Την
Τρίτη 1/3/21 πραγματοποιήθηκε συνάντηση
της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ με το
Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., παρουσία της Υπουργού
Παιδείας, της Υφυπουργού Παιδείας και
της Γενικής Γραμματέως.
Το
Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., αφού επισήμανε για μία
ακόμη φορά ότι οι δημοκρατικές διαδικασίες
απαιτούν να γίνεται διάλογος εγκαίρως
ώστε να κατατίθενται προτάσεις και να
γίνεται ουσιαστική συζήτηση και όχι
μετά την ψήφιση και εφαρμογή των νόμων,
έθεσε τα εξής ζητήματα:
Σχετικά
με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων
Το
Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. δήλωσε στην πολιτική
ηγεσία ότι τόσο ο νόμος 4692/20, που προβλέπει
την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας,
όσο και η σχετική εφαρμοστική ΥΑ 6603,
είναι σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις
της Ομοσπονδίας, γεγονός που αποδεικνύεται
και από τα συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής
των εκπαιδευτικών στην απεργία αποχή
που προκηρύχθηκε από την Ο.Λ.Μ.Ε., παρά
τις επανειλημμένες προσπάθειες εκφοβισμού
τους. Τα νομοθετήματα αυτά αποσκοπούν
στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα
προβλήματα στους ίδιους τους γονείς,
τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς,
στην κατηγοριοποίηση και τον ταξικό
διαχωρισμό της εκπαίδευσης, στην
περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου
σχολείου. Η εφαρμογή μιας τέτοιας
διαδικασίας εν μέσω πανδημίας με τα
σχολεία κλειστά και τα προβλήματα της
εκπαίδευσης να είναι τεράστια, είναι
όχι μόνο άκαιρη αλλά και ανεφάρμοστη.
Ούτως ή άλλως, αυτό που προέχει, αν
πραγματικά το ΥΠΑΙΘ ενδιαφέρεται για
τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου
εκπαιδευτικού έργου, είναι η επίλυση
των σοβαρότατων προβλημάτων της δημόσιας
εκπαίδευσης (ασφαλές άνοιγμα σχολείων,
ουσιαστική κάλυψη της ύλης με δια ζώσης
διδασκαλία, αντιμετώπιση των
ψυχοπαιδαγωγικών συνεπειών στους
μαθητές, διορισμούς στα χιλιάδες κενά
κλπ) και όχι η εσωτερική και εξωτερική
αξιολόγηση των σχολείων. Το Δ.Σ. της
Ο.Λ.Μ.Ε. ξεκαθάρισε ότι το ΥΠΑΙΘ οφείλει
να σεβαστεί τη βούληση του κλάδου, όπως
αυτή εκφράστηκε στις ειδικές συνεδριάσεις
των συλλόγων διδασκόντων, και να
προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση της ΥΑ
6603 και την κατάργηση των άρθρων 33-36 του
ν.4692/20, ώστε στη συνέχεια να υπάρξει ο
γόνιμος διάλογος στον οποίο υποτίθεται
ότι κλήθηκαν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.
Κανένας ουσιαστικός διάλογος δεν μπορεί
να πραγματοποιηθεί όταν υπάρχουν
προειλημμένες αποφάσεις από πλευράς
ΥΠΑΙΘ.