Pages

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Εισήγηση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. προς τις Γεν. Συνελεύσεις των Ε.Λ.Μ.Ε.


Η όξυνση της διεθνούς κατάστασης από την Μέση Ανατολή μέχρι και το Αιγαίο λόγω των ιμπεριαλιστικών διαθέσεων και προκλήσεων από ΗΠΑ και Τουρκία εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για όλους τους λαούς της Μ. Ανατολής και της ευρύτερης περιοχής, αλλά και για τη χώρα μας, τροφοδοτώντας ταυτόχρονα τον εθνικισμό, τον φονταμενταλισμό και την προσφυγική κρίση. Είναι επιτακτική ανάγκη η ΟΛΜΕ να πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη ενός δημοκρατικού, αντιπολεμικού και αντιιμπεριαλιστικού κινήματος που θα συμβάλει στην αναχαίτιση  του κινδύνου μίας  πολεμικής ανάφλεξης και θα προασπίζεται την ειρηνική συνύπαρξη των λαών.
Την ίδια στιγμή που χιλιάδες πολιτών αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ιδιωτικές δαπάνες για τη στήριξη των παιδιών τους, η χρηματοδότηση για την παιδεία στον προϋπολογισμό του 2020 μειώνεται, η στήριξη των αδύνατων μαθητών είναι ανύπαρκτη, οι τεράστιες μισθολογικές απώλειες των εκπαιδευτικών από το 2011 δεν αποκαθίστανται, οι υποδομές των σχολείων δεν αναβαθμίζονται.
To εκπαιδευτικό κίνημα με τους αγώνες του ανάγκασε την κυβέρνηση να υλοποιήσει, έστω και καθυστερημένα, τους 4500 διορισμούς στην ειδική αγωγή και να προχωρήσει σε έκδοση προκήρυξης διορισμών και στην γενική αγωγή. Ωστόσο είναι προφανές ότι ο αριθμός των διορισμών σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει τα τεράστια πραγματικά πάγια κενά στην εκπαίδευση, ενώ ταυτόχρονα το σύστημα διορισμών είναι σε πλήρη αντίθεση  με τις θέσεις και τις προτάσεις της ομοσπονδίας. Επιπρόσθετα, πολύ σοβαρές εκκρεμότητες που σχετίζονται με τους διορισμούς, όπως η ένταξη των αποφοίτων του τμήματος εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής του ΠΑΜΑΚ στο κλάδο ΠΕ78 κοινωνικών επιστημών δεν διευθετήθηκαν, παρά τη σαφή δέσμευση του υπουργείου.


Την ίδια ώρα η κυβέρνηση της Ν.Δ. ανοίγει παράθυρο για διορισμούς στο δημόσιο κατόχων πτυχίων της αλλοδαπής με μόνη προϋπόθεση την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων (έχει ήδη ψηφιστεί τον Οκτώβριο του 2019 η ισοτιμία επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων με τους αποφοίτους ΑΕΙ), χωρίς την προϋπόθεση της ακαδημαϊκής αναγνώρισης, όπως ίσχυε ως τώρα. Με τη σχετική ρύθμιση στο νόμο τα κολλέγια, θα δίνουν πτυχία ισότιμα με τα πανεπιστήμια και οι απόφοιτοί τους μπορούν να διορισθούν ως μόνιμοι και αναπληρωτές στο δημόσιο. Άμεση συνέπεια της παραπάνω ρύθμισης θα είναι η υποβάθμιση των πτυχίων των ελληνικών ΑΕΙ, η έμμεση κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Στον ίδιο νόμο προβλέπεται ο απαράδεκτος 3ετής αποκλεισμός των εκπαιδευτικών σε περίπτωση άρνησης διορισμού ή παραίτησης, η αποπροσανατολιστική κατάργηση της αργίας των Τριών Ιεραρχών, η  επαναφορά αρμοδιοτήτων στις αμαρτωλές καλλιτεχνικές επιτροπές για στελέχωση μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων κ.α..
Το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών (μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, αυξημένο ωράριο, υψηλά ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης, ελάχιστες μεταθέσεις και αποσπάσεις κλπ) παραμένει εξαιρετικά δυσχερές, με τραγικές συνέπειες για τους ίδιους και την παρεχόμενη εκπαίδευση. Ο πρόσφατος θάνατος δύο ακόμα συναδέλφων μας μετά από τροχαίο κατά την επιστροφή τους από το σχολείο, αποδεικνύει την άμεση ανάγκη βελτίωσης των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών.
Οι τεράστιες μισθολογικές απώλειες που επέβαλαν οι μνημονιακές πολιτικές της τελευταίας δεκαετίας σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώθηκαν με το ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν οι γνωστές στρεβλώσεις και ανισότητες του ενιαίου μισθολογίου.
Η 10ετής αδιοριστία εκπαιδευτικών και η συνακόλουθη κατάργηση στην πράξη των μεταθέσεων, εγκλώβισε χιλιάδες εκπαιδευτικούς μακριά από τον τόπο κατοικίας τους με χαμηλούς μισθούς και παντελή απουσία κρατικής μέριμνας για το οξυμένο πρόβλημα στέγασης.
Ο περιορισμός των μορφωτικών και παιδαγωγικών λειτουργιών του σχολείου, παράλληλα με την πλήρη απαξίωση του εκπαιδευτικού λειτουργήματος, έχει οδηγήσει στην αύξηση των κρουσμάτων βίας στα σχολεία και στην δραματική επιδείνωση των όρων άσκησης του εκπαιδευτικού έργου.
Την άσκηση του εκπαιδευτικού έργου δυσχεραίνει περισσότερο  η απουσία στοιχειώδους προγραμματισμού σχετικά με τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά εγχειρίδια αλλά και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. 
Το δημογραφικό πρόβλημα που έρχεται ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης , θα οδηγήσει σε μεγάλη μείωση του μαθητικού πληθυσμού στα επόμενα χρόνια. Η μείωση του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, η πολιτισμική ανάπτυξη του σχολείου, η ένταξη των  ευρυτέρων σχολικών δραστηριοτήτων στο κανονικό  πρόγραμμα κ.α. μπορούν να διευρύνουν τις μορφωτικές λειτουργίες του  σχολείου και να αντιμετωπίσουν τις μειώσεις σχολικών μονάδων και οργανικών θέσεων.   
Σύμφωνα με τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας το επόμενο χρονικό διάστημα θα επέλθουν σημαντικές νομοθετικές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης, όπως η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, η σύνδεση της επιμόρφωσης με την αξιολόγηση, η κατάργηση δομών, το εθνικό απολυτήριο με τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του λυκείου, η βάση του 10, η μείωση αριθμού εισακτέων, νέος τρόπος ανάδειξης στελεχών κ.α.. Την ίδια ώρα η νέα ηγεσία του ΙΕΠ δηλώνει σε όλους τους τόνους τη φιλοδοξία της να συνεισφέρει στην επαναφορά της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με αιχμή τους νέους σχολικούς συμβούλους και προτρέπει την πολιτική ηγεσία να προχωρήσει άμεσα στην εφαρμογή της. Το εκπαιδευτικό κίνημα αντιστάθηκε σθεναρά σε προηγούμενες προσπάθειες των κυβερνήσεων να νομοθετήσουν και να εφαρμόσουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα και κατάφερε με τους αγώνες του να καταργήσει όσα από αυτά νομοθετήθηκαν στο παρελθόν.  Η συσπείρωση των εκπαιδευτικών στα σωματεία και οι ενωτικοί δυναμικοί αγώνες είναι ο μόνος τρόπος να αποτραπούν ξανά τα νεοφιλελεύθερα σχέδια της κυβέρνησης για την Παιδεία.
Όσον αφορά στην εκπαίδευση προσφύγων, από τη μία τα τεράστια κενά στις δομές προσφυγικής εκπαίδευσης  και από την άλλη ο αποκλεισμός από την έκδοση ΑΜΚΑ όσων δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμα ως πρόσφυγες, καθιστούν αδύνατη την ουσιαστική εκπαίδευση και συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτείται η άμεση στελέχωση όλων των δομών προσφυγικής εκπαίδευσης, ο νομοθετικός αποκλεισμός των ΜΚΟ από όλα τα ζητήματα που αφορούν στην τυπική εκπαίδευση και η ψήφιση ενός βελτιωμένου θεσμικού πλαισίου, που θα εξασφαλίζει πλήρως μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα προάγει πραγματικά τη συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία, με έμφαση στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. 
Στο ζήτημα του ασφαλιστικού η ΟΛΜΕ διακηρύσσει την πλήρη αντίθεση της σε κάθε προσπάθεια  συγχώνευσης του  ΕΤΕΑΕΠ με τον ΕΦΚΑ, της μετατροπής μέρους του συστήματος της δημόσιας ασφάλισης σε κεφαλαιοποιητικό, της μείωσης των εργοδοτικών εισφορών, της δημιουργίας προϋποθέσεων για την ουσιαστική εξαφάνιση του εφάπαξ  και της ιδιωτικοποίησης της επικουρικής σύνταξης από 1/1/2021, που διευκολύνει την είσοδο και του τρίτου «πυλώνα», της ιδιωτικής Ασφάλισης. Αντίθετα η ΟΛΜΕ επιμένει στην κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου, στην ανάκτηση των απωλειών των συντάξεων και στην πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια για  τον εκπαιδευτικό.

Αιτήματα
Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.
Μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με βασικό κριτήριο την προϋπηρεσία και εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών. Κατάργηση της δυνατότητας των αποφοίτων κολλεγίων να διορίζονται στη δημόσια εκπαίδευση. Κατάργηση του 3ετούς αποκλεισμού σε περίπτωση άρνησης διορισμού.
Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά  13ου και 14ου μισθού. Ενίσχυση των νέων συναδέλφων.
Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων, που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου. Σταδιακή ανάκτηση των απωλειών. Καμία είσοδος των ιδιωτών στην επικουρική ασφάλιση. Καμία μείωση εισφορών στην κύρια σύνταξη των εργαζομένων.
Διασφάλιση της αποτίμησης εκπαιδευτικού έργου με αποκλειστικά εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες. Όχι στην επαναφορά της ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων.
Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
Κατάργηση του καθηκοντολογίου και δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και την επιλογή διευθυντών, με κυρίαρχο το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων.
Μετακίνηση του εκπαιδευτικού το πολύ μέχρι δύο σχολεία για την κάλυψη του ωραρίου. Μείωση του ωραρίου κατά μία ώρα για κάθε επιπλέον μετακίνηση σε σχολείο πέραν των δυο. Όχι στη μετακίνηση σε δύο σχολεία την ίδια μέρα, εάν δε βρίσκονται στο ίδιο σχολικό συγκρότημα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που επιβάλλεται η μετακίνηση τέτοιου τύπου, ο χρόνος μετάβασης από σχολείο σε σχολείο να λογίζεται ως διδακτικό ωράριο.
Ουσιαστική επιμόρφωση σε τακτική βάση όλων των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ
Άμεση κατάθεση υπουργικής τροπολογίας που να αποκλείει τους αποφοίτους του τμήματος εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής του ΠΑΜΑΚ από την ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ78 κοινωνικών επιστημών.
Ανώτατο όριο 20 μαθητών ανά τμήμα. 15 μαθητές στα μαθήματα κατεύθυνσης και 10 στα εργαστήρια.
Ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης προσφύγων.
Άμεση αναμόρφωση των βιβλίων και των αναλυτικών προγραμμάτων, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες.

Πρόγραμμα Δράσης
·         Κινητοποιήσεις με ΑΔΕΔΥ ενάντια στον νέο ασφαλιστικό νόμο.
·         Κινητοποίηση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ-φοιτητικών συλλόγων με 3ωρη στάση εργασίας στις 20 Φεβρουαρίου στα Προπύλαια για διορισμούς, ισοτιμία κολλεγίων-ΑΕΙ, εργασιακές συνθήκες εκπαιδευτικών και αλλαγές στην εκπαίδευση και εξουσιοδότηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για προκήρυξη 24ωρης απεργία το αργότερο μέχρι τις 13 Μαρτίου.
·         Οι ΕΛΜΕ θα οργανώσουν άμεσα, με βάση τις θέσεις της ΟΛΜΕ, καμπάνια ενημέρωσης των συναδέλφων, των μαθητών, των γονιών και των τοπικών κοινωνιών για τις αντιδραστικές αλλαγές που έρχονται στην εκπαίδευση και τις συνέπειές τους.
·         Οι ΕΛΜΕ πανελλαδικά θα αναπτύξουν πρωτοβουλίες αντιπολεμικού χαρακτήρα σε συνεργασία και συντονισμό με άλλους φορείς και συλλογικότητες στις τοπικές κοινωνίες, αρχίζοντας από το σχολεία μας, τους μαθητές μας και τους γονείς τους.
·         Νέες γενικές συνελεύσεις για επανεκτίμηση της κατάστασης και συνέχιση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου