Pages

Δευτέρα 26 Ιουλίου 2021

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής: Άλλο ένα ψέμα της κυβέρνησης κατέρρευσε…


Μετά από ένα και πλέον χρόνο πανδημίας, με κλειστά σχολεία και διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με το υποδεέστερο υποκατάστατο της τηλεκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ αποφασίζει με τον πλέον ανάλγητο τρόπο να μειώσει των αριθμό των εισακτέων εφαρμόζοντας την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Με περισσή υποκρισία υποστηρίζοντας ότι θεραπεύει το πρόβλημα της «λευκής κόλλας» οδηγεί πάνω από 26.000 παιδιά περισσότερα από πέρυσι εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, λόγω του ότι μαθητές/τριες με υψηλές βαθμολογίες θα αναγκαστούν να δηλώσουν τμήματα χαμηλότερων βάσεων, οδηγώντας εκτός άλλους μαθητές με μέτριες βαθμολογίες.

Το μόνο που εγγυάται η εφαρμογή της ΕΒΕ είναι παιδιά με άριστες και μέτριες βαθμολογίες να οδηγούνται σε σχολές που δεν είναι της πρώτης προτίμησής τους.

Οποία υποκρισία, η δικαιολογία της υπουργού ότι έτσι προστατεύει τα παιδιά από το να καταλήγουν σε σχολές που δεν τα ενδιαφέρουν. Οι στρεβλώσεις είναι πολλές ιδιαίτερα σε σχολές με ειδικά μαθήματα (αρχιτεκτονικές, ΤΕΦΑΑ, ξένες φιλολογίες κλπ) απ’ όπου παιδιά με υψηλές βαθμολογίες και πολλά μόρια αποκλείονται λόγω του ότι δεν ξεπερνούν την ιδιαίτερα αυξημένη ΕΒΕ κάποιου ειδικού μαθήματος. Ειδικά το σχέδιο, έπαψε από το τρέχον σχολικό έτος να διδάσκεται στα Λύκεια ως πανελλαδικό μάθημα. Ακόμα, για πρώτη φορά στην ιστορία, μαθητές που αρίστευσαν στα μαθήματα βαρύτητας, δεν έχουν τον ελάχιστο Μ.Ο. για να φοιτήσουν στη σχολή που επιθυμούν.

Τρίτη 20 Ιουλίου 2021

Ο.Λ.Μ.Ε.: Νέο αντικεπαιδευτικό-αντιδραστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης


Εν μέσω θέρους, με τα σχολεία κλειστά και μάλιστα μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη εκπαιδευτική χρονιά λόγω πανδημίας το ΥΠΑΙΘ φέρνει σε διαβούλευση το νομοσχέδιο με τον παραπλανητικό τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών». Ενώ η πανδημία βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ακολουθεί την ίδια περσινή τακτική αρνούμενη να πάρει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών συνεπειών της πανδημίας.

Αντί για μέτρα θωράκισης της υγείας, το ΥΠΑΙΘ οικοδομεί ένα σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων, ένα σχολείο χορηγών, ένα εκπαιδευτικό σύστημα που οξύνει τις μορφωτικές ανισότητες και εντείνει τους φραγμούς στη μόρφωση σε βάρος των πιο αδύναμων μαθητών και μαθητριών. Ιδιωτικοποιεί ακόμα περισσότερο Δημόσια Εκπαίδευση. Οικοδομεί βήμα προς βήμα ένα σχολείο από το οποίο εξοβελίζονται πλήρως η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα, η συμμετοχή και η συνεργασία, το παιδαγωγικό πλαίσιο και οι αρχές και υποκαθίστανται από συγκεκαλυμμένες πελατειακές σχέσεις. Ένα σχολείο στο οποίο κυριαρχεί η γραφειοκρατία, ο συγκεντρωτισμός και εντατικοποιείται η εργασία. Πάνω απ’ όλα όμως επιβάλλεται ο απόλυτος και ασφυκτικός έλεγχος των εκπαιδευτικών και του έργου τους, ενώ ανοίγει ο δρόμος για ευρύτερες ανατροπές στα εργασιακά μας δικαιώματα.

Κυριακή 18 Ιουλίου 2021

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.: Συνέχιση της απεργίας αποχής από την αξιολόγηση


Αγαπητοί συνάδελφοι,

Με αφορμή και τη νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών (ΔΑΠΔΕΠ/Φ.5/15/οικ.13594/2-07-2021), που αναφέρεται στη διενέργεια της αξιολόγησης για την αξιολογική περίοδο του 2020, σας υπενθυμίζουμε ότι, ισχύει η απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της 19ης του Μάρτη του 2019 για συνέχιση της απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση.

Η Ο.Λ.Μ.Ε. καταγγέλλει τον διευθυντή του 1ου ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής


Το Δ.Σ της Ο.Λ.Μ.Ε. καταγγέλλει τον διευθυντή του 1ου ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής για την απαράδεκτη αντισυνδικαλιστική του δράση σε βάρος του Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. της Α’-Γ΄ Ανατολικής Αττικής. Συγκεκριμένα, ο εν λόγω συνάδελφος επιχειρεί να κάνει έξωση στην Ε.Λ.Μ.Ε., η οποία άνω των δύο δεκαετιών στεγάζεται στο σχολείο που τυγχάνει να είναι αυτός διευθυντής σήμερα.

Τα επιχειρήματα περί αναγκαιότητας χρήσης της αίθουσας για εκπαιδευτικούς λόγους ,που διατυπώνει ο συγκεκριμένος συνάδελφος δεν στέκουν λογικά, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη αίθουσα που χρησιμοποιείται από το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε. και υπερβολικά μικρή είναι και δεν πληροί τις απαραίτητες υγειονομικές προϋποθέσεις για τη χρήση της από μαθητές.

Είναι θλιβερό ένας συνάδελφος που επί σειρά ετών τιμήθηκε από τους εκπαιδευτικούς της περιοχής του με την κατάληψη θέσεων στο Δ.Σ της τοπικής Ε.Λ.Μ.Ε. να συμπεριφέρεται κατά τέτοιον τρόπο. Η στάση του αυτή είναι συνέχεια της επιλογής του να καταλάβει τη θέση των παραιτηθέντων συναδέλφων του στο ΚΥΣΔΕ, διοριζόμενος από τη Διοίκηση και να αυτοπροσδιορίζεται ως εκπρόσωπος των εργαζομένων.

Πέμπτη 15 Ιουλίου 2021

Ο.Λ.Μ.Ε.: Για τους διορισμούς στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. συγχαίρει τους συναδέλφους που διορίστηκαν, μετά από χρόνια προσφοράς τους στο δημόσιο σχολείο κάτω από τις απαράδεκτες συνθήκες της ελαστικής εργασίας. Το εκπαιδευτικό κίνημα με τους αγώνες του κατάφερε να γίνουν επιτέλους οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί στην γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας.

Είναι δεδομένο ότι ο αριθμός των διορισμών δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση το σύνολο των κενών, με αποτέλεσμα σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών, που επίσης έχουν προσφέρει τις υπηρεσίες τους όλα αυτά τα χρόνια στο δημόσιο σχολείο, να μένουν εκτός διορισμών και να αναγκάζονται να συνεχίσουν να εργάζονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι. Τα χιλιάδες οργανικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα δυσχεραίνουν την λειτουργία των σχολείων και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Δεν πρέπει να λησμονούμε επίσης τα χιλιάδες λειτουργικά κενά που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Επιβάλλεται λοιπόν, την αμέσως επόμενη σχολική χρονιά να γίνουν νέοι μαζικοί διορισμοί, ώστε να καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά.

Είναι δεδομένο ότι το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. θα συνεχίσει τον αγώνα για μόνιμους μαζικούς διορισμούς ώστε να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Αναχρονιστικές αναφορές σε σχολικό εγχειρίδιο


Στο σχολικό εγχειρίδιο «Υγιεινή Μικροβιολογία» του Τομέα Υγείας & Πρόνοιας της Γ΄ Τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων που έχει γραφεί πολλά χρόνια τώρα (από την εποχή που τα ΕΠΑΛ λέγονταν ΤΕΕ!) αναφέρονται αντιεπιστημονικές και αναχρονιστικές αντιλήψεις, που συνιστούν απροκάλυπτα κακοποιητικό λόγο προς πλήθος κοινωνικών ομάδων.

Είναι αδιανόητο να υπάρχουν παρωχημένες, αντιπαιδαγωγικές, σεξιστικές και ρατσιστικές αναφορές, που στερούνται κάθε επιστημονικής τεκμηρίωσης σε σχολικά εγχειρίδια και υποδαυλίζουν τις ρατσιστικές συμπεριφορές και τον σχολικό εκφοβισμό.

Το σχολείο ως βασικός φορέας κοινωνικοποίησης των νέων, οφείλει να διαπαιδαγωγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες με βάση τις πανανθρώπινες αξίες, όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και σε κάθε ανθρώπινο δικαίωμα, προωθώντας τη συμπερίληψη.

η Ο.Λ.Μ.Ε. καταγγέλλει την αντιδημοκρατική και μη σύννομη συμπεριφορά του Δ.Δ.Ε Πρέβεζας


Το τελευταίο χρονικό διάστημα πληροφορηθήκαμε για την αντιδημοκρατική , μη σύννομη και αντισυναδελφική συμπεριφορά του Δ.Δ.Ε. Πρέβεζας απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής και κυρίως απέναντι στο Σύλλογο Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Πρέβεζας. Συγκεκριμένα:

  • Ο Δ.Δ.Ε. Πρέβεζας έκανε πρόταση να χαρακτηρισθεί ως Πρότυπο το 1ου Γυμνάσιο Πρέβεζας, παρά την αντίθετη άποψη του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου , της Διοικούσας Επιτροπής Συλλόγου Γονέων αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου.

  • Ο Δ.Δ.Ε Πρέβεζας απέκρυψε την ως άνω μονομερή πρόταση του από την Ε.Λ.Μ.Ε. Πρέβεζας παρά τις επανειλημμένες παραστάσεις αλλά και τις έγγραφες ερωτήσεις της

  • Το ΠΥΣΔΕ Πρέβεζας ξεκίνησε και ολοκλήρωσε τις υπηρεσιακές μεταβολές χωρίς να τοποθετήσει κατά προτεραιότητα, ως όφειλε από την κείμενη νομοθεσία, τους συναδέλφους του 1ου Γυμνασίου Πρέβεζας σε νέες οργανικές θέσεις. Στη συνέχεια δεν προχώρησε ποτέ σε αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος των συναδέλφων, όπως έγινε στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά επιδεικνύοντας μία αδιάλλακτη συμπεριφορά περιφρόνησε ακόμη και της ανάλογες προτροπές για τήρηση της νομιμότητας από την Περιφερειακή Διεύθυνση Ηπείρου.

Πέμπτη 1 Ιουλίου 2021

Ο.Λ.Μ.Ε.: Αίτημα προς την υπουργό Παιδείας


Ζητούμε να συμπεριληφθούν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου 2021 και οι μαθητές και μαθήτριες που δεν είχαν λάβει εγκαίρως το πτυχίο / το απολυτήριό τους λόγω των ειδικών συνθηκών εν μέσω παρατεταμένης πανδημίας του σχολικού έτους 2020-2021. Υπενθυμίζουμε ότι η δυνατότητα επανεξέτασης υπήρχε μέχρι το 2019 μέσω της διενέργειας ειδικής εξεταστικής περιόδου στο τέλος Ιουνίου.

Η άρση του αποκλεισμού τους, η ταχύτερη δυνατή επανεξέταση των μαθητών και μαθητριών και η άρση της αβεβαιότητας ως προς τη λήψη του πτυχίου / του απολυτηρίου συνιστούν ιδιαίτερη παιδαγωγική συνθήκη.

Για το σκοπό αυτό ζητούμε να προηγηθούν οι επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις στην αρχή του Σεπτεμβρίου 2021 και ν’ ακολουθήσουν οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις.