Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Επιστολή της ΟΛΜΕ προς τους γονείς και τους μαθητές σχετικά με τις προαγωγικές εξετάσεις της Α Λυκείου και την Τράπεζα Θεμάτων

Όχι στις Προαγωγικές Εξετάσεις της Α΄ Λυκείου και την Τράπεζα Θεμάτων

Αγαπητοί γονείς,
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιμένει στην παράλογη, αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική απόφασή της να εφαρμόσει από εφέτος το νέο νόμο για το Λύκειο (Ν. 4186/2013), που προβλέπει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από εφέτος στην Α΄ Λυκείου και αξιοποίηση της λεγόμενης «Τράπεζας Θεμάτων» για τον προσδιορισμό θεμάτων των εξετάσεων αυτών. Έχουμε ήδη προειδοποιήσει τους αρμόδιους παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας ότι η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αυτού του νόμου θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου, όπως:

·          αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη  και εκμεταλλευτική μαθητεία,
·         ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου,
·         μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων, 
·         αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, 
·         ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.
Η απόκρουση της εφαρμογής του νόμου 4186/13 και η κατάργησή του αποτέλεσε αίτημα των απεργιακών κινητοποιήσεων που αναπτύχθηκαν από το Σεπτέμβρη καθώς και αλλεπάλληλων συναντήσεων με το Υπ. Παιδείας και τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες.
Προειδοποιήσαμε έγκαιρα την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι η πρόθεσή τους να θέσουν σε λειτουργία την Τράπεζα Θεμάτων ενέχει τον κίνδυνο να τινάξει κυριολεκτικά στον αέρα τη διαδικασία των εξετάσεων και να επηρεάσει αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία. Να υποτάξει το Λύκειο στο κυνήγι των «σωστών», προκαθορισμένων απαντήσεων και όχι στην κριτική προσέγγιση και εμβάθυνση της γνώσης. Οι μαθητές μας δεν θα παρακινούνται να γίνουν μορφωμένα και κριτικά σκεπτόμενα άτομα, αλλά «παπαγάλοι» προκατασκευασμένων απαντήσεων.
 Τονίζουμε ότι η διδακτέα ύλη έχει προσδιοριστεί με μεγάλη προχειρότητα τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς την έκτασή της. Σε ορισμένα μαθήματα η κάλυψή της απαιτεί δύο σχολικές χρονιές αντί για μία.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, τονίζουμε ότι η εμμονή στην ίδρυση και λειτουργία μιας «Τράπεζας Θεμάτων», και μάλιστα λίγες μέρες πριν τις εξετάσεις, μόνο και μόνο για να φανεί ότι τηρείται ο προβλεπόμενος προγραμματισμός, μόνο αρνητικές συνέπειες θα έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει το άγχος και την αβεβαιότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, με δεδομένο μάλιστα ότι ο βαθμός προαγωγής των μαθητών της Α΄ Λυκείου θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Σοβαρότατα προβλήματα δημιουργεί και το νέο σύστημα προαγωγής από τάξη σε τάξη, λόγω των αυξημένων απαιτήσεων που θέτει. Αν εφαρμοστεί, θα εκτινάξει τη σχολική αποτυχία και τη μαθητική διαρροή από το Λύκειο σε πολύ υψηλά ποσοστά.
Επισημαίνουμε, επίσης, ότι τα σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, και ειδικά στα Επαγγελματικά Λύκεια και στις Επαγγελματικές Σχολές μετά τις διαθεσιμότητες-απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών,  έχουν οδηγήσει, σε πολλά σχολεία, σε πλημμελή κάλυψη της ύλης με αποτέλεσμα να εμφανίζονται μεγάλες διαφορές από περιοχή σε περιοχή, με τα πιο μεγάλα προβλήματα να εντοπίζονται σε υποβαθμισμένες, απομονωμένες και δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας.
Παρά τις ενστάσεις  μας αυτές, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε τελικά τις διαδικασίες της προκήρυξης για τη δημιουργία της τράπεζας θεμάτων μέσω του ΕΣΠΑ και ανάθεσε το έργο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διαθέτοντας 1.570.000 ευρώ για «ειδικούς και επιτροπές»!! Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε δαπάνη για πρόσληψη πάνω από 1.000 αναπληρωτών, με τους οποίους θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σημαντικό μέρος των εκπαιδευτικών κενών των σχολείων.
Φαίνεται όμως ότι οι αρμόδιοι παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρονται για τη βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την επίλυση των προβλημάτων λειτουργίας των σχολείων, αλλά μόνο για την υλοποίηση των αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που προωθούν η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο ΟΟΣΑ, με εργαλείο των κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Τονίζουμε για μια ακόμα φορά την πλήρη αντίθεσή μας, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών φορέων της χώρας, στο νόμο 4186/13 και στη μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων  στην εξεταστική διαδικασία. Αυτά τα μέτρα αποτελούν το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων.
Καλούμε τους γονείς, τους μαθητές και μαθήτριες, σύσσωμη την ελληνική κοινωνία να διεκδικήσουν να μην εφαρμοστεί εφέτος αυτός ο νόμος και τελικά να ακυρωθεί μέσα από τον ενωτικό και ανυποχώρητο αγώνα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
·         Απαιτούμε να καταργηθεί ο Νόμος 4186/13 για την αναδιάρθρωση του Λυκείου και της ΤΕΕ και, σε πρώτη φάση, να μην εφαρμοστεί εφέτος στην Α΄ τάξη Λυκείου.
·         Λέμε «όχι» στο σχολείο της αγοράς και των επιχειρήσεων, στην πρόωρη κατάρτιση και την μαθητεία μετά το γυμνάσιο.
·         Διεκδικούμε Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο, αντίστοιχο με τις ανάγκες και τα οράματα της νεολαίας και του λαού μας.
·         Απαιτούμε να ξαναλειτουργήσουν αμέσως οι τομείς και ειδικότητες που καταργήθηκαν στη Δημόσια ΤΕΕ και να επανέλθουν στη θέση τους όλοι οι εκπαιδευτικοί που δίδασκαν σε αυτές και τέθηκαν σε διαθεσιμότητα ή απολύθηκαν.

Κανένας μαθητής και κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

Αθήνα, Απρίλης 2014

Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

ΟΛΜΕ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

   Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email: olme@otenet.gr                                                       Αθήνα, 8/4/2014

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, δασκάλους και καθηγητές που με τον καθημερινό τους αγώνα μέσα στα σχολεία αντιστέκονται στην προσπάθεια του Υπουργείου να επιβάλλει την αξιολόγηση της κατηγοριοποίησης των σχολείων, του αντιδραστικού ελέγχου και των απολύσεων.
Παρά το όργιο εκβιασμών και τρομοκράτησης που εξαπέλυσε η διοίκηση, η αντίσταση του κλάδου ανάγκασε το Υπουργείο να καταφύγει σε παράνομες εγκυκλίους "επιστρατεύοντας" τους εκπαιδευτικούς με το "εντέλλεσθε".
Οι συνάδελφοι απάντησαν με εκατοντάδες αγωνιστικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί παλεύουν ενάντια στην πολιτική που τσακίζει εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, ενώ υπήρξαν διευθυντές που στάθηκαν στο πλευρό των συναδέλφων, δηλώνοντας την άρνησή τους να συγκροτήσουν ομάδες και την παραίτησή τους.
Το μήνυμα είναι δεδομένο, οι αντιδραστικές επιλογές των μηχανισμών της αξιολόγησης, που επιδιώκουν την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις προσταγές της ΕΕ για το σχολείο- επιχείρηση δεν θα περάσουν. Καλούμε τα σωματεία να σταθούν στο πλευρό των συναδέλφων και με κάθε πρόσφορο μέσο πάλης να ενισχύσουν τον αγώνα τους ενάντια στην αξιολόγηση.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα καταθέσει τις επόμενες μέρες στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης και αναστολής των εγκυκλίων της αυτοαξιολόγησης.
Καλούμε για άλλη μια φορά τους συναδέλφους σε συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας Παρασκευή 11/4 14:00 για την ακύρωση των σεμιναρίων επιμόρφωσης σχολικών συμβούλων για την αξιολόγηση.

Σάββατο 5 Απριλίου 2014

ΕΛΜΕ ΣΕΡΡΩΝ: Ανακοίνωση για την Τράπεζα Θεμάτων

Ε. Λ. Μ. Ε. Σ .
ΕΝΩΣΗ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΝΟΜΟΥ   ΣΕΡΡΩΝ


                                                              Σέρρες 03/04/2014
                                                                                            Αρ. Πρωτ: 84

                                                       ΠΡΟΣ: ΟΛΜΕ
                                                                     Εκπαιδευτικούς Περ. Εν. Σερρών
                                                                     ΜΜΕ              

Συμπεράσματα για την Τράπεζα Θεμάτων μέσα από τον  Ουσιαστικό Διάλογο της ΕΛΜΕ Σερρών με τις Επιστημονικές Ενώσεις Καθηγητών

Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Σερρών συναντήθηκε με προέδρους, εκπροσώπους και μέλη των επιστημονικών ενώσεων των καθηγητών με μοναδικό θέμα την τράπεζα θεμάτων στο νέο λύκειο. Στην πρωτοβουλία αυτή ανταποκρίθηκαν θετικά όλες οι ειδικότητες που διδάσκουν στο λύκειο ξεκινώντας ένα δημιουργικό και ουσιαστικό διάλογο για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με την εφαρμογή του νέου νόμου για το λύκειο. Στόχος μας η ενότητα του κλάδου μέσα από την οργανωμένη και συντονισμένη συμμετοχή μας σε έναν παραγωγικό διάλογο με συμπεράσματα τα οποία καταθέτουμε προς αξιοποίηση τόσο στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ όσο και σε όλες τις ΕΛΜΕ της χώρας.
Είναι γεγονός ότι η τράπεζα θεμάτων αποτελεί μία «καινοτομία» του Υπ. Παιδείας η οποία εφαρμόζεται με προχειρότητα και έλλειψη οργάνωσης από πλευράς Υπουργείου σχεδόν στο τέλος της σχολικής χρονιάς αιφνιδιάζοντας και τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Ελάχιστες εβδομάδες πριν ολοκληρωθούν τα μαθήματα, εκπαιδευτικοί και μαθητές βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα νέο σύστημα εξετάσεων, τα θέματα του οποίου θα μας ανακοινωθούν μία  εβδομάδα πριν την έναρξη των εξετάσεων. Η διδασκαλία των μαθημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ήταν προσαρμοσμένη σε διαφορετικά δεδομένα καθώς δεν υπήρχε καμία οδηγία και ενημέρωση προς τους εκπαιδευτικούς για την τράπεζα θεμάτων. Καμία επίσης επιμόρφωση των καθηγητών, καθώς το κέντρο ενδιαφέροντος του Υπ. Παιδείας βρίσκεται στην επιμόρφωση των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι) για την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Πραγματοποιείται μία τεράστια μεταρρύθμιση στη βαθμίδα του λυκείου, η οποία θα επηρεάσει άμεσα την φοίτηση χιλιάδων μαθητών χωρίς να προηγείται η απαραίτητη και οργανωμένη ενημέρωση, καθοδήγηση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Παράλληλα καλούνται οι μαθητές όλων των λυκείων της χώρας να εξετασθούν σε κοινά θέματα, όταν δεν έχει εφαρμοσθεί ο ενιαίος συντονισμός της ύλης, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις πανελλήνιες εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου. Θυμίζουμε ότι τον προηγούμενο μόλις μήνα κοινοποιήθηκε στους εκπαιδευτικούς η εξεταστέα ύλη, ενώ ο προγραμματισμός των μαθημάτων και η οργάνωση των διδακτικών ωρών πραγματοποιείται στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Είναι δυνατόν να αναπροσαρμόζεται η ύλη στο τέλος του τετραμήνου και να επιδίδεται ο εκπαιδευτικός σε αγώνα δρόμου για να προλάβει την ολοκλήρωση της ύλης μέσα σε ελάχιστες διδακτικές ώρες; Η διαπίστωσή μας ενισχύεται από παραδείγματα μαθημάτων, όπου ολόκληρα κεφάλαια από την αρχική ύλη που απέστειλε το Υπ. Παιδείας τον Οκτώβριο αφαιρέθηκαν με τη νέα οδηγία για την ύλη τον Μάρτιο.
Η πλειοψηφία των ειδικοτήτων καταλήγουν ότι υπάρχει αδυναμία κάλυψης της υπέρογκης ύλης, ενώ υπάρχουν και οι ειδικότητες των ξένων γλωσσών που όχι απλά δεν έχουν σαφείς οδηγίες για συγκεκριμένη ύλη, αλλά δεν έχουν και κοινό σχολικό εγχειρίδιο. Ο εγκεκριμένος κατάλογος ελεύθερων βοηθημάτων του ΥΠΑΙΘ από τον οποίο γίνεται η επιλογή των διδακτικών βιβλίων για τις ξένες γλώσσες περιλαμβάνει πλήθος βιβλίων και μάλιστα διαφορετικού επιπέδου δυσκολίας (επίπεδο Α1 έως Γ2).
Οι αμφιβολίες για την τράπεζα θεμάτων ενισχύονται από την απουσία επιτροπής οργάνωσης των εξετάσεων (το ΙΕΠ έχει αναλάβει το συγκεκριμένο ρόλο) και φυσικά από τη μη συμμετοχή μάχιμων εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα στις επιτροπές που θα εγκρίνουν τα θέματα της τράπεζας θεμάτων. Ο εκπαιδευτικός της τάξης γνωρίζει τις πραγματικές εκπαιδευτικές συνθήκες, τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθήματος και του κάθε σχολείου και φυσικά τη διαφορετικότητα στην οποία προσαρμόζεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Στα πλαίσια της αρχής της ισότητας και των ίσων ευκαιριών το Υπ. Παιδείας όφειλε να δώσει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις επιτροπές εκπαιδευτικοί από διάφορα σχολεία: σχολεία μεγάλων αστικών κέντρων, επαρχιακών πόλεων, χωριών, διαφορετικών περιοχών της Ελλάδας.
Αμφιβολίες εκφράζονται και για την τεχνική λειτουργία της τράπεζας θεμάτων καθώς καμία ενημέρωση δεν έχει γίνει στους εκπαιδευτικούς για τις τεχνικές λεπτομέρειες. Προφανώς το σύστημα της τράπεζας θα βασίζεται σε μία δεξαμενή θεμάτων όπου θα γίνεται η επιλογή για κάθε σχολείο με τη μέθοδο της τυχαίας επιλογής θεμάτων. Τα σχολεία όμως δεν έχουν το ίδιο πρόγραμμα εξετάσεων όχι μόνον από νομό σε νομό, αλλά ακόμη και μέσα στον ίδιο νομό. Όταν ένα θέμα θα επιλέγεται από ένα σχολείο θα ακυρώνεται για τα υπόλοιπα; Τα θέματα τα οποία θα συμπεριλαμβάνονται για κάθε μάθημα προφανώς δεν θα είναι ίσης δυσκολίας. Επομένως, πως εξασφαλίζεται το δικαίωμα των μαθητών να εξετάζονται σε θέματα ίδιας διαβάθμισης, εφόσον θα επιλέγονται διαφορετικά θέματα για κάθε σχολείο; Ακόμη, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για την περίπτωση που κάποιος μαθητής απουσιάσει από τις εξετάσεις. Προβλέπονται οι επαναληπτικές εξετάσεις και με ποιον τρόπο; Πλήθος ερωτημάτων προκύπτει για θέματα τεχνικής φύσης και δυστυχώς καμία πρόθεση από το Υπ. Παιδείας για έγκαιρη διασάφηση αυτών.      
Ο νόμος για το νέο λύκειο και την τράπεζα θεμάτων μετατρέπει το λύκειο σε εξεταστικό κέντρο, γεγονός που απομακρύνει από τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου. Οι μαθητές προκειμένου να ανταποκριθούν στο νέο σύστημα ωθούνται στην αποστήθιση και στη βαθμοθηρία, ενώ ταυτόχρονα οι νέες συνθήκες αυξάνουν το άγχος και τη φοβία των μαθητών. Η τράπεζα θεμάτων δημιουργεί άνισες ευκαιρίες ανάμεσα στα λύκεια και στους μαθητές σε όλη τη χώρα και μειώνει τις πιθανότητες πρόσβασης των μαθητών στα πανεπιστήμια. Και ενώ έχουν καταργηθεί οι περιορισμοί πρόσβασης στο εκπαιδευτικό σύστημα με την κατάργηση των εξετάσεων από το δημοτικό στο γυμνάσιο και από το γυμνάσιο στο λύκειο, το Υπ. Παιδείας επινόησε ένα νέο σύστημα, το οποίο αποθαρρύνει τον μαθητή από τη μοναδική δίοδο προς το πανεπιστήμιο. Αντίθετα, το νέο σύστημα κατευθύνει τον μαθητή στην επιλογή του ΙΕΚ και του ΣΕΚ.  Για το στόχο αυτό επιστρατεύθηκε και το μέσο των διαφημίσεων στα ΜΜΕ με αντικείμενο την επαγγελματική κατεύθυνση των μαθητών. Κανένα σχόλιο φυσικά για τη σημασία και τη σπουδαιότητα του λυκείου στη διαπαιδαγώγηση και στη διαμόρφωση των αυριανών πολιτών της χώρας. Κανένα σχόλιο για την αναγκαιότητα επένδυσης στη γνώση, ειδικά σε περίοδο οικονομικής κρίσης, όταν όλες οι αναπτυγμένες χώρες επενδύουν στην παιδεία για να οδηγήσουν την χώρα στην ανάπτυξη.
Οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βιώνουν τον ασφυκτικό κλοιό ενός πλέγματος μέτρων: το πληροφοριακό σύστημα My School, την αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και την τράπεζα θεμάτων, των οποίων η σύνδεση με τις επιδόσεις των μαθητών και κατ’ επέκταση με την κατηγοριοποίηση των σχολείων, αλλά και τον χαρακτηρισμό των εκπαιδευτικών ως «ανεπαρκείς» απομακρύνουν το σχολείο από τους καθαρά παιδαγωγικούς στόχους και λειτουργούν ως προανάκρουσμα απολύσεων καθηγητών.(δύο φορές χαρακτηρισμός «ανεπαρκής=παραπομπή στο Υπηρ.συμβούλιο για απόλυση;)  Οι δε όροι για την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση θα γίνονται ακόμη πιο αυστηροί καθώς τα θέματα από την τράπεζα θεμάτων θα είναι διαφορετικά σε κάθε σχολείο και φυσικά δεν θα είναι προσαρμοσμένα στις διάφορες οικονομικοκοινωνικοπολιτιστικές συνθήκες κάθε περιοχής.
Καλούμε την ηγεσία του Υπ. Παιδείας να σταματήσει τη διαδικασία της τράπεζας θεμάτων για τη φετινή χρονιά, προκειμένου οι μαθητές της Α΄ Λυκείου να μην υποστούν τις αρνητικές συνέπειες του συστήματος, οι οποίες θα τους συνοδεύουν μέχρι την ολοκλήρωση της φοίτησής τους στο λύκειο και θα επηρεάσουν την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο, καθώς η βαθμολογία τους φέτος θα συνυπολογιστεί για το τελικό αποτέλεσμα στις πανελλήνιες εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου.
Καλούμε το Δ.Σ της ΟΛΜΕ να προχωρήσει σε ανάλογη συνάντηση με τους πανελλήνιους επιστημονικούς συλλόγους και την ένωση σχολικών συμβούλων, ώστε να ασκηθούν οι απαραίτητες πιέσεις από όλες τις πλευρές προς το Υπ. Παιδείας.    
ΓΙΑ  ΤΟ Δ.Σ.
         Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                     Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

   ΠΑΝΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ                                                     ΣΤΑΝΙΣΗ ΝΙΚΗ   

Τα ΜΑΤ επιτέθηκαν άγρια στους εκπαιδευτικούς στο Υπουργείο Παιδείας

Στο πλευρό των δασκάλων και η ΟΛΜΕ, που προχωρά σε τριήμερο κινητοποιήσεων.










Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας πραγματοποιούν αυτή την ώρα οι δάσκαλοι, οι οποίοι βρίσκονται σε 24ωρη απεργία κόντρα στη διαθεσιμότητα και την προωθούμενη αξιολόγηση.
Πριν από λίγο οι δυνάμεις των ΜΑΤ επιχείρησαν να απωθήσουν τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν συγκεντρωθεί για να εμποδίσουν την είσοδο των αξιολογητών. Προκλήθηκε ένταση μεταξύ των διαδηλωτών και των δυνάμεων της αστυνομίας οι οποίες με ασπίδες και γκλόπ έσπρωχναν τους διαδηλωτές.Στο πλευρό των δασκάλων και η ΟΛΜΕ, που προχωρά σε τριήμερο κινητοποιήσεων. Ειδικότερα, αποφασίστηκε:
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή, στις 2 μ.μ., καθώς και το Σάββατο και την Κυριακή στις 9 το πρωί. 
Αποκλεισμοί διευθύνσεων εκπαίδευσης την επόμενη ημέρα από την ανακοίνωση των διαπιστωτικών πράξεων των απολύσεων, με κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας από την ΟΛΜΕ για τη διευκόλυνση συμμετοχής στην κινητοποίηση.
Πραγματοποίηση γενικών συνελεύσεων σε όλες τις ΕΛΜΕ με στόχο τον συντονισμό εν όψει της 24ωρης πανεργατικής κινητοποίησης στις 9 Απριλίου.
Συμμετοχή στην 24ωρη πανεργατική απεργία στις 9 Απριλίου και στα απεργιακά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα. Προσυγκέντρωση ΟΛΜΕ για το Συλλαλητήριο της Αθήνας 10.30 π.μ. στο Πολυτεχνείο.
Φωτογραφίες από dromografos
Για να περάσουν 2 πούλμαν με συμβούλους που πάνε στο Υπ.Παιδείας έχουν αποκλειστεί όλοι οι δρόμοι του Ψαλιδίου και δεν μας αφήνουν ούτε πεζούς να πάμε σπίτι μας.Εχουν πέσει δακρυγόνα στους διαδηλωτές και είναι απίστευτα πολλές οι αστυνομικές δυνάμεις στη γειτονιά (Πέλικα,Εγνατίας,Αιγαίου,Α.Παπανδρεου)



Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΛΜΕ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ


Πολύγυρος,  31-3-2014
Αρ.Πρωτ: 21

 
ΕΛΜΕ  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ                                
ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ                                                          
E-Mail : elmechalkidikis@gmail.com
                                              
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΛΜΕ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες
Το ΥΠΑΙΘ,  παρά τις μεθόδους τρομοκρατίας και εκφοβισμού  που εξαπέλυσε κινητοποιώντας το μηχανισμό των στελεχών του, με την τρίτη κατά σειρά  πλέον αυταρχική και αντιδραστική εγκύκλιο για την αυτοαξιολόγηση,  που αυτή τη φορά υπογράφει ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας(;;;) κ. Αρβανιτόπουλος, ομολογεί την  πολιτική του ήττα και επιχειρεί να επιβάλλει και να επισπεύσει πανικόβλητο με αυταρχικές μεθόδους τους αντιδραστικούς θεσμούς της αυτοαξιολόγησης και στην συνέχεια της ατομικής αξιολόγησης,  ώστε να επιτευχθούν οι απώτεροι υπεσχημένοι στόχοι του της συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου και της σταδιακής απόλυσης ενός βέβαιου αριθμού χειραγωγημένων ήδη εκπαιδευτικών.

Με τη νέα του παράνομη και πάλι εγκύκλιο, «επιστράτευσης» στην πραγματικότητα των διευθυντών σχολικών μονάδων, ο υπουργός αγνοεί για άλλη μία φορά το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο επιλεκτικά άλλοτε εφαρμόζει και άλλοτε επιδεικτικά παραβιάζει. 

Σας υπενθυμίζουμε ότι
α. η συμμετοχή μας στην αυτοαξιολόγηση είναι ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ, όπως ήδη τεκμηριωμένα σας έχουμε ενημερώσει σχετικά, η δε συγκρότηση των ομάδων εργασίας είναι απόφαση και αρμοδιότητα μόνο του συλλόγου διδασκόντων.
β. ο διευθυντής σχολικής μονάδας κατά το άρθρο  28 παρ. γ της Υ.Α.Φ353/2002 , «…γ) Εφαρμόζει τους νόμους, τα προεδρικά διατάγματα, τις κανονιστικές αποφάσεις, τις εγκυκλίους και τις υπηρεσιακές εντολές των Στελεχών ∆ιοίκησης, είναι υπεύθυνος για την τήρησή τους και υλοποιεί τις αποφάσεις του Συλλόγου των ∆ιδασκόντων"
γ. Η  μέχρι σήμερα  θέση μας για τη μη συμμετοχή μας στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας,   παραμένει σταθερή και καταγράφεται τεκμηριωμένη στο πρακτικό συνεδρίασης του συλλόγου με θέμα ημερήσιας διάταξης την συγκρότηση ομάδων εργασίας και αποτελεί απόφαση του συλλόγου, ομόφωνη ή κατά πλειοψηφία.
δ. Μόνο μετά  την αποτύπωση στο πρακτικό της τεκμηριωμένης άρνησης του συλλόγου διδασκόντων να συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας, ο διευθυντής σχολικής μονάδας κατά την επίδικη τρίτη εγκύκλιο του Υπουργείου, προχωρά μόνος του και εντέλλεται τη συμμετοχή σας σε ομάδες εργασίας, αναλαμβάνοντας τις τυχόν ευθύνες του, προσωπικές και πειθαρχικές, από την εφαρμογή παράνομων διαταγών.
ε.Οι διευθυντές σχολικών μονάδων, που εντέλλονται ήδη να εφαρμόσουν παράνομες διαταγές του Υπουργείου, οφείλουν να εφαρμόσουν όσα ορίζονται στο άρθρο 25ΥΚ,  και συγκεκριμένα « .. 2.Ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του. Όταν όμως εκτελεί διαταγή, την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει, πριν την εκτέλεση, να αναφέρει εγγράφως την αντίθετη γνώμη του και να εκτελέσει τη διαταγή χωρίς υπαίτια καθυστέρηση……………3. Αν η διαταγή είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη, ο υπάλληλος οφείλει να μην την εκτελέσει και να το αναφέρει χωρίς αναβολή. ..»    Οι εγκύκλιοι δεν είναι δυνατόν να  τροποποιούν ή να καταργούν ισχύοντα κανόνα δικαίου, διότι διαφορετικά έχουμε παραβίαση της συνταγματικής αρχής διάκρισης των εξουσιών, πέρα από το προβλεπόμενα, η τυχόν δε εφαρμογή εντελλόμενων εγκυκλίων καθ΄υπέρβαση του νόμου, από τα όργανα της διοίκησης, συνιστά παραβίαση της θεμελιώδους Συνταγματικής αρχής του Κράτους Δικαίου και του ισχύοντα Υπαλληλικού Κώδικα.
Στ. Οι εκπαιδευτικοί που θα οριστούν στις ομάδες έργου δικαιούνται επίσης να αναφέρουν την αντίθεσή τους στην παράνομη σύσταση ομάδων, καταγράφοντας την άποψή τους, ατομική ή συλλογική στα πρακτικά του συλλόγου διδασκόντων, σε καμία δε περίπτωση δεν υποχρεούνται να εργαστούν εκτός του ωραρίου εργασίας τους για το σκοπό αυτό.
Συνάδελφοι συναδέλφισσσες, όπως σας είναι ήδη γνωστό, η ΟΛΜΕ προχώρησε στην επίδοση εξωδίκου προς τον Υπουργό, ώστε να ανακληθούν όλες οι παράνομες  εγκύκλιοι σχετικά με τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου, εγκύκλιοι που αναμένεται εντός των ημερών να προσβληθούν από ΟΛΜΕ και ΔΟΕ από κοινού με αίτηση ακύρωσης ενώπιον των Δικαστηρίων της χώρας.
Παραμένουμε σταθεροί στις θέσεις μας και καταγγέλλουμε κάθε απόπειρα αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς και εκφοβισμού  από πλευράς στελεχών της εκπαίδευσης
Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας ενάντια στους μηχανισιμούς κάθε μορφής αξιολόγησης που υπονομεύουν το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα, Διευθυντές και Σύλλογοι Διδασκόντων ενωμένοι  ενάντια στον αυταρχισμό και την αναξιοπρέπεια που θέλουν να μας επιβάλλουν.  Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ

Σκίτσο για Διαθεσιμότητα