Pages

Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Μέρα Μαγιού μου μίσεψες...


Μέρα Μαγιού μου μίσεψες (1961)
Ποίηση: Γιάννης Ρίτσος Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης Γρηγόρης Μπιθικώτσης

ΝΥΝ ΚΑΙ ΑΕΙ


ΝΥΝ και ΑΕΙ (1974)
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος Πρώτη εκτέλεση: Βίκυ Μοσχολιού

Για τη συνάντηση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. με την ηγεσία του Υπ. Παιδείας


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. συναντήθηκε σήμερα, 30 Απριλίου, με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ με θέματα συζήτησης το άνοιγμα των σχολείων και το κατατεθέν προς διαβούλευση νομοσχέδιο.
Για μία ακόμα φορά επισημάναμε ότι θεωρούμε απαράδεκτη την έλλειψη διαλόγου με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, ειδικά όταν πρόκειται για τόσο σοβαρά ζητήματα και άκρως αντιδημοκρατική την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας, με βασικά συνταγματικά κατοχυρωμένα ατομικά δικαιώματα να βρίσκονται σε περιορισμό.
Όσον αφορά στο άνοιγμα των σχολείων:
Διατυπώσαμε εκ νέου την πρόταση μας να ανοίξουν τα σχολεία μόνο για τη Γ Λυκείου σταδιακά, αρχικά για όσα σχολεία δεν έχουν καλύψει την ύλη και στη συνέχεια για τα υπόλοιπα. Η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι το ΥΠΑΙΘ ακούει τους ειδικούς. Επισημάναμε ότι οι ειδικοί συνιστούν αυστηρά ή και υποχρεωτικά (ανάλογα με το χώρο) τη χρήση μάσκας, με επιβολή προστίμων μάλιστα τους παραβάτες, ενώ για τα σχολεία και τα σχολικά λεωφορεία το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι η χρήση μάσκας είναι προαιρετική. Επίσης, οι ειδικοί συνιστούν απόσταση ασφαλείας το 1,5 μέτρο, άρα 7τμ ανά άτομο, ενώ το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε μέχρι και 15 μαθητές ανά τμήμα όταν οι σχολικές αίθουσες είναι 25-50τμ. Ταυτόχρονα, οι απαραίτητες αποστάσεις δεν μπορούν να τηρηθούν στα σχολικά λεωφορεία που μετακινούν μαθητές Καλλιτεχνικών και Μουσικών σχολείων. Ειδικά δε στην επαρχία όπου η μετακίνηση γίνεται με λεωφορεία των ΚΤΕΛ, στα οποία μεταβαίνουν και λοιποί πολίτες, η επικινδυνότητα είναι αυξημένη. Η μόνη απάντηση που δόθηκε είναι ότι οι μαθητές δεν χρησιμοποιούν σωστά τη μάσκα.

Ο.Λ.Μ.Ε.: ΥΠΟΜΝΗΜΑ Σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις επαναλειτουργίας των σχολείων


Για μία ακόμα φορά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους και αποφασίζει χωρίς κανένα διάλογο μαζί τους ή έστω έγκαιρης επίσημης ενημέρωσή τους για το αν, το πότε και το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία. Η Ο.Λ.Μ.Ε. είχε εγκαίρως καταθέσει τις προτάσεις της στην υπουργό Παιδείας σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, προτάσεις που και πάλι αγνοήθηκαν επιδεικτικά, παρότι γίνεται όλο και πιο προφανής η πλήρης άγνοια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας από πλευράς ΥΠΑΙΘ.
Η ομοσπονδία μας είχε προτείνει, για λόγους ασφαλείας, να μην ανοίξουν καθόλου τα Γυμνάσια, η Α και Β τάξη των Λυκείων και οι μαθητές να προαχθούν χωρίς εξετάσεις, αλλά με τους προφορικούς βαθμούς των δύο τετραμήνων, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν. Για την Γ λυκείου προτείναμε τα σχολεία να ανοίξουν σταδιακά, ώστε αρχικά να ανοίξουν τα σχολεία στα οποία δεν έχει ολοκληρωθεί η ύλη και στη συνέχεια, ανάλογα με τις υγειονομικές εξελίξεις, να ανοίξουν και τα υπόλοιπα για να γίνουν οι απαραίτητες επαναλήψεις.

Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς: Αποδομώντας το κορονομοσχέδιο


Συνιστά βία να σου επιφυλάσσουν απουσία από το μέλλον σου.
Οι ενέργειες της κυβέρνησης και το περιβάλλον που δημιουργούν εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων, μόνο με εικόνες από τις δυστοπίες των Y. Zamyatin, G. Orwell και R. Bradbury μπορούν να συγκριθούν. Μετά από την επικοινωνιακή φούσκα της τηλεκπαίδευσης, η οποία ανέδειξε την απογύμνωση που έχει υποστεί το δημόσιο σχολείο τα χρόνια των μνημονίων και το σκάνδαλο “σκοιλ ελικικού” με την κατάρτιση μέσω voucher των επιστημόνων, έρχεται ένα βαθιά αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο να δώσει τη χαριστική βολή στη δημόσια παιδεία.
Η κίνηση του Υπουργείου Παιδείας να φέρει για διαβούλευση ένα σαρωτικό πολυνομοσχέδιο για το δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο με κλειστά σχολεία, με αναστολή ατομικών δικαιωμάτων (μετακίνησης, συνάθροισης κ.α.) και γενικότερα με μία χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, μόνο ως υποκριτική, ανήθικη και βαθιά αντιδημοκρατική μπορεί να χαρακτηριστεί. Δεν μπορεί τη μία στιγμή να ζητάς τη συναίνεση των πολιτών και την υπαναχώρηση τους σε ατομικά τους δικαιώματα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πανδημία, και από την άλλη να εκμεταλλεύεσαι αυτή τη συναίνεση για να ψηφιστούν αντιεκπαιδευτικοί νόμοι που αφορούν όλη την κοινωνία και για να προωθηθεί γενικότερα η νεοφιλελεύθερη ατζέντα της κυβέρνησης (εργασιακά, εκπαίδευση, εξυπηρετήσεις ιδιωτικών συμφερόντων κ.α.)

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.: ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2020



Η εργατική Πρωτομαγιά είναι ημέρα τιμής και αγώνα της εργατικής τάξης που, με τη διαχρονική της πάλη, προσπαθεί να σπάσει τα δεσμά της εκμετάλλευσης, να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να διατηρήσει και να διευρύνει κατακτήσεις και δικαιώματα. Οι αγώνες των εργατών του Σικάγο αλλά και μεταγενέστερα, πέτυχαν με θυσίες την καθιέρωση του 8ωρου, την Κοινωνική Ασφάλιση, την υπεράσπιση της μητρότητας, την κανονική άδεια, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αλλά και την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά της δωρεάν Υγείας, Παιδείας, Πολιτισμού κ.ά.
Το 1886 η αμερικανική εργατική τάξη έδωσε μια από τις πιο σκληρές μάχες για την καθιέρωση του 8ωρου, στο Σικάγο. Το 1893 γιορτάσθηκε για πρώτη φορά η Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα, με ένα από τα κύρια αιτήματα την καθιέρωση του 8ωρου. Σήμερα εν έτει 2020 και εν μέσω της πρωτόγνωρης κρίσης που βιώνει όλη η υφήλιος, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, αναδεικνύεται ο αναντικατάστατος ρόλος των συνδικάτων, στην υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων, να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους, να απαιτήσουν μέτρα για την επιβίωσή τους.

Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Οι θέσεις της Ο.Λ.Μ.Ε. για το πολυνομοσχέδιο – κινητοποιήσεις


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων προειδοποιούσε την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην κατάθεση νομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας. Η επιλογή της κας Κεραμέως να προχωρήσει, τελικά, στην κατάθεσή του, ενώ δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν γενικές συνελεύσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με τις ομοσπονδίες και με τη Βουλή να υπολειτουργεί, αποτελεί μια πράξη κατάφωρα αντιδημοκρατική και μαρτυρά τη βούληση της κυβέρνησης να εκμεταλλευτεί τις απαγορεύσεις λόγω της πανδημίας για να επιβάλει ακραία αντιδραστικά μέτρα.
Το ίδιο το περιεχόμενο του νομοσχεδίου σε καμία περίπτωση δε δικαιολογεί το κατεπείγον της υπόθεσης, καθώς αποκαλύπτεται ότι δεν προσπαθεί να λύσει κανένα από τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης ούτε περιλαμβάνει έκτακτα μέτρα που σχετίζονται με την πανδημία. Αντίθετα, επιδιώκει να πλήξει καίρια τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και να επιφέρει ένα τεράστιο κτύπημα στο δημόσιο σχολείο.

Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Για την επαναλειτουργία Γυμνασίων και Λυκείων


Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της πανδημίας στη χώρα το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. είχε τονίσει την ανάγκη πάνω και πρώτο από όλα να τεθεί το ζήτημα της προστασίας της υγείας και της ζωής των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Σήμερα που η συζήτηση για την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και το άνοιγμα των σχολείων έχει ανοίξει, είναι αυτονόητο ότι η διαφύλαξη των βασικών αυτών αγαθών δεν μπορεί παρά να είναι προτεραιότητα στη λήψη οποιωνδήποτε αποφάσεων.
Η απόφαση για τον χρόνο, τον τρόπο και τις συνθήκες επανεκκίνησης της εκπαιδευτικής λειτουργίας ανήκει ασφαλώς στους ειδικούς επιστήμονες.
Ως Δ.Σ της Ομοσπονδίας όμως, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

Ο.Λ.Μ.Ε.: Να δοθεί επίδομα στους μαθητευόμενους του μεταλυκειακού έτους - τάξης μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.


Όπως γνωρίζετε, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία «το «Μεταλυκειακό έτος - τάξη μαθητείας» των ΕΠΑΛ, αποτελεί «Μεταδευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών», ανήκει στο μη τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και εφαρμόζει το δυικό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητείας), το οποίο περιλαμβάνει: α) μαθητεία με εκπαίδευση στο χώρο εργασίας και β) μαθήματα Ειδικότητας στη σχολική μονάδα.
Οι μαθητευόμενοι τοποθετούνται από τη σχολική μονάδα σε χώρο εργασίας, ο οποίος μπορεί να είναι σε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα, και έχουν πλήρη εργασιακά δικαιώματα, ασφάλιση και μισθό ίσο με το 75% του κατώτατου μισθού, όπως αυτός ισχύει κάθε φορά. Τη φετινή χρονιά η ημερήσια αμοιβή τους είναι 21,78 Ευρώ, από τα οποία 16,54 Ευρώ δίνονται από το ΕΣΠΑ του ΥΠΑΙΘ και τα υπόλοιπα από τον εργοδότη, ο οποίος επιβαρύνεται επίσης και με τις ασφαλιστικές εισφορές.

Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Εθελοντική Αιμοδοσία από το Γ.Ν. Καστοριάς


Η υπηρεσία Αιμοδοσίας του Γ.Ν. Καστοριάς σας προσκαλεί στη διεξαγωγή εξωτερικών αιμοληψιών που θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 27/04/2020 και την Τετάρτη 29/04/2020 στο οίκημα του Ερυθρού Σταυρού Καστοριάς, από 08:30πμ μέχρι 13:30μμ.

Καλούνται όλοι οι αιμοδότες που θέλουν και νιώθουν υγιείς, να αιμοδοτήσουν ιδιαίτερα αυτή τη χρονική στιγμή που κάθε συνάνθρωπος μας το έχει ανάγκη.

Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

O.Λ.Μ.Ε.: Ανακοίνωση - Καταγγελία για τη Νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης στην εκπαίδευση


Το Δ.Σ της Ο.Λ.Μ.Ε. σε προηγούμενη ανακοίνωσή του είχε έγκαιρα επισημάνει και προειδοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας ότι θεωρεί απαράδεκτη την κατάθεση του νομοσχεδίου που αφορά τα μείζονα ζητήματα της εκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας και παράλληλα εχθρική πράξη προς τον κλάδο μας.

Συγκεκριμένα είχαμε τονίσει ότι:

  • Η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η κυβέρνηση κυβερνά με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, παρακάμπτοντας τη Βουλή.
  • Έχουν ανασταλεί, λόγω της πανδημίας, σειρά ατομικών μας δικαιωμάτων όπως το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης και του «συνέρχεσθαι».
  • Έχουν μπει σοβαροί φραγμοί στο δικαίωμα του «συνδικαλίζεσθαι» και στην πραγματικότητα η Ο.Λ.Μ.Ε. δε μπορεί να λειτουργήσει σύμφωνα με τις καταστατικές της λειτουργίες (Γενική Συνέλευση των Ε.Λ.Μ.Ε., Γενική Συνέλευση των Προέδρων).
  • Τα σχολεία παραμένουν κλειστά και οι εκπαιδευτικοί σε κατ’ οίκον περιορισμό.
  • Δεν προηγήθηκε ούτε ο πλέον στοιχειώδης δημοκρατικός διάλογος μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και των συνδικάτων της εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε., Δ.Ο.Ε.) που επιβάλλεται σε περιπτώσεις εκτεταμένων νομοθετικών πρωτοβουλιών που επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης.

Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.: Σχετικά με την επικείμενη κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, στη Βουλή για ψήφιση


Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αποφάσισαν να φέρουν, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου και «διαρροές» κυβερνητικών στελεχών, εν μέσω πανδημίας, για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία. Ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει αλλαγές σε όλες σχεδόν τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από την Πρωτοβάθμια έως την Τριτοβάθμια.
Παρά την αντίθεση του εκπαιδευτικού κινήματος, στο σύνολό του, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιμένει, εν μέσω πανδημίας και σε κενό θεσμικού διαλόγου, να φέρει προς ψήφιση αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις.

Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.: Με αφορμή το διορισμό μετακλητού υπαλλήλου σε θέση διευθυντή στο Δημόσιο


Εν μέσω καραντίνας, το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου συνέστησε Τεχνική Υπηρεσία, σε επίπεδο Διεύθυνσης, η οποία μάλιστα υπάγεται στον Υπουργό, ορίζοντας ως Διευθυντή, ιδιώτη μηχανικό, μετακλητό υπάλληλο. Πριν ακόμη την ανάληψη τον καθηκόντων του, ο εν λόγω «διευθυντής» ξεκίνησε διαδικασία ανάθεσης έργου, ύψους 4.5 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς προκήρυξη και με τη μέθοδο της «διαπραγμάτευσης».
Η πρώτη πρόσκληση που εξέδωσε, ο εν λόγω Διευθυντής, αφορά στην απευθείας ανάθεση δημόσιας σύμβασης, χωρίς διαγωνισμό στις 7 Απριλίου 2020, ημερομηνία που ακόμη δεν είχε αναλάβει καθήκοντα. Στο ΦΕΚ διορισμού του αναλαμβάνει καθήκοντα από 8 Απριλίου 2020.
Η στελέχωση του Δημοσίου με μετακλητούς υπαλλήλους, και μάλιστα σε θέσεις διευθυντικών στελεχών, επειδή δεν συνοδεύεται από τήρηση διαδικασίας επιλογής ή ύπαρξης τυπικών ή ουσιαστικών προσόντων προσβάλλει ευθέως τις αρχές της αξιοκρατίας, της ισότητας και του κράτους δικαίου.

Τρίτη 14 Απριλίου 2020

Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να προχωρήσει, με αντιδημοκρατικές ενέργειες, στην ψήφιση αντιεκπαιδευτικών νόμων εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία


Τις τελευταίες ημέρες, με πληθώρα δημοσιευμάτων και κυβερνητικών «διαρροών» προαναγγέλλεται η επιδίωξη του Υπουργείου Παιδείας, να φέρει άμεσα, προς ψήφιση πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. Θυμίζουμε πως το σχέδιο νόμου αφορά σε αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, στα πρότυπα σχολεία, σε αντιδραστικές αλλαγές στην δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και σε νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
Την ώρα που απαγορεύονται οι συναθροίσεις και η κυβέρνηση επέβαλε την αναστολή της κατάργησης της πολιτικής επιστράτευσης, ώστε να αποδυναμώσει τις πιθανές αντιδράσεις των εργαζομένων, τα σωματεία δεν μπορούν να συγκαλέσουν γενικές συνελεύσεις. Το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζεται να νομοθετήσει ζητήματα με τα οποία σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα διαφωνεί (ανεξάρτητα αν τελικά το Υπουργείο καταλήξει σε νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει κάποια από αυτά που διαρρέονται ή όλα).

Δευτέρα 13 Απριλίου 2020

Να κάνουμε την κρίση ευκαιρία… ...να ψηφίσουμε και μερικούς αντιεκπαιδευτικούς νόμους


Το τελευταίο χρονικό διάστημα εμφανίζονται στα Μ.Μ.Ε δημοσιεύματα από κυβερνητικές “διαρροές”, που δείχνουν την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να φέρει για ψήφιση, μέσα στον Απρίλη, πολυνομοσχέδιο για την παιδεία. Την ώρα που όλος ο πλανήτης έχει στρέψει τις δυνάμεις του στην αντιμετώπιση της πανδημίας αλλά και πώς θα αντιμετωπίσει την δύσκολη περίοδο που θα ακολουθήσει, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση γενικότερα, πιστοί στο “να κάνουμε την κρίση ευκαιρία”, προσπαθούν, όπως και στο παρελθόν άλλωστε, να ψηφίσουν αντιεκπαιδευτικούς νόμους, να προωθήσουν ιδιωτικά συμφέροντα και να αλώσουν κάθε κοινωνική δομή, εκμεταλλευόμενοι τα κλειστά σχολεία και τα περιοριστικά μέτρα που έχουν τεθεί σε όλη τη χώρα.

Σάββατο 11 Απριλίου 2020

Εθελοντική αιμοδοσία από το Γ.Ν. Καστοριάς


Η Υπηρεσία Aιμοδοσίας του Γ.Ν. Καστοριάς σας προσκαλεί ξανά στην διεξαγωγή εξωτερικών αιμοληψιών που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 14/04/2020 στο οίκημα του Ερυθρού Σταυρού Καστοριάς, από 08:30πμ – 13:30μμ.
Καλούνται όλοι οι αιμοδότες που θέλουν και νιώθουν υγιείς να αιμοδοτήσουν, ιδιαίτερα αυτή την χρονική στιγμή που κάθε συνάνθρωπός μας το έχει ανάγκη.

Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Καταγγέλλουμε το έγγραφό του Οργανωτικού Συντονιστή του 1ου ΠΕΚΕΣ Β. Αιγαίου. Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του εν λόγω εγγράφου


Η Ο.Λ.Μ.Ε. χαιρετίζει την προσπάθεια των συναδέλφων, που παρά τις τεράστιες δυσκολίες και την έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού από το Υπουργείο Παιδείας, καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, με δικά τους μέσα, για να στηρίξουν τους μαθητές μας και το δημόσιο σχολείο και σε αυτήν την πρωτόγνωρη συγκυρία.
Οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά τους αυτή έχουν να αντιμετωπίσουν δυσκολίες όπως η έλλειψη υποδομών, εξοπλισμού και επιμόρφωσης, η υπερφόρτωση των δικτύων, αλλά και η αδυναμία ορισμένων μαθητών να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Την ίδια ώρα, κάποια στελέχη της εκπαίδευσης προκαλούν πρόσθετα προβλήματα στους συναδέλφους, επιτείνοντας το άγχος και την ανησυχία τους, στέλνοντας οδηγίες για δήθεν υποχρεωτικότητα της τηλεκπαίδευσης και υποχρεωτική αποστολή ονομαστικών καταστάσεων συμμετεχόντων, πέρα από κάθε νόμο, εγκύκλιο ή οδηγία του ΥΠΑΙΘ.
Καταγγέλλουμε τον Οργανωτικό Συντονιστή του 1ου ΠΕΚΕΣ Β. Αιγαίου που με το υπ’ αριθμόν 110/24.3.20 έγγραφό του δίνει άκρως επικίνδυνες και αυταρχικού χαρακτήρα οδηγίες, αναφέροντας ότι:

Ο.Λ.Μ.Ε.: Να σταματήσουν επιτέλους οι παλινωδίες, οι ασάφειες και οι αντιφάσεις του Υπουργείου Παιδείας


Από την πρώτες ημέρες της αναγγελίας της έναρξης της εξ αποστάσεως διδασκαλίας , είχαμε τονίσει την ανάγκη να ανταποκριθεί το Υπουργείο με ένα σοβαρό σχεδιασμό στην τεράστια προσπάθεια των εκπαιδευτικών που σηκώνουν στις πλάτες τους χωρίς υποστήριξη τη συνέχιση των παιδαγωγικών και διδακτικών λειτουργιών του σχολείου.
Είχαμε παράλληλα επισημάνει την έλλειψη προετοιμασίας σε επίπεδο δομών, μέσων και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, αλλά και την προσπάθεια του Υπουργείου να αξιοποιήσει επικοινωνιακά την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση.
Τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες με τις διαδοχικές ασαφείς και ασυνάρτητες οδηγίες του Υπουργείου σχετικά με την καταγραφή του εξοπλισμού φορητών υπολογιστών/συσκευών επιβεβαιώνουν τις παραπάνω διαπιστώσεις.

Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Για τις πιέσεις του Υπουργείου Παιδείας


Τις τελευταίες ημέρες, το Υπουργείο μέσω των Διευθύνσεων «βομβαρδίζει» καθημερινά τα σχολεία με εγκυκλίους, αναζητώντας στοιχεία για ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς.
Μετά από την απαίτηση να καταγραφούν άμεσα τα τμήματα της ασύγχρονης εκπαίδευσης – στοιχείο που το Υπουργείο διέθετε έτσι κι αλλιώς-, ακολούθησε η απαίτηση να καταγραφούν οι υπολογιστές των σχολικών μονάδων (αυτοί που μπορούν να εξυπηρετήσουν ανάγκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης), στοιχείο που επίσης διέθετε το Υπουργείο και ακολούθησε η απαίτηση καταγραφής και αποστολής στοιχείων για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Ειδικό πρόγραμμα τηλεκατάρτισης


Με αφορμή διαφημίσεις Κέντρων Δια βίου Μάθηση, που προπαγανδίζουν επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης 600 € και οι οποίες φτάνουν μαζικά στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των σχολείων, το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., σε συνέχεια και των καθυστερημένων διευκρινίσεων του Υπουργείου παιδείας, επισημαίνει επιπρόσθετα τα εξής :

Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

Συμπαράσταση της Ο.Λ.Μ.Ε. στους εργαζόμενους στη δημόσια υγεία


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., με αφορμή την 7η Απριλίου, παγκόσμια ημέρα υγείας, χαιρετίζει όλο το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, που καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες για να περιθάλψει τους ασθενείς και να προστατέψει τη δημόσια υγεία.
Στο πλαίσιο την αλληλεγγύης και του κοινού αγώνα όλων των εργαζομένων για τα μεγάλα προβλήματα στο χώρο της Υγείας, συμπαραστεκόμαστε στην ΟΕΝΓΕ και στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά της:
· Διεκδικούμε μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, νοσηλευτών και λοιπών υγειονομικών.
· Πλήρης επίταξη άνευ όρων κλινών, κλινικών, κρεβατιών ΜΕΘ, εξοπλισμού εργαστηρίων και του προσωπικού του ιδιωτικού τομέα περίθαλψης και ένταξή του στο κρατικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
· ΜΑΠ – Μέσα Ατομικής Προστασίας για όλους τους υγειονομικούς.
Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις 7 Απριλίου.

Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Ψήφισμα Συμπαράστασης στους Εκπαιδευτικούς του Ιδιωτικού Τομέα


Στην εποχή της επιδημίας του κορωνοϊού η ιδιωτική εκπαίδευση δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί σύμφωνα με τους νόμους. Αυτό δεν γίνεται πάντα κατανοητό από  όλους τους ιδιοκτήτες σχολείων και φροντιστηρίων, φαίνεται όμως πως και το υπουργείο Παιδείας δεν αντιλαμβάνεται την ευθύνη του.
Επιπλέον επισημαίνουμε ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί όπως και οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί αντίστοιχα , αδυνατούν να προσέλθουν στην εργασία τους χωρίς δική τους υπαιτιότητα λόγω πανδημίας.
Ορισμένα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια αναστέλλουν τις συμβάσεις των εργαζομένων, ενώ οι εκπαιδευτικοί παρέχουν υπηρεσίες εξ αποστάσεως. Πρόκειται περί ποινικού αδικήματος, διότι οι εργαζόμενοι που παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες δεν μπορούν να μπουν στο μηχανισμό στήριξης εργαζόμενων, δηλαδή να λάβουν το επίδομα Εργάνη και μάλιστα τη στιγμή που οι σχολάρχες έχουν ήδη εισπράξει ή πρόκειται να εισπράξουν από τους γονείς πλήρη τα ανάλογα δίδακτρα.

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

για τον Κώστα ...


Βαθιά θλίψη προκάλεσε σε όλους μας ο πρόωρος θάνατος του αγαπητού συναδέλφου Κώστα Ντίκου. Γνωρίζουμε ότι η ευχή για παρηγοριά και κουράγιο προς την οικογένειά του είναι φτωχή και αδύναμη. Την καταθέτουμε όμως από τα βάθη της καρδιάς μας, που νοερά βρίσκεται κοντά τους. Όπως είναι κοντά και στον Κώστα, για να του ψιθυρίσει με πόνο «καλή ανάπαυση».
Στην μνήμη του, αντί στεφάνου, θα κατατεθεί χρηματικό ποσό στο Σύλλογο Γονέων, Παιδιών και Ενηλίκων με νεοπλασματική ασθένεια και φίλους αυτών, “Μαζί Σου”.

Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς