Pages

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019

Η Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς για το πλαίσιο αιτημάτων και το πρόγραμμα δράσης


Σε ένα περιβάλλον όπου η Ε.Ε. και ο ΟΟΣΑ, το ΔΝΤ και ο Σ.Ε.Β. με τα σύμφωνα σταθερότητας, τα διαρκή μνημόνια, τα ματωμένα πλεονάσματα και τα πάγια προγράμματα λιτότητας που επιβάλλουν συνεχώς περικοπές και αυτόματους κόφτες, η κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική της συνεχούς υπονόμευσης και αποδόμησης των κοινωνικών δομών παίρνει τη σκυτάλη των αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών από το ΣΥΡΙΖΑ με τελικό στόχο την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση σε Παιδεία, Υγεία και Ασφάλιση. Την ίδια ώρα με το δόγμα «νόμος και τάξη» η κυβέρνηση  οξύνει τις αντιμεταναστευτικές πολιτικές, κλείνει τα σύνορα στον Έβρο, προχωρά σε βίαιες εκκαθαρίσεις προσφύγων στην Αθήνα και στοίβαγμα στα στρατόπεδα – κρατητήρια.
Με το «Αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο» επιχειρείται εργοδοτικός και κρατικός έλεγχος (φακέλωμα) των σωματείων και των εργαζομένων, κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας, υπονόμευση  των Συλλογικών Συμβάσεων, ενίσχυση της εκ περιτροπής εργασίας και των άλλων ελαστικών σχέσεων εργασίας, δημιουργία ειδικών οικονομικών ζωνών, κατάργηση του δικαιώματος του εργαζόμενου καταγγελίας της σύμβασης πριν την παρέλευση δύο μηνών απλήρωτης εργασίας, που μπορεί να οδηγήσει σε μαζικές απολύσεις. Πλήρης ασυδοσία των επιχειρηματιών προς τους εργαζόμενους και ανεξέλεγκτες επενδύσεις χωρίς στοιχειώδεις περιβαλλοντικούς κανόνες.

     Οι «επιμέρους Διατάξεις» του νομοσχεδίου για εκπαιδευτικά θέματα αφορούν: στην αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας πτυχίων από κράτη – μέλη της Ε.Ε. και άλλες χώρες, την επιτάχυνση των διαδικασιών εξομοίωσης, με στόχο την παράκαμψη του άρθρου 16 και την ακαδημαϊκή εξομοίωση με τα πτυχία των δημόσιων ΑΕΙ, τα μεταπτυχιακά προγράμματα, όπου προωθείται ένα καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης, νέος τρόπος επιλογής του σημαιοφόρου στα δημοτικά για να επικρατήσουν οι «άριστοι» και ο ανταγωνισμός από τις πολύ μικρές ηλικίες, κατάργηση στα ΑΕΙ σχολών ελεύθερης πρόσβασης και αλλαγές στα «πρότυπα σχολεία της αριστείας» με το ωρολόγιο πρόγραμμα μέχρι και το ωράριο εργασίας του εκπαιδευτικού να καθορίζονται με Υ.Α. έχοντας σαν στόχο να καθιερωθεί ένα πειραματικό ή πρότυπο ανά νομό ή διεύθυνση.
          Καθώς οικοδομείται το «σχολείο της αγοράς» επίκεινται νέες αλλαγές προς μία αντιδραστική κατεύθυνση: το «Νέο Λύκειο» των λίγων κι εκλεκτών σε εφαρμογή, με συντηρητικές αναδιπλώσεις στα γνωστικά περιεχόμενα, διπλές εξετάσεις στο τέλος της Γ΄ Λυκείου, τράπεζα θεμάτων, η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας με «προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου», η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, το ΕΠΑ.Λ. της μαθητείας και της φτηνής κατάρτισης, οι αλλαγές στις εκπαιδευτικές δομές, στην επιλογή στελεχών.  Παράλληλα η ενίσχυση των ταξικών φραγμών στη Β/βάθμια και η επιδιωκόμενη μεγάλη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ (βάση του 10 κλπ), θα συνδυαστούν, με νομοθετήματα για το Πανεπιστήμιο – επιχείρηση. «Αυτονομία και διασύνδεση με την αγορά εργασίας» είναι ο κοινός τόπος των Εκθέσεων της Ε.Ε., του Σ.Ε.Β. και του ΟΟΣΑ, και  μαζί με την «αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, τη μείωση του μισθολογικού κόστους και τη γενικευμένη  αξιολόγηση στην εκπαίδευση», αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια τις μόνιμες κατευθυντήριες γραμμές του νεοφιλελευθερισμού και σημαίνουν σπάσιμο του ενιαίου στην κρατική χρηματοδότηση και τη μετατροπή του Δημόσιου σχολείου σε εμπορευματοποιημένη και ιδιωτικοποιημένη ζώνη. Ειδικά για την αξιολόγηση η κυβέρνηση της Ν.Δ. θα πατήσει και πάνω στο ήδη ψηφισμένο πλαίσιο του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για να προωθήσει εκτός από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των στελεχών, την αξιολόγηση του συνόλου των εκπαιδευτικών. 
