Pages

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς: Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης


Η ολοκλήρωση της επιλογής των Συντονιστών εκπαίδευσης και η συγκρότηση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. συνθέτουν τον βασικό μηχανισμό που θα θέσει σε εφαρμογή τον νόμο 4547/18 (ο νόμος για τις «νέες» δομές στην εκπαίδευση) που αφορά την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση του δημόσιου σχολείου και θα αποτελέσει το εργαλείο προώθησης της πολιτικής των περικοπών, της υποχρηματοδότησης και της προσαρμογής του σχολείου στις κατευθύνσεις της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ και στις απαιτήσεις της αγοράς.
Ο νόμος 4547/2018 για τις λεγόμενες «νέες δομές στην εκπαίδευση» καθορίζει:
α) τη διαδικασία του προγραμματισμού και της «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, η οποία θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες, οι οποίοι θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση που επίκειται και με την άμεση εμπλοκή των Διευθυντών των σχολείων, των στελεχών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και του Σχολικού Συμβουλίου. Αυτές δε οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στο Ι.Ε.Π. και στο Υπ. Παιδείας.

β) το πλαίσιο της επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης έως και το επίπεδο διευθυντή και υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας, στο οποίο εντάσσεται η «αμαρτωλή» συνέντευξη και το ανώνυμο ερωτηματολόγιο.
Όλα τα παραπάνω, συγκροτούν τους όρους μιας διαδικασίας που καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες που διατείνονται οι υποστηρικτές της «καλής» αξιολόγησης. Αντίθετα, διαμορφώνεται μία κατάσταση εφαρμογής κανόνων αγοράς (κατηγοριοποίησης, συγκριτικής αξιολόγησης (benchmarking), διαφοροποίησης και ανταγωνισμού) των δημόσιων σχολείων που οδηγεί τελικά σε υποχρηματοδότηση και κατάργηση σχολικών μονάδων (για τους ουραγούς της κατάταξης) αλλά και σε ένα κυκεώνα συνεδριάσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών για τους εκπαιδευτικούς.
Διεκδικούμε να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4547/18 για τις νέες δομές στην εκπαίδευση και να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
Αποφασίζουμε απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αξιολόγηση σχολικής μονάδας, όπως περιγράφεται .
Καλούμε το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. να αποφασίσει και να κηρύξει άμεσα απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης και να υλοποιήσει την απόφαση της Γ.Σ. Προέδρων (18 Απριλίου 2018) για απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών και προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων).
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και να συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια (κατανομή τάξεων, αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών δράσεων κλπ) ως μια εσωτερική, δημοκρατική, συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής) χωρίς καμιά αποδοχή δεικτών, Εκθέσεων και αποστολή τους σε ΠΕ.Κ.Ε.Σ, Ι.Ε.Π. και υπουργείο, χωρίς καμιά αποδοχή δημιουργίας σχετικών ομάδων. Να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία εφαρμογής του άρθρου 47 του ν. 4547/2018, που αφορά το προγραμματισμό στην αρχή της σχολικής χρονιάς αλλά και τις εκθέσεις που θα απαιτεί το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με τους δικούς του «στόχους και άξονες». Ο προγραμματισμός των Συλλόγων Διδασκόντων στην αρχή της χρονιάς να γίνει με τον τρόπο που γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν την απόφαση απεργίας – αποχής ώστε να δώσουμε νικηφόρα και αυτή τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Να μη συμπληρώσουν τα ανώνυμα-ερωτηματολόγια, αφού έτσι πρακτικά θα ανοίγουν τον δρόμο για τη δική τους «αξιολόγηση».
Καλούμε τους διευθυντές να μην προτρέξουν να συγκαλέσουν το Σύλλογο Διδασκόντων για τον «προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου».
Καλούμε τους αιρετούς στα υπηρεσιακά συμβούλια να μη γίνουν αξιολογητές, να απέχουν από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και να ταχθούν στο πλάι των συναδέλφων.
Η ΑΔΕΔΥ ήδη έχει εκδώσει και αποστείλει προς τους υπουργούς ΕΞΩΔΙΚΟ για την προκήρυξη «απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία ή ενέργεια, που συνδέεται με την διαδικασία αξιολόγησης», παρέχοντας με τον τρόπο συνδικαλιστική κάλυψη στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και εργαζομένων ιδιωτικού δικαίου.
Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου