Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Σελιδοδείκτης για την εκπαίδευση και την κοινωνία


Το εκπαιδευτικό περιοδικό «Σελιδοδείκτης» και ο ομώνυμος ιστότοπος selidodeiktis.edu.gr προέκυψαν από την ανάγκη να ενισχυθεί και να αναπτυχθεί ο αντιηγεμονικός, κριτικός λόγος για το σχολείο και τη μόρφωση μέσα στη δίνη της καπιταλιστικής κρίσης.
Ο «Σελιδοδείκτης» επιδιώκει να αρθρώνει θεωρητικό, πολιτικό και συνδικαλιστικό λόγο από τη σκοπιά του εκπαιδευτικού κινήματος, ενάντια στην κυρίαρχη αστική πολιτική για την εκπαίδευση, όπως αυτή υπαγορεύεται από την πολιτική των μνημονιακών κυβερνήσεων, της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ και των διάφορων άλλων ιμπεριαλιστικών διεθνών οργανισμών.

Στόχος του «Σελιδοδείκτη»  είναι η αξιοποίηση της ριζοσπαστικής κριτικής για το αστικό σχολείο στην κατεύθυνση του θεωρητικού και πολιτικού εξοπλισμού του εκπαιδευτικού κινήματος, αποφεύγοντας τόσο τον ακαδημαϊσμό και το ριζικό διαχωρισμό θεωρητικής κριτικής και μάχιμης πολιτικής παρέμβασης, όσο και τον περιορισμό του εκπαιδευτικού κινήματος στον αμυντισμό και την πάλη για άμεσους βραχυπρόθεσμους συνδικαλιστικούς στόχους.

Ο «Σελιδοδείκτης» - περιοδικό και ιστότοπος – φιλοδοξεί να συνδυάσει την κριτική του σημερινού αστικού σχολείου με έναν ευρύτερο προγραμματικό λόγο για την εκπαίδευση και την κοινωνία στην κατεύθυνση της συνολικής κοινωνικής και μορφωτικής χειραφέτησης. Εν ολίγοις, να ξαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση για το σχολείο και την κοινωνία των οραμάτων και των αναγκών μας, χωρίς ταξική εκμετάλλευση, εργασιακό μεσαίωνα και μορφωτική ανισότητα.

Κάθε ριζοσπαστικό εγχείρημα φέρει αναπόφευκτα μαζί με το μεγαλείο και τη σκουριά του παρελθόντος. Ωστόσο, το μεγάλο διακύβευμα είναι αν προσανατολίζεται στο μέλλον ή αν παραμένει προσκολλημένο στη διαχείριση του υπάρχοντος και τις ηρωικές δάφνες του παρελθόντος. Ο «Σελιδοδείκτης» θέλει να έχει ως σημαία και πυξίδα του το μέλλον. Με την προσδοκία να εκφράσει το αύριο στο σήμερα, χωρίς την αυταπάτη ότι έχει απαλλαχθεί πλήρως από το χθες. 

Σας καλούμε να  ταξιδέψουμε μαζί, να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα και να συμβάλλεται στον προβληματισμό της και στο πλούτισμα του περιεχομένου της!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου