η δημόσια εκπαίδευση, να εξασφαλίζει τις κατάλληλες υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε ένα περιβάλλον ισονομίας και αξιοπρέπειας. Η οικονομική κρίση δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αποτελεί την δικαιολογία για την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την ενίσχυση των μορφωτικών ανισοτήτων στα σχολεία.

Πρόσκληση συμμετοχής στην πρώτη συνάντηση της κεντρικής Ομάδας Εργασίας του 12ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της Ο.Λ.Μ.Ε.


Η Οργανωτική Επιτροπή του 12ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της Ο.Λ.Μ.Ε., με θέμα «Το εκπαιδευτικό έργο σε σχέση με τους όρους και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών», που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 11,12 και 13 Μαΐου 2018, καλεί κάθε συνάδελφο που επιθυμεί να πάρει μέρος στις κεντρικές Ομάδες Εργασίας του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ, να παραστεί στην πρώτη ενημερωτική συνάντηση, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου και ώρα 6:00 μ.μ. στα γραφεία της Ο.Λ.Μ.Ε. (Κορνάρου 2 και Ερμού, 6ος όροφος). Βασικό έργο της ομάδας αυτής θα είναι η προετοιμασία και η παρουσίαση των θεματικών εισηγήσεων του Συνεδρίου.

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2018

Σχετικά με την καταγγελία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νομού Καστοριάς


     Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς μετά την κοινοποίηση της καταγγελίας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νομού Καστοριάς κατά του Διευθυντή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς δηλώνει την αντίθεση του στις πρακτικές της διοίκησης που δυσχεραίνουν τη συνεργασία, διαταράσσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και φαλκιδεύουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Κάθε περίπτωση εκδήλωσης αυταρχισμού και φρονηματισμού προσβάλλει βάναυσα το εκπαιδευτικό λειτούργημα και δεν προσθέτει τίποτα θετικό στην ήδη χειμαζόμενη παιδεία.

Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018

Ψήφισμα της Γ.Σ. των Προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε. για το υποχρεωτικό 30ωρο

Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ Ε.Λ.Μ.Ε.

Η Γ.Σ. των Προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε. θεωρεί απαράδεκτες τις νέες ρυθμίσεις του 30ωρου για την επιβολή της υποχρεωτικής παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο, και αποφασίζει τη μη εφαρμογή του.
Καλούμε τους συνάδελφους να συνεχίσουν να εργάζονται στο σχολείο όπως μέχρι τώρα. Αν επιχειρηθεί με οποιονδήποτε τρόπο να επιβληθεί το 30ωρο, δεν θα το εφαρμόσουμε με την κάλυψη των Ε.Λ.Μ.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε.

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

Ο.Λ.Μ.Ε.: σχετικά με την εγκύκλιο για το 30ωρο


ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Λ.Μ.Ε.


Σχετικά με το ζήτημα της παραμονής των συναδέλφων στα σχολεία, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους να ακολουθήσουν τα ακόλουθα:
  • Εκτελούμε κανονικά το ωράριο μας σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας.
  • Εκτελούμε τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που μας έχουν ανατεθεί με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Είναι προφανές ότι με τη λήξη αυτών των εξωδιδακτικών καθηκόντων αποχωρούμε από το σχολείο.
  • Καλούμε τους Δ/ντές των σχ. Μονάδων να κινηθούν σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου υπερασπίζοντας τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
  • Σε περιπτώσεις αυθαιρεσίας Δ/ντών των σχ. Μονάδων καλούνται να συνεδριάσουν άμεσα οι Σύλλογοι Διδασκόντων.

     Σε περίπτωση που η Διεύθυνση σχολείου αποφασίσει διαφορετικά, το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. και τα Δ.Σ. των Ε.Λ.Μ.Ε. θα αντιδράσουν άμεσα.