Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Κείμενο εκπαιδευτικών Πληροφορικής - ΠΕΚΑΠ Δυτικής Μακεδονίας

ΠΡΟΣ ΕΛΜΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ (Από Καθηγητές Πληροφορικής μέλη της)

Με αφορμή την Διεθνή Δράση " The Hour of Code" στην οποία συμμετέχουν πάνω από 150 χώρες και η οποία έχει στόχο την ανάδειξη της αξίας της Επιστήμης της Πληροφορικής και του προγραμματισμού ως εργαλείου δημιουργικότητας και καινοτομίας, καταγγέλλουμε τα προσχώματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πληροφορικής προς αυτή την κατεύθυνση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Μόλις στα τέλη λοιπόν του φετινού Σεπτέμβρη και αφού έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα στα Γενικά Λύκεια ανακοινώθηκε από το υπουργείο η αλλαγή του ύφους του μαθήματος "Εφαρμογές Πληροφορικής" από εργαστηριακό σε 
θεωρητικό(!!!)  και η κατάργηση του 2ου εκπαιδευτικού πληροφορικής μέσα στο εργαστήριο σε τμήματα άνω των 22, με την αποστολή μιας απλής εγκυκλίου , την ώρα που ο νόμος ξεκάθαρα το ορίζει ως εργαστηριακό. Ο αντιπαιδαγωγικός χαρακτήρας αυτής της εγκυκλίου φαίνεται από το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή στα εργαστηριακά μαθήματα πληροφορικής αντιστοιχεί 1 Η/Υ για 3 μαθητές (!!!) με έναν εκπαιδευτικό να πρέπει να επιβλέπει εργαστηριακές ασκήσεις σε 25-30 μαθητές. Εκτός των παραπάνω, ο χώρος των εργαστηρίων πληροφορικής είναι χώρος υψηλής επικινδυνότητας και ο συνωστισμός ενός ολόκληρου τμήματος με έναν επιβλέπων καθηγητή καταστρατηγεί κάθε έννοια ασφάλειας. Παράλληλα επικρατεί σύγχυση ως προς την διδακτέα ύλη και τον τρόπο εξέτασης αυτού του "υβριδικού"  μαθήματος αφού δεν έχει σταλεί καμία σχετική οδηγία προς τους εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα 2 μήνες από την έναρξη της χρονιάς να βαδίζουμε στα τυφλά κάνοντας υποθέσεις. Επιπλέον , με την ψήφιση του νόμου για το Νέο Λύκειο τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη το μόνο μάθημα που καταργείται από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μετά από 14 έτη, είναι αυτό της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, μάθημα που προάγει την αλγοριθμική σκέψη στην επίλυση προβλημάτων, βασική δεξιότητα στον 21ο αιώνα και τομέας στον οποίο όλα τα ανεπτυγμένα κράτη επενδύουν στα εκπαιδευτικά τους συστήματα.

ΓΥΜΝΑΣΙΑ
Η κατάσταση στα γυμνάσια της χώρας δεν διαφέρει, με το υπουργείο να διακηρύττει την παροχή πιστοποιητικού γνώσης χειρισμού Η/Υ από το δημόσιο σχολείο και παράλληλα να διατηρεί το μάθημα της πληροφορικής ως μονόωρο. Προκύπτουν δηλαδή 22-25 ώρες πληροφορικής σε κάθε τάξη του γυμνασίου χρόνος στον οποίο οι μαθητές δεν προλαβαίνουν να μάθουν ούτε τα βασικά προστρέχοντας στα ιδιωτικά φροντιστήρια για πιστοποιητικά γνώσης χειρισμού.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Την χαριστική βολή ήρθε να την δώσει το Ι.Ε.Π. του κυρίου Γκλάβα, 2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς με μια ασαφή οδηγία η οποία καταργεί τον 2ο εκπαιδευτικό πληροφορικής στο μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" στα ΕΠΑΛ της χώρας μετατρέποντας τον χαρακτήρα του μαθήματος από εργαστηριακό σε "ημι-θεωρητικό"!!! Μάλιστα φρόντισε να αλλάξει το διδασκόμενο βιβλίο και να προτείνει ως βασικό σύγγραμμα το αντίστοιχο του γενικού λυκείου προκαλώντας έτσι αναστάτωση στους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Εκτός της φανερής υποβάθμισης του μαθήματος έχουμε και από εδώ εν μία νυκτί , εκπαιδευτικούς χωρίς ωράριο διαθέσιμους προς μετακίνηση. Προφανώς ακόμα δεν "βγαίνουν" τα νούμερα για μετακίνηση στην πρωτοβάθμια (άραγε που είναι οι υπεράριθμοι καθηγητές πληροφορικής;)

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καταλήγοντας, στην πρωτοβάθμια η κατάσταση και εκεί, είναι απελπιστική. Παρά την προσπάθεια κατασκευής υπεράριθμων από την δευτεροβάθμια και μετακίνησή των στην πρωτοβάθμια , τα κενά είναι ακόμα τεράστια. Οι προσλήψεις αναπληρωτών είναι μηδαμινές με αποτέλεσμα σε ελάχιστα δημοτικά με αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών  να διδάσκεται πληροφορική. Αλλά και στα σχολεία τα οποία υπάρχουν εκπαιδευτικοί , δεν έχει θεσμοθετηθεί ακόμα η θέση του Υπευθύνου σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί με προσωπικό τους μεράκι και χρόνο πέραν του ωραρίου τους, να συντηρούν τα πεπαλαιωμένα εργαστήρια πληροφορικής των δημοτικών σχολείων.
Ένα ακόμα μελανό σημείο είναι η διαδικασία των μετατάξεων στην πρωτοβάθμια που έλαβε χώρα το φετινό καλοκαίρι.  Αποτελεί μνημείο αδιαφάνειας αφού παραμερίστηκαν τα υπηρεσιακά συμβούλια και διενεργήθηκαν από το γραφείο του υπουργού χωρίς καμιά ανακοίνωση μοριοδότησης.


Η ΠΕΚΑΠ Δυτικής Μακεδονίας αντιλαμβανόμενη την εμφανή προσπάθεια υποβάθμισης των μαθημάτων πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και ανταποκρινόμενη στα αιτήματα των μελών της, εκπαιδευτικών πληροφορικής , ζητάει:

   Την αναβάθμιση του πεπαλαιωμένου εξοπλισμού στα εργαστήρια πληροφορικής και τον εκσυγχρονισμό της διδασκόμενης ύλης σύμφωνα με τις διεθνείς τάσεις. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι απαραίτητη μια στροφή από την εκμάθηση χρήσης εμπορικών λογισμικών στην πραγματική επιστήμη των υπολογιστών και τον προγραμματισμό.
    Τον επαναχαρακτηρισμό του μαθήματος "Εφαρμογές Πληροφορικής" ως εργαστηριακό και την επαναφορά της συνδιδασκαλίας σε τμήματα άνω των 16 μαθητών (όριο που θεωρείται ήδη υψηλό), στα Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ 
της χώρας
    Την επιστροφή πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος με όνομα "Επιστήμη των Υπολογιστών" στην Γ' Λυκείου Την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος "Πληροφορική" στο Γυμνάσιο και την παροχή κρατικού πιστοποιητικού γνώσης χειρισμού Η/Υ στην Γ' Γυμνασίου.
    Την θεσμοθέτηση του Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής στα δημοτικά σχολεία, με αντίστοιχη μείωση του ωραρίου του.

ΠΕΚΑΠ Δυτ. Μακεδονίας 

(ο πρόεδρος Δημήτρης Τζήμας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου