Pages

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018

Πρώτες εκτιμήσεις για την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη δομή της Γ’ λυκείου


Για άλλη μία φορά οι εξαγγελίες και δεσμεύσεις της κυβέρνησης για απαγκίστρωση του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποδεικνύονται κενές περιεχομένου αφού η πρόσφατη πρόταση του Υπουργείου αποκαλύπτει ένα λύκειο ακόμα πιο προσδεμένο στην εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση φανερώνοντας για πολλοστή φορά την υποταγή της κυβέρνησης στις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.
Πως λοιπόν απαντά το Υπουργείο στην διαπίστωση ότι η Γ΄ λυκείου και εν μέρει η Β΄ λυκείου έχουν χάσει τον παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό τους ρόλο; Νομιμοποιώντας το πρόβλημα! Καταργώντας δηλαδή την Γ΄ τάξη και μετατρέποντας τη σε προπαρασκευαστική τάξη φροντιστηριακού χαρακτήρα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, ενώ οι σπουδές απόκτησης γνώσεων, εμπέδωσης αξιών, ανάπτυξης κριτικής σκέψης κ.α. θα ολοκληρώνονται στη Β΄ λυκείου. Ουσιαστικά το λύκειο χάνει μία τάξη.

Η Γ΄ λυκείου θα γίνει μία τάξη τριών ταχυτήτων οξύνοντας έτσι τις ταξικές ανισότητες. Θα υπάρχουν οι μαθητές που θα αποδέχονται την “αδυναμία” τους να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του νέου συστήματος, οι μαθητές που θα επιλέγουν σχολές χαμηλής ζήτησης (ελεύθερης πρόσβασης) κάνοντας εκβιαστικά έκπτωση στις φιλοδοξίες και τα όνειρα τους προκειμένου να εξασφαλίσουν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τέλος οι μαθητές που θα επιλέγουν τον μαραθώνιο των πανελλαδικών εξετάσεων. Η απόκτηση του απολυτηρίου το οποίο και θα συνδιαμορφώνει (κατά 10%) τον βαθμό εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα είναι δυσκολότερη και με τελικές απολυτήριες εξετάσεις (40% του τελικού βαθμού) σε επίπεδο δήμου ή νομού ανάλογα με το πλήθος των σχολείων. Δηλαδή για τους μαθητές που ενδιαφέρονται για σχολές υψηλής ζήτησης η εξέταση θα είναι διπλή.
Οι μαθητές που θα φοιτήσουν του χρόνου στη Γ΄ λυκείου δεν θα διδαχθούν ποτέ την σύγχρονη Ιστορία (20ου αιώνα), την θεωρία της εξέλιξης και άλλα σημαντικά κεφάλαια της βιολογίας (Άνθρωπος και Υγεία (AIDS, καρκίνος) – Περιβάλλον).
Και τέλος η μείωση του αριθμού των ωρών διδασκαλίας (29 από 32) που σημαίνει 500 λιγότερες θέσεις εκπαιδευτικών, η δυσκολότερη συγκρότηση τμημάτων ομάδων προσανατολισμού και η επιλογή των μαθημάτων με λογική διαχείρισης προσωπικού και όχι με βάση τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.
Σίγουρα το σχολείο που προτείνει το υπουργείο είναι πολύ μακριά από το 12χρονο, δημόσιο, ενιαίο, δωρεάν σχολείο που ονειρευόμαστε εμείς για τα παιδιά μας. Ένα σχολείο ελκυστικό για τους μαθητές, ένα σχολείο  των ίσων ευκαιριών, της ίσης πρόσβασης και της ίδιας γνώσης για όλα τα παιδιά, με όλα τα μαθήματα, όλες τις ειδικότητες και όλους τους εκπαιδευτικούς.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων των ΓΕ.Λ. αλλά και των Γυμνασίων και των ΕΠΑ.Λ. να συζητήσουν το προτεινόμενο σχέδιο και να καταθέσουν τις παρατηρήσεις, τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τους στην Ε.Λ.Μ.Ε.
  Τις επόμενες μέρες σε Γενική Συνέλευση ας συζητήσουμε συλλογικά για την διαμόρφωση της στάσης του κλάδου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου