Δεν χρειαζόμαστε σχολεία αριστείας, αλλά άριστα σχολεία για όλους.
Η Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς με παλαιότερες ανακοινώσεις της (Σχολεία για την ελίτ και σχολεία... για την πλέμπα, Σχετικά με τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία, Επιπτώσεις λειτουργίας Πρότυπου Λυκείου) έχει εκφράσει σε όλους τους τόνους τη θέση της για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία καλώντας ταυτόχρονα τους συλλόγους διδασκόντων να μην συναινέσουν στην μετατροπή των σχολείων τους σε πειραματικά ή πρότυπα. Οφείλουμε δυστυχώς να επανέλθουμε στο θέμα διότι πληροφορούμαστε την προσπάθεια μετατροπής ενός Γυμνασίου της πόλης της Καστοριάς σε Πρότυπο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εμπλεκόμενων συλλόγων διδασκόντων. Δεν μας προκαλεί φυσικά καμία έκπληξη, αφού, τόσο το Υπουργείο Παιδείας, όσο και τοπικοί και περιφερειακοί εκφραστές της πολιτικής του, συνεχίζουν την μοναχική τους πορεία σε αντιδημοκρατικά μονοπάτια, παρά την συνεχή και συντριπτική αποδοκιμασία των επιλογών τους από τους συναδέλφους.
Συμπυκνώνοντας τις προηγούμενες ανακοινώσεις μας, τα Πειραματικά και κυρίως τα Πρότυπα σχολεία, πέραν της αυταπόδεικτης κατηγοριοποίησης των σχολείων που επιφέρουν, αποτελούν μία συνεχώς αξιολογούμενη δομή στην οποία οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν οργανική θέση, έχουν επιπλέον (γραφειοκρατικό κυρίως) φόρτο εργασίας, ένα αβέβαιο εργασιακό καθεστώς και αξιολογούνται διαρκώς. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν αποτελεί ουσιαστικά το κυρίαρχο όργανο του σχολείου καθώς το ΕΠ.Ε.Σ. και το Συμβούλιο Στήριξης αποφασίζουν για όλα σχεδόν τα θέματα του σχολείου ενώ ταυτόχρονα πέραν της επιπλέον χρηματοδότησης τους (σε σχέση με τα άλλα σχολεία) θεσμοθετείται η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών.