Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

ΟΛΜΕ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Από τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

   Ο.Λ.Μ.Ε.                                                                 
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 33 11 338                            
www.olme.gr                                                             
e-mail: olme@otenet.gr                                                                               Αθήνα, 24/6/14
                                                                                                           
                                                                                                                       
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Από τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Πραγματοποιήθηκε στις 23/6/14, συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας κ. Α. Λοβέρδο και τον υφυπουργό κ. Αλ. Δερμεντζόπουλο. Στην αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ συμμετείχαν και τρεις εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε όλα τα ζητήματα που αναφέρονται στο συνημμένο υπόμνημα, που στηρίζεται στις θέσεις της ομοσπονδίας.
Το γενικό μας συμπέρασμα από τη συνάντηση είναι πως θα συνεχιστεί η ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική. Ο υπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά πως θα υλοποιηθούν οι ψηφισμένοι νόμοι και μπορεί να συζητηθούν μόνο ορισμένα επιμέρους προβλήματα από την εφαρμογή τους.
Για το θέμα των διαθεσιμοτήτων - απολύσεων, ο Υπουργός δεν προσέθεσε τίποτα καινούργιο για την επαναφορά όλων των ειδικοτήτων και των τομέων που καταργήθηκαν στη δευτεροβάθμια ΤΕΕ και την επιστροφή σε αυτές όλων των εκπαιδευτικών. Δεν δεσμεύτηκε στο αίτημά μας να μην υπάρξουν απολύσεις εκπαιδευτικών ούτε στο πώς θα εξελιχθεί όλη η διαδικασία των προκηρύξεων για τις μετατάξεις με στόχο να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός. Μας παρέπεμψε σε επόμενη συνάντηση, χωρίς όμως ορισμό της.
Για το θέμα της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών ουσιαστικά απέρριψε όλα τα αιτήματα που διατυπώσαμε (να παγώσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες, να καταργηθεί ο ν.4024/11, να καταργηθεί στο σύνολό του το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης) επιμένοντας στην πλήρη εφαρμογή του, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που δημιουργεί στο δημόσιο σχολείο και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
Δεν δόθηκαν απαντήσεις σε ζητήματα και προβλήματα που αφορούν την υλοποίηση του ν.4186/13 για το Λύκειο και την κατάρτιση, αλλά ούτε και επιμέρους πλευρές του (τράπεζα θεμάτων, κατάργηση ΕΠΑΣ, προαγωγή μαθητών κ.λπ.)
Τέλος, χωρίς απαντήσεις έμεινε η ενότητα των εργασιακών και εκπαιδευτικών ζητημάτων, που θέσαμε, με αιχμή το θέμα των δραματικών κενών που θα προκύψουν την επόμενη χρονιά από τη νέα μείωση του διδακτικού προσωπικού.
Όλα τα ζητήματα παραπέμφθηκαν σε νέα συνάντηση.
Συνεχίζουμε τους αγώνες μας για το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Θα εξακολουθήσουμε τις κινητοποιήσεις μας το επόμενο διάστημα διεκδικώντας την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Τα περιθώρια έχουν στενέψει και δεν υπάρχει χώρος για αυταπάτες και αναμονή. Κανείς εκπαιδευτικός και κανείς μαθητής δεν περισσεύει.

Υπόμνημα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

   Ο.Λ.Μ.Ε.                                                                 
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 33 11 338                            
www.olme.gr                                                             
e-mail: olme@otenet.gr                                                             Αθήνα, 23/6/14
                                                                                                           
                                                                                                ΠΡΟΣ:
                                                                                                τον Υπουργό Παιδείας
                                                                                                κ. Ανδρέα Λοβέρδο
                                                                                                τον Υφυπουργό Παιδείας
                                                                                                κ. Αλέξ. Δερμεντζόπουλο
                                                           
Υπόμνημα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Υφυπουργέ,

Σας καταθέτουμε αυτό το υπόμνημα για τα άμεσα και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ο εκπαιδευτικός. Προβλήματα που έχουν οξυνθεί ή δημιουργηθεί από την πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ και την εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων και στην εκπαίδευση (περικοπές δαπανών, διαθεσιμότητες – απολύσεις, κλείσιμο και συγχώνευση σχολείων, προώθηση αξιολόγησης, επιδείνωση εργασιακών σχέσεων, νέος νόμος  για το λύκειο και την επαγγελματική εκπαίδευση και την κατάρτιση, αυστηροποίηση πειθαρχικού δικαίου κ.λπ.). Οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες για την παιδεία συνεχίζονται όλα αυτά τα χρόνια και θα πέσουν στο τραγικά χαμηλό ποσοστό του 1,9%, όπως προβλέπει το νέο μεσοπρόθεσμο για το 2018. Αυτή η πολιτική πρέπει να σταματήσει.
   
Α. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Σε ομηρεία κρατά η κυβέρνηση εδώ και 11 μήνες τους εκπαιδευτικούς 50 ειδικοτήτων της ΤΕΕ που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από τις 22 Ιουλίου 2013. Για 1.714 εκπαιδευτικούς έχει παραταθεί η διαθεσιμότητα, αλλά επικρατεί ακόμα αβεβαιότητα σχετικά με την τοποθέτησή τους σε νέες θέσεις, ενώ έχει διακοπεί η μισθοδοσία 85 εκπαιδευτικών από 22/3/14 και οδηγούνται σε απόλυση χωρίς έχει να δημοσιευτεί η απόφαση σε ΦΕΚ. Έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει πως η μέχρι τώρα διαχείριση του θέματος από την κυβέρνηση θα οδηγήσει σε εκατοντάδες απολύσεις εκπαιδευτικών.
Οι δραματικές συνέπειες της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών καταγράφηκαν με τραγικό τρόπο και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χιλιάδες ώρες χαμένες, χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς ολόκληρη τη χρονιά, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ακόμα και ωρομίσθιοι εκπαιδευτές των ΙΕΚ κλήθηκαν να  διδάξουν και να εξετάσουν τους μαθητές των ΕΠΑΛ!!
Απαιτούμε να μη γίνει καμιά απόλυση εκπαιδευτικού και να προκηρυχθούν άμεσα όσες επιπλέον θέσεις απαιτούνται, ώστε να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός από το σύνολο των 1.799 εκπαιδευτικών που είναι σε διαθεσιμότητα ή υπό απόλυση.
 Για να υλοποιηθούν τα παραπάνω απαιτείται:
α) να γίνει επαναφορά όλων των ειδικοτήτων και των τομέων που καταργήθηκαν στη δευτεροβάθμια ΤΕΕ και να επιστρέψουν σε αυτές όλοι οι εκπαιδευτικοί,
β) να μην υπογράψετε τις απολύσεις των 85 εκπαιδευτικών. Να γίνει νέα προκήρυξη θέσεων, από αυτές που ήδη έχουν θεσμοθετηθεί στο Υπουργείο Παιδείας γι’ αυτό το σκοπό, στις δομές ΔΒΜ (σύνολο 255).
γ) να επαναπροκηρυχθούν όσες από τις 1.709 θέσεις, που ήδη έχουν προκηρυχθεί, δεν καλυφθούν σε πρώτη φάση από τις υφιστάμενες προκηρύξεις με αριθμούς 6, 8 και 10.

Β. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΊΩΝ
Η αξιολόγηση που προωθείται έχει στόχο να βαθύνει την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, είναι βασικός μοχλός για την εκδίωξη των μαθητών που προέρχονται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, από τις δομές εκπαίδευσης και την εξώθησή τους στην κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία.
Είναι εργαλείο για τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και τελικά τις απολύσεις.
Το ΠΔ 152/13 για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» βασίζεται στο ν. 4024/11, με τον οποίο συνδέεται η μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.
Με το ΠΔ 152/13 και την αυστηροποίηση του πειθαρχικού δίκαιου (ν.4057/12 και 4093/12), οι ευθύνες για τα προβλήματα και τις στρεβλώσεις του σχολείου μεταφέρονται στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Οι εργασιακές σχέσεις μας διαλύονται. Οδηγούμαστε στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Τα μονοπρόσωπα όργανα αξιολόγησης επαναφέρουν τη λογική του επιθεωρητισμού στην εκπαίδευση. Ο ανταγωνισμός και η μετατροπή των διαπροσωπικών σχέσεων μέσα στο σχολείο σε «ζούγκλα» θα είναι το επακόλουθο αυτής της πολιτικής, η οποία βεβαίως δεν μπορεί παρά να εκφραστεί και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ουσιαστική στόχευση του ΠΔ και του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης είναι ο έλεγχος, η τιμωρία των εκπαιδευτικών και τελικά η προώθηση των απολύσεων.
Η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολείων συνδέεται με την εξωτερική αξιολόγησή τους, τις επιδόσεις των μαθητών αλλά και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Όπως αναφέρεται στην έκθεση ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η οποία παραγγέλθηκε το 2011 από το Υπουργείο Παιδείας και είναι η βάση για τις αλλαγές που υλοποιούνται, «η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί με τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και ώστε να μπορεί να επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση» (σελ. 67). Ήδη με το νομοθετικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί (ν.4024/11 για το μισθολόγιο -βαθμολόγιο, ν.4142/13 για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση», ΠΔ 152/13 για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», ν.3848/10, ν.3679/10) όλες οι πλευρές της αξιολόγησης (όπως η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η αυτοαξιολόγηση και η εξωτερική αξιολόγηση σχολείων) έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ συνδεθεί μεταξύ τους.
Έχουμε με σαφήνεια διατυπώσει  την θέση μας πως το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί συνολικά από την κυβέρνηση δεν είναι αποδεκτό σε καμία περίπτωση από τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους.
            Επίσης, η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική όχι μόνο δεν οδηγεί στη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, αλλά αντίθετα οδηγεί στη διάλυσή του. Δραματική και συνεχής μείωση δαπανών, συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών,   κατάργηση βιβλιοθηκών, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ, μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών, εκατοντάδες κενά στα σχολεία ακόμα και στο μέσον της χρονιάς  κ.λπ. Με την ασκούμενη οικονομική και εκπαιδευτική πολιτική όχι μόνο δεν στηρίζεται ο εκπαιδευτικός, αλλά οδηγείται στην εξαθλίωση, την εργασιακή ανασφάλεια και τη χειραγώγηση.
Ζητάμε:
-                      να παγώσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων,
-                      ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη και την κατάργηση του ν.4024/11, που τις συνδέει με την αξιολόγηση.
-                      κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και σχολείων (αναφέρθηκε παραπάνω).
           
Γ. ΝΟΜΟΣ 4186/13 (ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ)

Ο νέος νόμος για το λύκειο και την κατάρτιση (4186/13), με την καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και των πανελλαδικού τύπου εξετάσεων σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα, και στους δύο τύπους λυκείου, μαζί με την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής, θα αυξήσει τη μαθητική διαρροή, μειώνοντας τελικά τον αριθμό των μαθητών στο λύκειο και ωθώντας τους στη πρόωρη μεταγυμνασιακή στενή κατάρτιση και τη μαθητεία.
Τονίζουμε για μια ακόμα φορά την πλήρη αντίθεσή μας, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών φορέων της χώρας, στο νόμο 4186/13 και στη μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων  στην εξεταστική διαδικασία. Αυτά τα μέτρα αποτελούν το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων.
Έχουμε ήδη προειδοποιήσει ότι η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αυτού του νόμου θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου, όπως:
·          αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη  και εκμεταλλευτική μαθητεία,
·         ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου,
·         μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων, 
·         αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, 
·         ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.
Δυστυχώς, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν άκουσε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς στο αίτημά μας να μην υλοποιηθεί για τη φετινή χρονιά η «Τράπεζα Θεμάτων». Με αυτό το δεδομένο ζητάμε να μην ισχύει το νέο σύστημα για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ στη Β΄ τάξη του Λυκείου τη φετινή χρονιά.
Ζητάμε να έχουν δυνατότητα εγγραφής στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ και οι απόφοιτοι Λυκείων για απόκτηση πτυχίου ειδικότητας. Να μην καταργηθούν οι ΕΠΑΣ τον Σεπτέμβρη, αλλά να μετατραπούν σε  ΕΠΑΛ με όλες τις ειδικότητες.
Τέλος, ζητάμε την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4186/13 και ιδιαίτερα της μετατροπής του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο, της θεσμοθέτησης της μεταγυμνασιακής κατάρτισης και της μαθητείας.

Δ. ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
            Σοβαρά προβλήματα έχει δημιουργήσει η γενικότερη οικονομική, ασφαλιστική και εκπαιδευτική πολιτική που ασκείται στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Είναι κοινή πεποίθηση αλλά και επιστημονικά παραδεκτό πως η διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών έχει αρνητική επίπτωση στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
            Οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, η αύξηση του ανώτατου αριθμού μαθητών στην τάξη, η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, η μη πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών (παρά την τεράστια μείωση προσωπικού κατά 30% από 2009-13, στην οποία πρέπει να προσθέσουμε τις 7.000 φετινές συνταξιοδοτήσεις) και η αύξηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, η οικονομική και εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, η αύξηση των πειθαρχικών διώξεων ακόμα και για συνδικαλιστική δράση κ.ά. έχουν δραματικές επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

            Τα επείγοντα αιτήματά μας είναι τα παρακάτω:
·                     Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου.
·                     Ανώτερο όριο 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
·                     Διασφάλιση των οργανικών θέσεων που απειλούνται από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου στην προηγούμενη κατάσταση. Κατάργηση του νόμου 4152/13.
·                     Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
·                     Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών τώρα και ειδικά των νεότερων. Κατάργηση του ν. 4024/11
·                     Καμιά μείωση συντάξεων (κύριων, επικουρικών, εφάπαξ)
·                     Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης.
·                     Άμεση κατάργηση των νόμων για το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο (ν. 4093/12 και 4057/12).
·                     Να ικανοποιηθούν έγκαιρα οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για μετάθεση και απόσπαση στα σχολεία, οι οποίες έχουν ήδη καθυστερήσει σημαντικά.
·                     Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις. Να δημοσιοποιηθούν επιτέλους τα μόρια των υποχρεωτικών μετατάξεων που έγιναν στην αρχή της χρονιάς.
·                     Να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών, από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και όχι ωρομισθίων. Για το απαιτούμενο εκπαιδευτικό – διδακτικό προσωπικό, ασφαλές ελάχιστο κριτήριο είναι ο αριθμός των αναπληρωτών (κάθε είδους) που απαιτήθηκε για να λειτουργήσουν φέτος οι σχολικές μονάδες. Με βάση αυτό  πρέπει να προβλεφθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για τη νέα σχολική χρονιά. Οι διορισμοί εκπαιδευτικών πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσοι όσες και οι συνταξιοδοτήσεις αυτής της χρονιάς.
·                     Να εξοφληθούν άμεσα όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς από προηγούμενα χρόνια (π.χ. σχεδιαστές – αξιολογητές ΠΔΣ, οδοιπορικά στα ΠΕΚ, επιμορφωτές ΤΠΕ, κ.λπ.).



Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Το χρονοδιάγραμμα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών

http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/to-xronodiagramma-tvn-yphresiakvn-metabolvn-tvn-ekpaideytikvn

Μας ενημερώνει ο Αιρετός του ΚΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής 
Μετά από επικοινωνία με τα αρμόδια τμήματα του Υπουργείου η εικόνα για τις υπηρεσιακές μεταβολές  έχει ως εξής:
Α.  Μέχρι τις 18 Ιούνη αναμένεται να εκδοθεί η εγκύκλιος των αποσπάσεων (!)  οι οποίες φυσικά θα πραγματοποιηθούν μετά τις μεταθέσεις. Η εξέλιξη αυτή θα έχει ως συνέπεια την υποβολή ενός τεράστιου αριθμού αιτήσεων, αφού όλοι οι εκπαιδευτικοί θα υποβάλλουν αίτηση  μιας και δε θα γνωρίζουν την τύχη της αίτησης μετάθεσης τους!
Β. Σχετικά με τις μεταθέσεις αναμένεται η εγκύκλιος υπολογισμού  κενών και πλεονασμάτων η οποία πέρσι είχε εκδοθεί στις 23 Μαΐου. Μετά την έκδοση της εγκυκλίου θα συνταχθούν οι πίνακες κενών οργανικών θέσεων ανά περιοχή μετάθεσης, για να ολοκληρωθούν οι μεταθέσεις. 
Γ.Αρχικά θα εξεταστούν οι μεταθέσεις της Ειδικής Αγωγής (253). Η επεξεργασία των αιτήσεων φαίνεται πως θα ολοκληρωθεί στο διάστημα 5-10 Ιουλίου και στη συνέχεια θα γίνουν οι όποιες μεταθέσεις.
Δ.Στη συνέχεια θα εξεταστούν οι αιτήσεις για τα μουσικά (595), καλλιτεχνικά (131) και διαπολιτισμικά σχολεία (109). 
Ε.Τέλος θα εξεταστούν οι Γενικές μεταθέσεις (8701). Με τα σημερινά δεδομένα εκτιμώ ότι  οι μεταθέσεις δεν μπορούν να ολοκληρωθούν πριν τις 15-20 Ιουλίου! Όλα τα υπόλοιπα για μεταθέσεις στις αρχές Ιούλη είναι ευσεβείς πόθοι!
Ζ. Δεν υπάρχει κάτι νεώτερο για τους μόνιμους διορισμούς, αφού δεν έχει καθοριστεί η κατανομή των οργανικών θέσεων για τη σχολ. χρονιά 2014-2015. Το ίδιο ισχύει και για την εγκύκλιο αναπληρωτών.
Η. Για τις αποσπάσεις θα καταβληθεί προσπάθεια να έχουν ολοκληρωθεί στις 30 Αυγούστου. Το ζήτημα είναι ο αριθμός των αιτήσεων που θα ικανοποιηθεί, αν αναλογιστούμε τα περσινά ποσοστά και την απίστευτη ταλαιπωρία χιλιάδων εκπαιδευτικών! Η  φετινή χρονιά ολοκληρώνεται με εκατοντάδες εκπαιδευτικούς να περιμένουν ακόμη την αποδέσμευσή τους, ενώ θεωρητικά ήταν αποσπασμένοι σε άλλα ΠΥΣΔΕ!!!
Θ. Μέσα στην επόμενη βδομάδα αναμένεται ο συνολικός αριθμός των παραιτήσεων που φαίνεται να ξεπερνά  κατά πολύ τις 6000 αποχωρήσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση! 
Ι. Τέλος για τις μετατάξεις σε διοικητικές θέσεις αναμένεται η συζήτηση των αιτήσεων για μετατάξεις σε περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου και στη συνέχεια η συνολική τους εξέταση από ΚΥΣΔΙΠ.