          Η μείωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά 19.000 από το 2009, λόγω συνταξιοδότησης, θανάτων κ.ά. δείχνει το τεράστιο πρόβλημα με τα κενά και τις χιλιάδες χαμένες ώρες, που έχουν δημιουργήσει όλες οι κυβερνήσεις. Ενώ οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί μέχρι σήμερα στη Β/θμια, είναι 7500 (γενικών ειδικοτήτων, ΣΜΕΑΕ κλπ), η αναλογία αναπληρωτών/μονίμων θα φτάσει 17%, με ό,τι αυτό σημαίνει σε κοινωνικό κόστος, με την περιφορά όλων σε δύο και περισσότερα σχολεία σε ποσοστό που σε κάποιες περιοχές ξεπερνάει το 30%, αλλά και σε σχέση με τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μαθησιακά δικαιώματα των μαθητών, αφού τα κενά συμπληρώνονται με μεγάλη καθυστέρηση σε πολλά σχολεία. Σήμερα, μέσα Οκτώβρη, τα κενά υπολογίζονται στη δευτεροβάθμια σε τουλάχιστον 2500, με δεδομένο ότι υπάρχουν ακόμα σε όλη την Ελλάδα πάνω από 1500 ελλείψεις γενικών ειδικοτήτων, όπου βεβαίως πρέπει να προστεθούν τα ΣΜΕΑΕ, ΕΕΠ-ΕΒΠ, ΜΝΑ, ΔΥΕΠ, ΖΕΠ, Μουσικά κλπ. Η μονιμοποίηση των χιλιάδων κενών και η διεύρυνση της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης κάθε χρόνο στα σχολεία κάνει επιτακτική την ανάγκη άμεσης πρόσληψης χιλιάδων μονίμων εκπαιδευτικών, αποκλειστικά με το χρόνο κτήσης πτυχίου και τη συνολική προϋπηρεσία, τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και την εξίσωση εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.  Οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων  πρέπει να υπολογίζονται με το ωράριο στα προ του ’13 επίπεδα, τις ώρες υπευθύνων εργαστηρίων, τους υπεύθυνους βιβλιοθήκης, την κατάργηση των συνδιδασκαλιών και του κατώτατου αριθμού για τα τμήματα, την επαναφορά των παράλληλων τμημάτων στη β΄ξένη γλώσσα, την επιστροφή του υπεύθυνου ολοήμερου στα δημοτικά και τμήματα όχι ασφυκτικά γεμάτα.  Σήμερα οι ανάγκες αυτές ανέρχονται σε τουλάχιστον 40.000 εκπαιδευτικούς σε Α/βαθμια και Β /βαθμια.
          Η υπoχρηματοδότηση στην εκπαίδευση, με 2,87% για φέτος του κρατικού προϋπολογισμού και με συνολική μείωση 26,6% από το 2009, έχει τραγικές συνέπειες στις υποδομές και στα υλικοτεχνικά μέσα (εργαστήρια, κτιριακά,  θέρμανση κλπ) και στη μη εφαρμογή πολιτικών πρόληψης, συντήρησης, αντισεισμικής προστασίας και πυρασφάλειας. Απόδειξη ο σεισμός τον Ιούλιο στην Αττική, όπου συνολικά το κράτος βρέθηκε πίσω από τα γεγονότα με αποτέλεσμα να μείνουν σχολεία κλειστά ακόμη και μετά τις 11 Σεπτέμβρη.
          Οι μειώσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών από τον Φλεβάρη του ’10 κυμαίνονται από 30 έως 40% ανάλογα με τα κλιμάκια. Ενώ πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς έχουν να δοθούν 12 χρόνια, μετά και τις μειώσεις των μνημονίων και τις αλχημείες του ΣΥΡΙΖΑ με το νέο ενιαίο μισθολόγιο, τις αυξομειώσεις των εισφορών, αλλά κυρίως με την υπερφορολόγηση και τις αυξήσεις στο κόστος της καθημερινής διαβίωσης για μια μέση οικογένεια, γίνεται κατανοητό πως φτάσαμε σε μισθούς πείνας και είναι ώριμο το αίτημα για μεγάλες αυξήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αναπλήρωσης 13ου και 14ου μισθού και της επαναφοράς του ενός ΜΚ, γιατί κανείς δεν μπορεί να ζήσει με λιγότερα από 1000 ευρώ. Η διεκδίκηση και υπογραφή κλαδικής σύμβασης εργασίας είναι ο δρόμος ώστε ένα ισχυρό εκπαιδευτικό αλλά και λαϊκό κίνημα ευρύτερα, να πετύχει ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς.
          Με τις αλλαγές που επέφερε ο νόμος Κατρούγκαλου στην σύνταξη και στην ασφάλιση, κυρίως με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης στα 67 χρόνια ή στα 40 χρόνια εργασίας, μείωσε επιπλέον τις συντάξεις με την κατάργηση του ΕΚΑΣ, καθιέρωσε την λεγόμενη εθνική σύνταξη των 384 ευρώ, έκρυψε μέχρι νεωτέρας τις πολύ μεγάλες περικοπές στα μεγάλα κλιμάκια με την «προσωπική διαφορά» κι έδωσε την καλύτερη πάσα στους νεοφιλελεύθερους μάγους της ΝΔ να ετοιμάζουν ιδιωτικοποίηση της επικουρικής, μείωση των εισφορών από το καλοκαίρι του ΄20, που θα επιφέρουν νέες μειώσεις στους σημερινούς συνταξιούχους, μετατροπή της σύνταξης σε επίδομα για τους νέους συνταξιούχους και οριστική εξαφάνιση της σύνταξης για τους νεοεισερχόμενους στην εργασία. Ήδη ετοιμάζονται τα κοράκια της «αυτορρυθμιζόμενης ελεύθερης αγοράς» για νέες ρεμούλες με τις εισφορές των ασφαλισμένων, πάντα με το ιδεολογικό άλλοθι της «ελεύθερης επιλογής».
          Η αντιμεταναστευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας συνεχίζεται, δείχνοντας με εκκωφαντικό τρόπο πώς η κυβέρνηση της ΝΔ εννοεί την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών. Επιδίδεται με απίστευτο ζήλο στην αστυνομική εκκένωση καταλήψεων οικογενειών προσφύγων/μεταναστών που σημαίνει, εκτός των άλλων, τη βίαιη απομάκρυνση των εκατοντάδων προσφύγων μαθητών από τα σχολεία τους, ενώ κάνει πιο δύσκολες τις συνθήκες ομαλής ένταξής τους στα δημόσια σχολεία. Φέτος η ΥΑ για την ίδρυση 304 τάξεων υποδοχής στη Β/θμια εκδόθηκε μόλις στις 8/10, και ούτε λόγος φυσικά δεν γίνεται από το ΥΠΑΙΘ για την ένταξη όλων των παιδιών προσφύγων στα πρωινά τμήματα  με την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού για να λειτουργήσουν ομαλά. Δεν υπάρχει μέριμνα για τη μεταφορά των μαθητών από τους χώρους διαμονής από και προς τα σχολεία. Το βασικό πρόβλημα αντιμετωπίζεται στα κέντρα υποδοχής και κυρίως στα νησιά, όπου πάνω από το 75% των παιδιών δεν πηγαίνουν στο σχολείο.  Οι περιορισμοί στην απόδοση ΑΜΚΑ και η απαγόρευση πρόσβασης στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για ένα μεγάλο κομμάτι ανήλικων προσφυγόπουλων δημιουργούν απαγορευτικούς όρους για την πρόσβασή τους στα σχολεία.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΑΙΧΜΗΣ
§  Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας και τις συντάξεις στο ύψος των πραγματικών αναγκών διαβίωσης. Αύξηση του κοινωνικού μισθού για όλο το λαό. Αυξήσεις στους μισθούς, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας. Κανένας καθαρός μισθός των εκπαιδευτικών κάτω από 1000 Ευρώ. Άμεση απόδοση του μισθολογικού χρόνου από 1/1/2016. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Επαναφορά των απωλειών μας από το 2009. Το αφορολόγητο όριο να επανέλθει στα 12.000€.
§  Άμεση κατάργηση του νόμου του “προσοντολογίου”. Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Πλήρη κατοχύρωση εργασιακών, ασφαλιστικών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων στους αναπληρωτές. Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς.
§  Καμία συγχώνευση-κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο τμήμα - 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού - 10 στα εργαστήρια.
§  Όλοι οι μαθητές στις ειδικότητες, στους τομείς και στις ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους.
§  Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα πριν του 2013 επίπεδα.
§  Άμεση κατάργηση του νόμου 4547/18 για τον Προγραμματισμό και την Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργο και για τις Νέες Δομές υποστήριξης. Παιδαγωγική ελευθερία στο σχολείο. Ετήσια περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών! Καμία αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αξιολόγηση -αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων. Όχι στην αυτονομία των σχολικών μονάδων.
§  Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Αυξήσεις στις συντάξεις και τα επικουρικά ταμεία. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ. Ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στην κύρια σύνταξη.
§  Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη πλήρως στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας. Κατάργηση της μη τυπικής Εκπαίδευσης και της Μαθητείας. Να σταματήσει η υποχρεωτική κινητικότητα των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση.
§  Πλήρης ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με όλες τις υποστηρικτικές δομές.
§  Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση - 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού. Έκτακτη επιχορήγηση.
§  Όχι στο "αναπτυξιακό" νομοσχέδιο, τον αντισυνδικαλιστικό νόμο και τις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στα Πανεπιστήμια.
§  Ενάντια στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και τον πόλεμο. Καμιά εμπλοκή της χώρας. Να κλείσουν όλες οι βάσεις.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
1.    Οργάνωση της αντίδρασης στην προσπάθεια διάλυσης του δημόσιου σχολείου με πολύμορφες δράσεις (ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συλλαλητήρια, συνεντεύξεις τύπου, κ.ά.). Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. από κοινού με τη Δ.Ο.Ε. και αντίστοιχα τα Δ.Σ. των Ε.Λ..Μ.Ε. με τους Συλλόγους Π.Ε. να οργανώσουν τις επόμενες μέρες συνεντεύξεις τύπου, να ζητήσουν τους δεκάδες χιλιάδες μόνιμους διορισμούς που είναι απαραίτητοι και να καταγγείλουν τις ανάλγητες πολιτικές λιτότητας όλων των κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΔΝΤ. 
2.    Συνέχιση της απεργίας – αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση - σχολικής μονάδας ή προγραμματισμό και αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου.
3.    Συμμετοχή στις 4/11 στο μαθητικό, φοιτητικό, πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.
4.    Κινητοποίηση, δράσεις και παρεμβάσεις ενάντια στο «αναπτυξιακό» - αντισυνδικαλιστικό.
5.    Διοργάνωση απογευματινού συλλαλητηρίου Ο.Λ.Μ.Ε.-Δ.Ο.Ε. και Ε.Λ.Μ.Ε.-Σ.Ε.Π.Ε. για μόνιμους μαζικούς διορισμούς.
6.    24ωρη ή 48ωρη απεργία σε χρόνο ικανό για την απαιτούμενη προετοιμασία (τέλος Νοέμβρη) για την οργανωμένη απάντηση στην ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης και στο επερχόμενο αντιδραστικό νομοσχέδιο για την Παιδεία και νέες Γ.Σ. των Ε.Λ.Μ.Ε. την επόμενη εβδομάδα και Γ.Σ. των προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε. για κλιμάκωση του αγώνα και νέο απεργιακό βήμα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου