Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Παραίτηση όλων των φερόμενων ως εκλεγμένων από τις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων


Το Υπουργείο Παιδείας με πρόσχημα την πανδημία, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις και αντιρρήσεις της Ο.Λ.Μ.Ε., προχώρησε στην διενέργεια των εκλογών-παρωδία της 7ης Νοεμβρίου 2020 για την εκλογή των αιρετών του κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια με ηλεκτρονική ψηφοφορία.

Η θέση της Ο.Λ.Μ.Ε. εκφράστηκε με σαφήνεια αναφέροντας ότι, σε συνθήκες πανδημίας, χωρίς δυνατότητα ζωντανών συλλογικών διαδικασιών που σε κάθε εκλογική διαδικασία αποτελούν προϋπόθεση, χωρίς εξασφάλιση του αυτοπρόσωπου και τη διενέργειά τους σε ημέρα μη εργάσιμη και χωρίς άδεια, η μόνη λύση ήταν η αναβολή των εκλογών, η παράταση της θητείας των σημερινών αιρετών, και η διεξαγωγή τους σε χρονικό σημείο που θα το επέτρεπαν οι συνθήκες, με δια ζώσης διαδικασία και κάλπες, δυνατότητα που άλλωστε η ίδια η τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή παρείχε.

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Δεν συναινούμε - Την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου Απεργούμε



Δεν συναινούμε στην αποδόμηση του δημόσιου σχολείου

Δεν συναινούμε στην εργαλειοποίηση της πανδημίας

Το Υπουργείο Παιδείας, για άλλη μία φορά, φέρνει για διαβούλευση ένα σαρωτικό πολυνομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία, με αναστολή ατομικών δικαιωμάτων (μετακίνησης, συνάθροισης κ.α.) και γενικότερα με μία χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Η στάση του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης γενικότερα μόνο υποκριτική, ανήθικη και βαθιά αντιδημοκρατική μπορεί να χαρακτηριστεί. Συνεχώς ζητά τη συναίνεση των πολιτών και την υπαναχώρηση τους σε ατομικά τους δικαιώματα προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πανδημία και από την άλλη εκμεταλλεύεται στο έπακρο αυτή τη συναίνεση για να ψηφιστούν αντιεκπαιδευτικοί και αντεργατικοί νόμοι που αφορούν όλη την κοινωνία για να προωθηθεί η νεοφιλελεύθερη ατζέντα της κυβέρνησης (εργασιακά, εκπαίδευση, εξυπηρετήσεις ιδιωτικών συμφερόντων κ.α.)

Ας δούμε πως εννοεί την συναίνεση η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας ειδικότερα σε ότι αφορά την παιδεία και τα σχετικά με αυτή θέματα.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Αίτημα για παράταση της προθεσμίας στις ηλεκτρονικές αιτήσεις των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις


Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ,

Κυρία Γεν. Γραμματέα,

Το Υπουργείο Παιδείας με αιφνιδιαστική Υπουργική Απόφαση, σε συνθήκες πανδημίας και με κλειστά σχολεία, καλεί τους μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους για συμμετοχή στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, από 26 έως 30 Νοεμβρίου 2020, ενώ ως τώρα οι αιτήσεις αυτές γινότανε το μήνα Φεβρουάριο.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι αυτή η απόφαση, πέραν του ότι αιφνιδιάζει τις/τους μαθητές και τις οικογένειές τους, απαιτεί από αυτούς να διεκπεραιώσουν τη διαδικασία μέσα σε διάστημα πέντε ημερών, με τις δυσκολίες που προκύπτουν από το γεγονός ότι τα σχολεία είναι κλειστά.

Η Ο.Λ.Μ.Ε. ζητάει να υπάρξει παράταση τουλάχιστον δύο εβδομάδων, ώστε να ενημερωθούν όλοι και να γίνει σωστά η διαδικασία, οι δε μαθητές και μαθήτριες να έχουν το χρόνο να επιλέξουν με βεβαιότητα το επιστημονικό πεδίο και τα ειδικά μαθήματα, όπου απαιτούνται.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Συμμετέχουμε στην Απεργία στις 26 Νοεμβρίου


Απαιτούμε άμεσα:

  • Την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, ιδιαίτερα τώρα που οι συνθήκες της πανδημίας και της αναγκαστικής καταφυγής στην τηλεκπαίδευση απαιτούν επί πλέον χρηματοδότηση.

  • Τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη λειτουργία ανοικτών σχολείων σε συνθήκες ασφάλεια και υγείας.

  • Τη λήψη μέτρων για τη σωστή λειτουργία της τηλεκπαίδευσης δωρεάν για όλα τα παιδιά.

  • Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη των ελλείψεων στα σχολεία. Προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη άμεσων αναγκών τώρα.

  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από την πανδημία στις ΣΜΕΑΕ που παραμένουν ανοικτά και εγκυμονούν ιδιαίτερους κινδύνους.

Η τηλεκπαίδευση ως δούρειος ίππος διάλυσης της δημόσιας & δωρεάν εκπαίδευσης



της Γιώτας Ιωαννίδου

Σε πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή η υπουργός παιδείας απαντώντας σε ερώτημα για τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης -όπως στο ορεινό χωριό της Ηλείας- την εκθείασε για μια ακόμη φορά επιμένοντας στα εκατομμύρια των μαθητών που συνδέονται, χάρις και στις ιδιωτικές χορηγίες, και στο περίφημο «προχώρημα της ύλης» που επιτυγχάνεται. Το ίδιο χρονικό διάστημα ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός παιδείας, Ευριπίδης Στυλιανίδης, πρόσθεσε αναφορικά με το ζήτημα των προβλημάτων συμμετοχής των δημόσιων σχολείων στην τηλεκπαίδευση σε αντίθεση με τα ιδιωτικά σχολεία: «αυτό δείχνει τη δύναμη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας».

Ας αντιπαρέλθουμε τη φτήνια των επιχειρημάτων υπεράσπισης του καλοταϊσμένου ιδιωτικού τομέα, όταν περνάμε μια περίοδο που η μάχη για την ίδια τη ζωή κρίνεται στην αντοχή και το σθένος των δημόσιων νοσοκομείων, των γιατρών και των υγειονομικών, που η κυβέρνηση όχι απλά συνεχίζει να αφήνει αβοήθητους αλλά επιπλέον τους υπονομεύει. Το να μην αντιλαμβάνεται κανείς όμως το μέγεθος της καταστροφής που συμβαίνει αυτή την περίοδο στην εκπαίδευση (όπως προφανώς και στην εργασία και τη δημοκρατία και εν γένει στα κοινωνικά αγαθά και δικαιώματα), υπερβαίνει τα όρια της ιδεοληπτικής υπέρ του κεφαλαίου αγκύλωσης.

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Η εξ απόστασεως εκπαίδευση και οι προτάσεις της Ο.Λ.Μ.Ε.


H O.Λ.Μ.Ε. από το καλοκαίρι είχε προτείνει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο (μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα, τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας κλπ), κανένα από τα οποία δεν υιοθετήθηκε από το ΥΠΑΙΘ, με αποτέλεσμα να έχουν σημειωθεί πάνω από 5000 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε νέους/ες έως 17 ετών από την αρχή της πανδημίας. Με δεδομένη την ανυπαρξία τεστ για τον Covid ακόμα και στα σχολεία που σημειώθηκαν κρούσματα, αγνοούμε ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός κρουσμάτων σε μαθητές/τριες. Σχετικά με τα μέτρα που προτείναμε, είχαμε εγκαίρως προβλέψει ότι «…αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων, προκειμένου να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις».

Η κυβέρνηση που δεν διέθεσε κονδύλια για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και που ακόμη και μέχρι σήμερα δεν έχει κατορθώσει να στείλει τις κατάλληλες μάσκες στα σχολεία, αφού πρώτα αγνόησε τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ειδικούς (που πρότειναν μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα) αναγκάστηκε να ξανακλείσει τα σχολεία, για να ακολουθήσει ένα νέο φιάσκο με την «περιβόητη» και πολυδιαφημισμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ).

Ο.Λ.Μ.Ε.: Να σταματήσει τώρα η απαγόρευση μετακίνησης των εκπαιδευτικών


Στις 16 Νοεμβρίου δημοσιεύτηκε εγκύκλιος με την υπογραφή της Γ.Γ. του Υπ. Παιδείας που καλεί τους εκπαιδευτικούς να παραμείνουν στις περιοχές τους, ώστε να «παραμένουν στη διάθεση των Διευθυντών/Προϊσταμένων των σχολείων τους για άσκηση εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου που τυχόν θα τους ζητηθεί».

Παρά το ότι έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολικών μονάδων, παρά το ότι δεν προκύπτει από πουθενά ότι απαγορεύονται οι ατομικές μετακινήσεις των συναδέλφων, το Υπ. Παιδείας στερεί το δικαίωμα από τους συναδέλφους (αναπληρωτές ως επί το πλείστον) να μετακινηθούν προς τις περιοχές τους.

Το Υπουργείο Παιδείας, όπως έκανε και στο πρώτο lockdown, δεν παρέχει στήριξη στους συναδέλφους. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλοί γονείς-εκπαιδευτικοί που εργάζονται μακριά από τις οικογένειές τους. Τα παιδιά τους τα κρατάνε οι παππούδες και οι γιαγιάδες. Άλλοι συνάδελφοι έχουν ηλικιωμένους γονείς που χρειάζονται την υποστήριξη τους σε τακτά χρονικά διαστήματα. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί χρειάζεται άμεσα να βρεθούν δίπλα στις οικογένειές τους. Προφανώς και θα ενημερώσουν την υπηρεσία για την περιοχή μετάβασής τους, αλλά δεν μπορεί να είναι όμηροι του Υπ. Παιδείας «για άσκηση εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου που τυχόν θα τους ζητηθεί». Άλλωστε υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι σε κάθε σύλλογο διδασκόντων που μπορούν να βοηθήσουν σε όποια έκτακτη κατάσταση προκύψει.

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020

Έτσι γεννήθηκαν οι σημαίες μας

Πάνω στα ματωμένα πουκάμισα των σκοτωμένων

εμείς καθόμασταν τα βράδια

και ζωγραφίζαμε σκηνές από την αυριανή ευτυχία του κόσμου.

Έτσι γεννήθηκαν οι σημαίες μας.

Τάσος Λειβαδίτης

(Σημαίες/Στίχοι γραμμένοι σε πακέτα από τσιγάρα)

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Η κυβέρνηση αρνούμενη να αποδεχτεί το φιάσκο των ηλεκτρονικών εκλογών καταφεύγει σε προσβλητικούς χαρακτηρισμούς προς τους εκπαιδευτικούς


Μόνο οργή και αγανάκτηση μπορούν να προκαλέσουν σε κάθε δημοκρατικό πολίτη οι τελευταίες δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Στ. Πέτσα για το συντριπτικό αποτέλεσμα των εκλογών – παρωδία στις 7 Νοέμβρη.

Η κυβέρνηση και το κόμμα της ΝΔ μπροστά στην πανωλεθρία, την καθολική αποδοκιμασία της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ και τα συντριπτικά ποσοστά του 95% αποχής του κλάδου από τη φάρσα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας καταφεύγει σε ύβρεις. Συγκεκριμένα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, διαστρέφοντας την πραγματικότητα για να την προσαρμόσει στην πολιτική της κυβέρνησης, δήλωσε για το αποτέλεσμα των εκλογών ότι είναι “ήττα εκείνων που δεν επιθυμούν να δουν την πρόοδο και προσπαθούν συνεχώς με φασίζουσες νοοτροπίες και συμπεριφορές να βάζουν προσκόμματα…” (ο τονισμός δικός μας). Και όλα αυτά για να δικαιολογήσει από τη μια την ήττα και από την άλλη την άρνηση του ΥΠΑΙΘ να δώσει στα συνδικάτα τις λίστες των ψηφισάντων. Την ίδια φρασεολογία αναπαράγει σε ανακοίνωσή της και η κομματική οργάνωση της ΝΔ στο Κιλκίς, την οποία μάλιστα έκαναν την τιμή να μας αποστείλουν!

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Για την επέτειο του Πολυτεχνείου 2020


«Ω νεότητα
Πληρωμή του ήλιου
Αιμάτινη στιγμή
Που αχρηστεύει το θάνατο.»
(Ο. Ελύτης, Προσανατολισμοί)

Η εμβληματική εξέγερση του Πολυτεχνείου το 1973 έμεινε στη μνήμη του λαού σαν την κορύφωση των αγώνων του για να απαλλαχθεί από τη χούντα των συνταγματαρχών και τη δικτατορία της 21ης Απριλίου. Σε μία από τις πιο μελανές περιόδους της σύγχρονης ιστορίας μας ο ελληνικός λαός στερούνταν τα πιο βασικά δημοκρατικά δικαιώματα, οι εργαζόμενοι υπέφεραν από την ανέχεια και τη φτώχεια ενώ η ολιγαρχία συνέχιζε να κερδοσκοπεί. Τα ξερονήσια και οι φυλακές ήταν γεμάτες με πολιτικούς κρατούμενους και αγωνιστές. Στην Ασφάλεια και στη Στρατιωτική Αστυνομία, τη διαβόητη ΕΣΑ, τα βασανιστήρια των αγωνιστών της ελευθερίας ήταν καθημερινή ρουτίνα. Χιλιάδες επώνυμοι και ανώνυμοι αγωνιστές αντιμετώπιζαν τις θηριωδίες του φασισμού στα χέρια απάνθρωπων βασανιστών και κάποιοι από αυτούς έμειναν για πάντα ανάπηροι ή άφησαν εκεί την τελευταία τους πνοή.

Ο λαός οργάνωνε μέρα με τη μέρα την αντίστασή του στη δικτατορία. Το φοιτητικό κίνημα εντάχθηκε σ αυτόν τον αγώνα και αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος. Το Φλεβάρη του ‘73, εννιά μήνες πριν από τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο, γίνεται η πρώτη κατάληψη της Νομικής στην Αθήνα και μετά από λίγες μέρες η δεύτερη. Η χούντα επιχειρεί να καταστείλει την εξέγερση με επέμβαση της αστυνομίας, με συλλήψεις και βασανισμούς. Ο λαός και οι εργαζόμενοι συμπαρατάσσονται με τη νεολαία και η χούντα απομονώνεται διεθνώς όλο και περισσότερο.

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.: Πέμπτη 26 του Νοέμβρη 24ωρη Γενική Πανελλαδική Απεργία


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς και στα σχολεία.

  • Επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας και Πρόνοιας, με ένταξη στον κρατικό σχεδιασμό και όχι αγορά υπηρεσιών.

  • Μαζικές προσλήψεις υγειονομικών, γιατρών, νοσηλευτών, εκπαιδευτικών, καθαριστριών. Μονιμοποίηση συμβασιούχων.

  • Αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με προσλήψεις προσωπικού, επίταξη χιλιάδων ιδιωτικών λεωφορείων που βρίσκονται σε απραξία.

  • Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

  • Εδώ και τώρα να αποσυρθεί το χουντικής έμπνευσης νομοσχέδιο που μετατρέπει σε ιδιώνυμο τη συλλογική, συνδικαλιστική δράση και ουσιαστικά απαγορεύει την απεργία. Δεν πρόκειται να το εφαρμόσουμε! Θα το καταργήσουμε στην πράξη!

  • ΑΠΟΧΗ από κάθε ηλεκτρονική ψευδοψηφοφορία σε όλο το Δημόσιο για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Δεν καταθέτουμε ψηφοδέλτια, αποσύρουμε αυτά που ήδη κατατέθηκαν. Να δοθεί τώρα παράταση στη θητεία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.



Ο.Λ.Μ.Ε.: Ο κ. Καψής πλήττει τη δημοσιογραφία


Δε μας προκαλεί καμία εντύπωση η συνεχιζόμενη επίθεση συγκεκριμένων κάθε φορά δημοσιογράφων εναντίον της Ο.Λ.Μ.Ε. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι, που σε ρόλο αυτόκλητου εισαγγελέα, εγκαλούν οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα διεκδικεί τα δικαιώματά της και διαταράσσει την ηρεμία του συστήματος.

Τελευταίο κρούσμα, η επίθεση που δέχτηκε η Ομοσπονδία για τη θέση που πήρε στο ζήτημα συναδέλφου που δε φορούσε μάσκα στην τάξη, αλλά και στο σοβαρότερο ζήτημα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Η Ο.Λ.Μ.Ε. κύριε Καψή, ποτέ δε ζήτησε διακριτική μεταχείριση για τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τους υπολοίπους πολίτες. Διαμαρτύρεται όμως για την απαράδεκτη ισοπεδωτική τακτική που έχει επιβληθεί και που αποκρύπτει τις κυβερνητικές ευθύνες, σύμφωνα με την οποία ο παραβάτης της διάταξης περί υποχρεωτικής μάσκας εξισώνεται με τον βιαστή και τον δολοφόνο και οδηγείται σιδηροδέσμιος στο Αυτόφωρο. Όσον αφορά στο θέμα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, θα διαπιστώσατε ήδη την ομόθυμη στάση των εκπαιδευτικών. Η αποχή του 93% των υπηρετούντων καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την ηλεκτρονική ψηφοφορία δίνει ένα ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση. Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων σας υπενθυμίζουμε επίσης ότι σε όλες τις προηγούμενες αρχαιρεσίες δια Ζώσης, όπως ακριβώς προβλέπονται από το ΠΔ 1/2003, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ήταν περίπου 82%. Σας λέει κάτι αυτό;

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Αίτημα για διενέργεια δωρεάν τεστ coνid19 σε εκπαιδευτικούς, προσωπικό και μαθητές στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής που βρίσκονται σε λειτουργία


Ως γνωστόν οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής - ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΕΓΥΛ - έχουν εξαιρεθεί από τη γενική ρύθμιση για αναστολή της λειτουργίας των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Είναι γνωστό το αίτημα της Ο.Λ.Μ.Ε. για διενέργεια, τόσο προληπτικών όσο και σε περίπτωση εμφάνισης κρουσμάτων, τεστ covid19 σε όλους τους εκπαιδευτικούς, προσωπικό σχολείων και μαθητές, για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της πανδημίας και τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών σε συνθήκες ασφάλειας και υγείας. Είναι επίσης γνωστό ότι το αίτημα αυτό δεν έχει ικανοποιηθεί παρά τις επίμονες εκκλήσεις μας.

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Για τις εκλογές - παρωδία στις 7/11/20


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., χαιρετίζει τις δεκάδες χιλιάδες των εκπαιδευτικών που έδωσαν ηχηρό μήνυμα στην κυβερνητική πολιτική της συστηματικής διάλυσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, στον αυταρχισμό και στις αντιδημοκρατικές πρακτικές και ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας. Ελπίζουμε πλέον η Υπουργός Παιδείας να έλαβε την απάντηση της στο ερώτημα Δημοψηφιστικού χαρακτήρα που έθεσε στις 15/10/20 όταν με περισσή αλαζονεία δήλωνε ότι «Η ηλεκτρονική ψηφοφορία θα γίνει και τότε θα μετρήσουμε ποιοι θα πάνε με την Ο.Λ.Μ.Ε. και ποιοι με το Υπουργείο». Η απάντηση λοιπόν που έστειλε ο κλάδος στην Υπουργό, ήταν ότι σχεδόν το 94% των εκπαιδευτικών τάχθηκαν με τα συνδικάτα τους με την αποχή τους από τις εκλογές παρωδία, παρά την κινητοποίηση όλου του Διοικητικού μηχανισμού του ΥΠΑΙΘ , του Κομματικού μηχανισμού της ΝΔ, τα «Εντέλλεσθε « της Γενικής Γραμματέως και τις αφόρητες πιέσεις. Εξυπακούεται ότι οι εκλογές αυτές δεν έχουν πλέον καμία νομιμοποίηση, γι’ αυτό της προτείνουμε να υιοθετήσει τις προτάσεις της Ο.Λ.Μ.Ε. και της ΔΟΕ και να παρατείνει τη θητεία των εκλεγμένων από τον κλάδο αιρετών, όπως άλλωστε της δίνει τη δυνατότητα η τροπολογία που η ίδια ζήτησε να ψηφιστεί από τη βουλή, μέχρι να εκλείψουν οι κίνδυνοι από την πανδημία ώστε να μπορέσουν να γίνουν οι εκλογές δια ζώσης όπως ορίζει το ΠΔ 1/2003. Είναι περιττό να επαναληφθεί η θέση της Ο.Λ.Μ.Ε., η οποία είναι κατηγορηματικά αντίθετη στην πραγματοποίηση αρχαιρεσιών με ηλεκτρονική ψηφοφορία.

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2020

Τα σχολεία κλείνουν και η τηλεκπαίδευση αναζητά το δρόμο της


Ούτε μια εβδομάδα δεν πέρασε από την ανακοίνωση της Ο.Λ.Μ.Ε. (2/11/20), που ανέφερε μεταξύ άλλων «Επειδή οι εκπαιδευτικοί και η Ο.Λ.Μ.Ε. είναι υπέρ των ανοιχτών σχολείων για αυτονόητους λόγους, προτείνουμε άμεσα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να λάβει επιτέλους τα μέτρα, που τόσο η Ομοσπονδία μας, όσο και οι επιδημιολόγοι υπενθυμίζουν -15 το πολύ μαθητές ανά τάξη, τήρηση των αποστάσεων, ανεύρεση χώρων για μάθημα, διενέργεια μαζικών τεστ, αύξηση του προσωπικού καθαριότητας, υλικά προφύλαξης και απολύμανσης, πρόσληψη αναπληρωτών, αύξηση δαπανών κ.α. -ειδάλλως, αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων, προκειμένου να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις», και η κυβέρνηση προχώρησε σε γενικό lockdown της χώρας και σε κλείσιμο των Γυμνασίων και Λυκείων της, ενώ κατά την έναρξη της τηλεκπαίδευσης χτες, υπήρξε πλήρης κατάρρευση του συστήματος.

Η κυβέρνηση δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα υπέρ της υγείας μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας. Έβαλε πάνω από όλα τις λεγόμενες αντοχές της οικονομίας. Από την άλλη, η απόφασή της να μην αυξηθούν οι δαπάνες, προκειμένου να διασφαλίσει ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων, ενώ συνεχώς διέδιδε «αντιεπιστημονικές» αντιλήψεις, ότι στα σχολεία δε μεταδίδεται ο κορωνοϊός και ότι, σύμφωνα με εκθέσεις του ΕΟΔΥ, η διάδοση στα σχολεία δεν είναι μεγάλη. Δε δίστασε να στοχοποιήσει και να επιτεθεί σε μαθητές που διεκδικούσαν το αυτονόητο δικαίωμά τους να πηγαίνουν με ασφάλεια στο σχολείο. Αντί επίσης να φροντίζει για τα σχολεία, ξόδευε χρόνο και ενέργεια να οργανώσει τις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία.

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020


Ο.Λ.Μ.Ε.: Καταγγελία για λαθροχειρία του Υπουργείου Παιδείας


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. καταγγέλλει τις νέες αντιδημοκρατικές ενέργειες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ενόψει των ψευτο-εκλογών της 7ης/11 για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Το Υπουργείο Παιδείας, αντιλαμβανόμενο προφανώς το μέγα αντιδημοκρατικό ατόπημα να διατηρούνται ως υποψήφιοι στα ηλεκτρονικά ψηφοδέλτια Παρατάξεις και Ανεξάρτητοι υποψήφιοι που δήλωσαν εγγράφως ότι αποσύρονται, προχώρησε σε σημερινή «Ενημέρωση Εκλογέων» μία ημέρα πριν τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας βάση της οποίας αρνείται το αυτονόητο και δηλώνει ότι θα παρουσιάσει μία απλή πληροφόρηση στους «Εκλογείς» που θα συμμετάσχουν στις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία.

Και δε σταμάτησε εδώ!!! Στις Παρατάξεις που δήλωσαν ότι αποσύρονται δεν συμπεριλαμβάνονται οι Παρατάξεις: «ΔΑΚΕ ΔΕ», «Εκπαίδευση στη δίνη της Παγκοσμιοποίησης» και «Παιδεία-Οικολογία»!

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Κήρυξη Απεργίας - Αποχής για τους Εκπαιδευτικούς - μέλη των εφορευτικών επιτροπών των εκλογών της 7ης Νοέμβρη


Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Μ.Ε. αποφάσισε να κηρύξει απεργία-αποχή για όσους συναδέλφους κληθούν να εκτελέσουν καθήκοντα μέλους Εφορευτικής Επιτροπής στις επικείμενες εκλογές της 7.11.2020 για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στο ΚΥΣΔΕ, τα ΑΠΥΣΔΕ και τα ΠΥΣΔΕ. Το ίδιο έπραξε και η ΑΔΕΔΥ η οποία καλεί το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων, συμπεριλαμβανομένων των διοικητικών, να μην συμμετάσχουν στις επανασυγκροτούμενες Εφορευτικές Επιτροπές.

Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών: ΑΠΟΧΗ από τις εκλογές-παρωδία!


Α.Δ.Ε.Δ.Υ.: Κάλεσμα για Μαζική Αποχή από τις εκλογές – παρωδία του Υπουργείου Παιδείας


Παρά την ομόθυμη αντίδραση των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) στην επιβολή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην αδιάλλακτη στάση του και προχωρά στη διενέργεια των εκλογών το Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2020, ενώ το σύνολό των παρατάξεων έχει ζητήσει την απόσυρση των υποψηφιοτήτων τους.

Είναι χαρακτηριστικό πως με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκου όλες οι εκλογές αναβάλλονται στον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα μέχρι τις 30/11/2020 λόγω της πανδημίας και μονάχα το Υπουργείο Παιδείας, με εμμονικό και αυταρχικό τρόπο, προχωρά στην πραγματοποίησή τους.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έστω και τώρα να ανταποκριθεί στις προτάσεις των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, για πραγματοποίηση των εκλογών ανάδειξης των αιρετών όταν θα υπάρξουν οι ευμενείς υγειονομικές συνθήκες που θα καταστήσουν τη διενέργειά τους ασφαλή, με τη δια ζώσης παρουσία των συναδέλφων και με παράταση, μέχρι τότε, της θητείας των νυν αιρετών.

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Αποχή από τις εκλογές – παρωδία!


Το ΥΠΑΙΘ και οι Διευθύνσεις να ανακαλέσουν τώρα τις ανακηρύξεις των υποψηφιοτήτων!

Στηρίζουμε και καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που αρνούνται να συμμετάσχουν στις εφορευτικές επιτροπές

Βρισκόμαστε μόλις μια εβδομάδα πριν το Σάββατο 7 Νοέμβρη, ημέρα που το ΥΠΑΙΘ εγκαινιάζει τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες στις εκλογές – παρωδία για τα Υ/Σ. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ καθώς και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα (ΔΔΕ και ΠΔΕ) επιμένουν σε μια πρωτόγνωρη για τα μεταπολιτευτικά – τουλάχιστον – χρονικά ενέργεια, άκρως αντιδημοκρατική, αυταρχική που αγγίζει τα όρια ενός ιδιότυπου πραξικοπήματος.

Και ενώ σχεδόν σύσσωμες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις και οι συνδυασμοί τους σε κεντρικό επίπεδο (ΚΥΣΔΕ) αλλά και σε τοπικό – περιφερειακό (ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ) έχουν αποσύρει τα ψηφοδέλτιά τους με επίσημες δηλώσεις στις ΔΔΕ – ΠΔΕ καθώς και στο ΥΠΑΙΘ, η πολιτική ηγεσία αρνείται πεισματικά να δεχθεί τις αποσύρσεις και να ανακαλέσει τις προηγούμενες αποφάσεις ανακήρυξης των συνδυασμών.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Να λάβει επιτέλους μέτρα το Υπ. Παιδείας για τα σχολεία!


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. έγκαιρα είχε προτείνει μια σειρά αναγκαίων μέτρων, που θα έπρεπε να εφαρμοστούν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2020-21, με σκοπό την προστασία της υγείας και της ζωής όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία (μαθητών, εκπαιδευτικών, προσωπικού σχολείων, αλλά και των οικογενειών των μαθητών μας) εν όψει της αναμενόμενης έλευσης 2ου και μεγαλύτερου κύματος πανδημίας covid19.

Μεταξύ άλλων είχαμε προτείνει:

  • Ανώτερο όριο 15 μαθητές ανά τάξη, αριθμός που θα έπρεπε να μειώνεται σε περιπτώσεις που οι χώροι είναι μικρότεροι. Βασικό κριτήριο και αναγκαιότητα είναι η τήρηση των αποστάσεων, όπως όλοι οι ειδικοί συνεχώς υπενθύμιζαν.

  • Ανεύρεση χώρων για μάθημα (π.χ. κλειστά σχολεία, βιβλιοθήκες, ξενοδοχεία και άλλοι χώροι, ώστε να γίνει δυνατό το σπάσιμο των μεγάλων τμημάτων).

  • Διενέργεια μαζικών τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, δωρεάν, και πριν αρχίσει η σχολική χρονιά και κατά την διάρκειά της, ιδιαίτερα δε, σε περίπτωση κρουσμάτων, διενέργεια τεστ σε όλους στη σχολική μονάδα.

  • Αύξηση του προσωπικού καθαριότητας.

  • Επάρκεια σε υλικό προφύλαξης και απολύμανσης.

  • Πρόσληψη αναπληρωτών, τόσο για να αντικαταστήσουν τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όσο και αυτούς που θα αιτούνταν λόγω της αύξησης του αριθμού των τμημάτων.

  • Λειτουργία σχολικής υγειονομικής επιτροπής, που θα έχει την εποπτεία και α προτείνει λύσεις για τα προβλήματα που θα ενσκήπτουν.

  • Διάθεση των απαιτούμενων δαπανών για όλα τα παραπάνω.

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Βαθιά θλίψη και οδύνη για τον τραγικό χαμό των μαθητών μας στη Σάμο


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. εκφράζει τη βαθιά του θλίψη και οδύνη για τον τραγικό χαμό των δύο νέων παιδιών στη Σάμο.

Η σκέψη όλων μας βρίσκεται κοντά στους οικείους, στους φίλους, στους συμμαθητές και τους καθηγητές-καθηγήτριες τους που δοκιμάζονται από τον πόνο της απώλειάς τους.

Εκφράζουμε τα πιο θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειές τους.

KE.ME. TE.: Μελέτη -Τεκμηρίωση του αιτήματος της Ο.Λ.Μ.Ε. για λειτουργία των σχολείων με 15 μαθητές/τριες ανά τμήμα κατ’ ανώτατο όριο σε συνθήκες πανδημίας



Από τις 15/09/2020, βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ (το αναλυτικό κείμενο των αρχικών πορισμάτων της οποίας σας επισυνάπτουμε) με θέμα: «Τεκμηρίωση του αιτήματος του κλάδου για λειτουργία των σχολείων με 15 μαθητές ανά τμήμα κατ’ ανώτατο όριο σε συνθήκες πανδημίας”. Η έρευνα αυτή στοχεύει στο να διερευνήσει το κατά πόσο υπάρχει ανάγκη μείωσης του αριθμού μαθητών ανά τμήμα στα σχολεία μας, δεδομένης της πανδημίας και σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί από τους υγειονομικούς φορείς και επιστήμονες υγείας στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.

Στην έρευνά αυτή, λάβαμε σοβαρά υπόψη τις επιπτώσεις της αναστολής λειτουργίας των σχολείων στα παιδιά, τα οποία, κατά τις εκτιμήσεις διεθνών οργανισμών, όπως η UNICEF, είναι τα «κρυμμένα θύματα της πανδημίας». Η τηλεκπαίδευση, μπορεί να επιλέγεται μεν ως ύστατο μέτρο όταν πλέον η αναστολή λειτουργίας τμημάτων ή σχολικών μονάδων είναι σύμφωνα με τους επιδημιολόγους αναπόδραστη, ή για τις περιπτώσεις παιδιών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες,. Είναι ωστόσο επικίνδυνο να χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο της δια ζώσης διδασκαλίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αυτές, η αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας και της καθημερινής παρουσίας των παιδιών στο σχολείο, και η εκτεταμένη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει σοβαρές εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές και βιοτικές συνέπειες, καθώς