Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Όχι στο δανεισμό των αρχαίων μνημείων για μισό αιώνα!


Ως Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. απαιτούμε την άμεση απόσυρση τής πρόσφατα ψηφισμένης διάταξης του νομοσχεδίου του ΥΠΠΟΑ για την αναδιοργάνωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, η οποία προβλέπει τη δυνατότητα μακροχρόνιου δανεισμού (συνολικά 50 έτη) ελληνικών αρχαιοτήτων, σε μουσεία εκτός χώρας.

Ζητάμε την επαναφορά του μέχρι πρότινος ισχύοντος νομικού πλαισίου (5+5 έτη μέγιστο χρονικό διάστημα δανεισμού).

Να δοθούν κονδύλια στον Πολιτισμό, να προστατευθούν και να αναδειχθούν τα σταθερά και κινητά μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς!

Όχι στον εκπατρισμό των αρχαίων μνημείων, με διάρκεια δανεισμού τους της τάξεως του μισού αιώνα!


Με αφορμή τις δηλώσεις του Άρη Πορτοσάλτε για περικοπή κατά 10% των μισθών των Δημοσίων Υπαλλήλων


Την περικοπή των μισθών των Δημοσίων Υπαλλήλων κατά 10% πρότεινε στην Κυβέρνηση στη χθεσινή (28/12/2020) πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ ο Άρης Πορτοσάλτε, προκειμένου να δοθεί δώρο Χριστουγέννων στους υγειονομικούς, αυτό που η Κυβέρνηση, τελικά, δεν έδωσε, παρά τα όσα διέρρεε το τελευταίο διάστημα.

Λειτουργώντας στο πλαίσιο του κοινωνικού αυτοματισμού ανέφερε ότι η Κυβέρνηση έχει, όντως, μειώσει τους μισθούς στον Ιδιωτικό Τομέα και για να κλείσει το «χάσμα» πρότεινε, ο κ. Πορτοσάλτε, όχι την αύξηση των μισθών στον Ιδιωτικό Τομέα, αλλά την περικοπή των μισθών στον Δημόσιο Τομέα!!!

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. πληροφορεί τον κ. Πορτοσάλτε και όσους έχουν αντίστοιχες προτάσεις ότι ο Δημόσιος Τομέας τον οποίο απαξίωνε/αν όλα τα προηγούμενα χρόνια είναι αυτός που κράτησε και κρατά τη χώρα όρθια στην περίοδο της πρωτόγνωρης πανδημίας:

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

για τον Σάββα ...



Η Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς εκφράζει στην οικογένεια του συναδέλφου Σάββα Σημαιοφορίδη ειλικρινή συλλυπητήρια για την αδόκητη απώλειά του, κουράγιο και παρηγοριά στην οδύνη, που προκαλεί η πρόωρη φυγή του.

Στην μνήμη του, αντί στεφάνου, θα κατατεθεί χρηματικό ποσό στο Σύλλογο Γονέων, Παιδιών και Ενηλίκων με νεοπλασματική ασθένεια και φίλους αυτών, “Μαζί Σου”.


Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Ψήφισμα Συμπαράστασης


Να σταματήσει η δικαστική ομηρία της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

έκφραση της δίωξης στην αλληλεγγύη μεταξύ των εργαζομένων

Η εργοδοτική τρομοκρατία δε θα περάσει

Σε δίκη οδηγείται η αλληλεγγύη των εργαζομένων μετά από μήνυση ενός εργοδότη που τα δικαστήρια επανειλημμένα έχουν καταδικάσει για τη στάση του απέναντι σε εργαζόμενη. Το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης δικάζεται στις 7/1/2021 στην Αθήνα μετά από μήνυση του Ηρακλή Μπάμζα που  ως εργοδότης της Vresnet είχε απολύσει το 2018 παράνομα την  7 μηνών τότε έγκυο Αριστέα Μιχαλακάκου. Στο κύμα συμπαράστασης στην άδικα απολυμένη Α. Μιχαλακάκου από σωματεία, παρατάξεις και φορείς του εργατικού κινήματος απάντησε με βροχή μηνύσεων.

Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της είχε δηλώσει τη συμπαράστασή της στην Α. Μιχαλάκου και κατήγγειλε την απαράδεκτη πρακτική των μηνύσεων σε όσους πήραν στάση αλληλεγγύης. Μετά από νέα μήνυση του Μπάμζα, προς την Α΄ΕΛΜΕ  είδαμε μια πρωτοφανή κινητοποίηση αστυνομίας και δικαστικών μηχανισμών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να συλληφθούν και να βρεθούν στο αυτόφωρο τα μέλη του Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Η πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Δέσποινα Δάσιου και Χρήστος Φιλίππου κρατήθηκαν για ώρες στο αστυνομικό τμήμα Τούμπας. Απελευθερώθηκαν μετά από μαζική κινητοποίηση σωματείων, φορέων, εργαζόμενων. Την απαράδεκτη δίωξη ενάντια στην αλληλεγγύη των εργαζομένων, τη συνδικαλιστική δράση και την ελευθερία έκφρασης είχαν καταδικάσει η ΑΔΕΔΥ, η ΟΛΜΕ, δεκάδες ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ, σωματεία, φορείς και κόμματα.

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020

Παράσταση διαμαρτυρίας του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. (Πέμπτη 17/12/20)


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων, που αποφάσισε για την προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης από τις συνεχείς αιφνιδιαστικές επιθέσεις του ΥΠΑΙΘ, πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας.

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε. για αξιολόγηση μαθητών: Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ τα πολύ σημαντικά προβλήματα της τηλεκπαίδευσης παραμένουν. Η Ομοσπονδία από την πρώτη κιόλας αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων είχε προτείνει συγκεκριμένα μέτρα και για την ΕξΑΕ (αναβάθμιση ΠΣΔ, εξοπλισμό σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και σχολεία, προστασία προσωπικών δεδομένων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό κ.ά.). Ωστόσο, τόσο το ΥΠΑΙΘ όσον αφορά στα διοικητικά μέτρα όσο και το ΙΕΠ, όσον αφορά τα παιδαγωγικά ζητήματα, για μία ακόμα φορά δεν υιοθέτησαν τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Μεγάλος αριθμός μαθητών/τριων έχουν αποκλειστεί από την εκπαιδευτική διαδικασία, αφού παρά τις συνεχείς επικοινωνιακές εξαγγελίες της υπουργού, ακόμα και σήμερα δεν έχoυν διατεθεί κονδύλια από τον προϋπολογισμό  του ΥΠΑΙΘ για παροχή εξοπλισμού, με αποτέλεσμα οι εικόνες μαθητών/τριων σε δημόσιους χώρους αναζητώντας σύνδεση στο διαδίκτυο, να είναι καθημερινό φαινόμενο.

Για την e-αξιολόγηση και e-βαθμολόγηση των μαθητών στην e-class (όχι της Mercedes)


Έχει αποδειχθεί περίτρανα πλέον ότι, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση γενικότερα, δεν είχαν κάνει καμία προετοιμασία και κανένα προγραμματισμό για το επερχόμενο 2ο κύμα της πανδημίας σπαταλώντας τον χρόνο που κερδήθηκε από το πρώτο απαγορευτικό της άνοιξης με τραγικά αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, και ενώ κωφεύουν στις παρακλήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, θεωρούν ότι έχουν βρει όχι μόνο το εμβόλιο αλλά και το φάρμακο για την αντιμετώπιση της πανδημίας, όσον αφορά στη λειτουργία των σχολείων: Την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Είναι ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο προσπαθεί με κάθε τρόπο να νομιμοποιήσει και να μονιμοποιήσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Καταχώριση απουσιών, συνέχιση της ύλης αλλά και γραπτές δοκιμασίες και αξιολόγηση/βαθμολόγηση, θεωρώντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία.

Crescendo αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων από το Υπουργείο Παιδείας



Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ειδικότερα συνεχίζουν την μοναχική τους πορεία σε αντιδημοκρατικά μονοπάτια, ενώ η στάση τους βρίθει ανηθικότητας και υποκρισίας. Έχοντας χάσει κάθε έρεισμα στην εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές – γονείς – εκπαιδευτικοί) συνεχίζουν την πολιτική αποσάθρωσης του δημόσιου σχολείου και μετά από τον νόμο για το “νέο” Λύκειο, αυτή τη φορά στο στόχαστρο μπαίνει η επαγγελματική εκπαίδευση. Το Υπουργείο Παιδείας έχει κάνει ξεκάθαρο πλέον ότι θα εκμεταλλευθεί στο έπακρο την πανδημία, για να εφαρμόσει την νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης.

Η ίδρυση των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) μετά το Γυμνάσιο είναι ένα από τα βασικά σημεία του νέου πολυνομοσχεδίου. Οι σχολές αυτές, δημόσιες και ιδιωτικές, θα είναι ουσιαστικά έξω από το τυπικό δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, δεν θα έχουν μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά ωρομίσθιους εκπαιδευτές με αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών ή/και εμπειροτέχνες με επαγγελματική εμπειρία σε συναφές γνωστικό αντικείμενο, ενώ διευθυντής θα μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε δημόσιος υπάλληλος. Οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, μαζί με τις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, θα κληθούν να υποδεχθούν τους χιλιάδες μαθητές που θα οδηγηθούν βίαια στην έξοδο από την τυπική δημόσια εκπαίδευση, καθώς θα αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στον εξεταστικό μαραθώνιο της Λυκειακής βαθμίδας.

Μέτρα για τα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης


Έχει περάσει περισσότερο από ένας μήνας μετά και το δεύτερο απαγορευτικό και την αναστολή λειτουργίας των σχολείων με τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων να παραμένουν ανοιχτές χωρίς κανένα ουσιαστικά πρόσθετο μέτρο προστασίας.

Αφουγκραζόμενοι τις ανησυχίες των συναδέλφων, των γονέων και των μαθητών και θεωρώντας ότι το υπουργείο παιδείας αντιλαμβάνεται τις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν σε ένα σχολείο ειδικής αγωγής,

απαιτούμε άμεσα:

  • Προσλήψεις εκπαιδευτικών /ΕΕΠ/ΕΒΠ για την κάλυψη συναδέλφων που είναι σε άδεια ειδικού σκοπού. Όχι στη μετακίνηση συναδέλφων ειδικής αγωγής που υπηρετούν στη Γενική Εκπαίδευση, αφού έτσι στερούνται των υπηρεσιών τους οι μαθητές που τους έχουν ανάγκη.

  • Κάλυψη όλων των ΣΜΕΑΕ με το απαραίτητο υγειονομικό υλικό.

  • Εβδομαδιαία τεστ covid19.

  • Άμεση απόφαση αναστολής λειτουργίας της σχολικής μονάδας με ένα και μόνο κρούσμα.

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Αναστολή λειτουργίας σχολείων ειδικής αγωγής σε περιοχές με επιβαρυμένο επιδημιολογικό φορτίο


Οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής – ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΕΓΥΛ – έχουν εξαιρεθεί από τη γενική ρύθμιση για αναστολή της λειτουργίας των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συνεχίζουν να λειτουργούν.

Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις της Ο.Λ.Μ.Ε., δεν έχουν ληφθεί επαρκώς τα αναγκαία μέτρα σε όλα τα σχολεία, και ιδιαίτερα στις ΣΜΕΑΕ, για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της πανδημίας και τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών σε συνθήκες ασφάλειας και υγείας (διενέργεια τεστ covid19, ελλείψεις νοσηλευτικού προσωπικού, μειωμένο αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα, όπως επίσης και στις μετακινήσεις τους, διορισμοί εκπαιδευτικών, επάρκεια προσωπικού καθαριότητας, μέσα απολύμανσης, μάσκες κ.α.).

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Για το “Εθνικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης”


Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση, την ώρα που είναι σε εξέλιξη η πανδημία και το καθεστώς του 2ου lockdown, συνεχίζει με συνέπεια στην επιβολή της αντιλαϊκής της πολιτικής. Μιας πολιτικής που προτάσσει τις απαιτήσεις της αγοράς έναντι των κοινωνικών αναγκών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, επιμένοντας σε μια ακραία αντιεκπαιδευτική πολιτική, χωρίς ως τώρα να έχει λάβει ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, και χωρίς να έχει προχωρήσει σε κανένα ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τα συλλογικά τους όργανα, προχωρά εν μέσω δεύτερου Lockdown, σε ένα ακόμα νομοθέτημα που χτυπά την πολύπαθη Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.  

Με το νέο νομοσχέδιο με τίτλο «Εθνικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης» που προωθεί η Κυβέρνηση, ακολουθώντας, κατά γράμμα σχεδόν, τους βασικούς άξονες της διαβόητης πλέον «έκθεσης Πισσαρίδη» που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, και εναρμονίζοντας την ΕΕΚ (επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση) στη χώρα μας με τις συστάσεις των οργανισμών (ΣΕΒ, ΟΟΣΑ, Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναβάθμιση δεξιοτήτων κ.α.) προτείνονται αλλαγές σε βάρος των μορφωτικών αναγκών της νέας γενιάς και του Δημόσιου Σχολείου συνολικά. Και όλα αυτά ενώ προβλέπεται στο νέο προϋπολογισμό μείωση των δημόσιων δαπανών για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, και για την εκπαίδευση γενικώς.

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. απέναντι στο νέο νομοσχέδιο έχει να επισημάνει τα εξής:

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2020

Είσπραξη της Ετήσιας Συνδικαλιστικής Συνδρομής μέσω της Ε.Α.Π.



Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς, προσπαθώντας να ρυθμίσει με τον ορθότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο τη διαδικασία κράτησης της ετήσιας συνδικαλιστικής συνδρομής περιόδου 2020-21 από τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στο ΠΥΣΔΕ Καστοριάς, πρότεινε η είσπραξη της ετήσιας συνδικαλιστικής συνδρομής να γίνεται σε δόσεις μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών.

Συγκεκριμένα, η κάλυψη του ποσού των 20 ευρώ ανά έτος (συνδρομή Ο.Λ.Μ.Ε. – Α.Δ.Ε.Δ.Υ. – Ε.Λ.Μ.Ε.), πρόκειται να γίνει με καταβολή 4 ισόποσων δόσεων από τη μισθοδοσία μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών και μετά από συνεννόηση με το αρμόδιο τμήμα της Οικονομικής Υπηρεσίας της Δ.Δ.Ε. Καστοριάς.

Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Να αφεθούν τώρα ελεύθεροι όλοι οι προσαχθέντες και συλληφθέντες!


Να μην ασκηθεί καμία δίωξη και να μην επιβληθούν πρόστιμα!

Τιμούμε τη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορούπουλου στους αγώνες ενάντια στην αστυνομική βία και καταστολή, για Μόρφωση - Υγεία - Δημοκρατία

 Ανήμερα της 12ης επετείου από τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, από το οπλισμένο χέρι του ειδικού φρουρού Ε. Κορκονέα, οι αστυνομικές δυνάμεις, εκτελώντας τις νέες κυβερνητικές διαταγές για τις αυταρχικές και αντιδημοκρατικές απαγορεύσεις, προχώρησαν σε νέα άγρια καταστολή και πογκρόμ προσαγωγών. Από το πρωί της Κυριακής 6 Δεκέμβρη έχουν δημιουργήσει μια "υγειονομική" ζώνη στο κέντρο της Αθήνας και γύρω από το σημείο της δολοφονίας του Α. Γρηγορόπουλου.

Αντιμετωπίζουν με καταστολή, προσαγωγές και συλλήψεις όσους τολμούν να πλησιάσουν το συγκεκριμένο σημείο για να καταθέσουν ένα απλό λουλούδι. Μέχρι τώρα έχουν προσαχθεί δεκάδες συνδικαλιστικά στελέχη και μέλη συλλογικοτήτων που είχαν ανταποκριθεί στο κάλεσμα εκπροσώπων του καλλιτεχνικού κόσμου, δικηγόρων, δημοσιογράφων, πολιτικών και νεολαιϊστικων φορέων, και παρά το γεγονός ότι τηρούσαν όλα τα υγειονομικά μέτρα προφύλαξης.

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Νέα άρνηση της υπουργού Παιδείας να συναντήσει το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. είχε από τις 20 Νοεμβρίου ζητήσει να συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για να συζητηθούν όλα τα θέματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση, αίτημα στο οποίο ουδέποτε δόθηκε απάντηση.

Σήμερα 3.12.20, αντιπροσωπεία του Δ.Σ., όπως είχε ανακοινώσει από την 1η Δεκεμβρίου, προέβη σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΑΙΘ, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας, απαιτώντας συνάντηση με την υπουργό Παιδείας.

Δυστυχώς, για μία ακόμη φορά, μεγαλύτερο ενδιαφέρον έδειξε η αστυνομία, η οποία έσπευσε να επικοινωνήσει με το Δ.Σ. για να μάθει ποιος είναι ο υπεύθυνος της συγκέντρωσης και πόσοι θα παραστούν στο ΥΠΑΙΘ, παρά η υπουργός και η υφυπουργός Παιδείας, οι οποίες αρνήθηκαν να δεχθούν συνάντηση με την Ομοσπονδία.

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020

Για την επιστροφή του κτηρίου του παλαιού 1ου Γυμνασίου Καστοριάς (παραλίγο Αρχιτεκτονικής σχολής) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.


Με αφορμή τον δημόσιο διάλογο που έχει ανοίξει τις τελευταίες μέρες για το θέμα του παλαιού 1ου Γυμνασίου Καστοριάς (παραλίγο Αρχιτεκτονικής σχολής) θα θέλαμε να κάνουμε μερικές επισημάνσεις με μοναδικό σκοπό να βοηθήσουμε στην εξεύρεση της καλύτερης λύσης.

Αρχικά, χαιρετίζουμε την απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Καστοριάς, που επιστρέφει προς χρήση το κτήριο του παλαιού 1ου Γυμνασίου Καστοριάς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς. Θεωρούμε όμως, χωρίς να έχουμε γνώση του συνόλου της απόφασης, ότι σε αυτή τη φάση η απόφαση θα πρέπει να περιοριστεί σε αυτή και μόνο την παραχώρηση και όχι στο ποια σχολική μονάδα θα μεταφερθεί σε αυτόν τον χώρο. Πιστεύουμε δηλαδή ότι, η απόφαση για το ποια σχολική μονάδα θα εγκατασταθεί στον χώρο, θα πρέπει να ληφθεί σε μία επόμενη φάση και αφού έχει προηγηθεί μία εμπεριστατωμένη μελέτη και εκτενής συζήτηση, στην οποία βαρύνουσα σημασία θα έχει η άποψη της εκπαιδευτικής κοινότητας (εμπλεκόμενα σχολεία, μαθητές, γονείς – κηδεμόνες, Διεύθυνση, εκπαιδευτικοί).

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι: