Pages

Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

Πλατφόρμες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων

του Χρήστου Κάτσικα

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στην Πάτρα (4.7.2020), στο πλαίσιο του 8ου αναπτυξιακού συνεδρίου, σημείωσε όσον αφορά την αξιολόγηση στην εκπαίδευση ότι «όπως ακριβώς είχαμε πει και προεκλογικά κινούμαστε σε δύο χρόνους. Ο πρώτος χρόνος έχει ήδη νομοθετηθεί και είναι η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου. Δηλαδή αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση. Αρα, αξιολόγηση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που θέτουν στόχους και, βάσει του νομοθετήματος, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, αυτοί οι στόχοι πρέπει να επαναπροσδιορίζονται και να εξετάζονται τουλάχιστον ανά δίμηνο. Όμως υπάρχει ένα δεύτερο πολύ σημαντικό κομμάτι, που έχει να κάνει με την εξωτερική αξιολόγηση».

Στη συνέχεια η Νίκη Κεραμέως επισήμανε ότι «θα υπάρχει μια δημοσιοποίηση όλων αυτών, γι’ αυτό και έχουμε προβλέψει ανάρτηση αποτελεσμάτων αξιολόγησης, διότι θεωρούμε ότι όλο αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι δηλαδή μία κινητήριος δύναμη στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία, αφού όλοι έχουν να κερδίσουν από την ίδια την αξιολόγηση».

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται και στον πρόσφατο νόμο του υπουργείου Παιδείας (4692/2020) με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε στις 10 Ιουνίου. Πιο συγκεκριμένα, τα άρθρα 34 και 35 του νέου νόμου εμπλουτίζουν το άρθρο 47 του νόμου 4547/2018 (Γαβρόγλου) για τον προγραμματισμό και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, τη διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης κάθε σχολικής μονάδας, την εξωτερική αξιολόγηση, με τη συμμετοχή σε αυτήν, αμέσως ή εμμέσως, των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ), του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ). Μονότονα επισημαίνεται στο άρθρο 47Α και στο άρθρο 47Β ότι όλοι οι θεματικοί άξονες του προγραμματισμού αλλά και οι φόρμες αξιολόγησης, το περιεχόμενο των κριτηρίων και ο τρόπος σύνταξής τους στην έκθεση αξιολόγησης θα καθορίζονται από το υπουργείο Παιδείας.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να κάνουμε τέσσερις βασικές επισημάνσεις:

η συνέχεια στο www.efsyn.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου