Σάββατο, 17 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Αρ. Πρωτ.: 48
Ημ/νία: 14-09-2016

ΠΡΟΣ: Σχολικές μονάδες ΠΥΣΔΕ Καστοριάς, ΜΜΕ


“Για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς”
            Τις τελευταίες μέρες η κυβέρνηση έχει επιδοθεί σε ένα επικοινωνιακό “πανηγυράκι”, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς και την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, που είναι, όπως υποστηρίζει, καθ’ όλα έτοιμα να τους υποδεχθούν. Θυμίζουμε ότι λίγες μέρες πριν ο Υπουργός Παιδείας μιλούσε για 22.000 προσλήψεις αναπληρωτών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ενώ μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί 8.271 αναπληρωτές, δηλαδή 13.729 λιγότεροι από όσους υπολογίζουν. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γενική και ειδική) έχουν προσληφθεί 1.722 αναπληρωτές, με τους ανάλογους υπολογισμούς να απαιτούν τουλάχιστον διπλάσιο αριθμό και ενώ πέρσι είχαν προσληφθεί 6.487 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι. Πώς προκύπτει λοιπόν η πληρότητα των σχολείων σε εκπαιδευτικούς; Φυσικά το Υπουργείο έκανε “φιλότιμες” προσπάθειες τους τελευταίους μήνες, μέσα από μία σειρά αντιδραστικών αλλαγών στη δευτεροβάθμια αλλά και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να εξοικονομήσει διδακτικό προσωπικό. Το αποτέλεσμα ήταν η απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας συναδέλφων αναπληρωτών αλλά και η δημιουργία μίας δεξαμενής πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, που θα οδηγήσει σε εκβιαστική κινητικότητα και υποχρεωτική μετακίνηση.
            Η κατάργηση της τρίωρης απαλλαγής των υπεύθυνων εργαστηρίων με συνέπεια την υποβάθμιση του εργαστηριακού χαρακτήρα των κατ’ εξοχήν εργαστηριακών μαθημάτων των φυσικών επιστημών και της πληροφορικής, η ελάττωση των διδακτικών ωρών στο γυμνάσιο χωρίς κανένα επιστημονικό και παιδαγωγικό – εκπαιδευτικό κριτήριο, η αυστηροποίηση των προϋποθέσεων λειτουργίας τμημάτων, ομάδων προσανατολισμού στα γενικά λύκεια και τομέων στα ΕΠΑ.Λ., η διεύρυνση των αναθέσεων των μαθημάτων και γενικότερα όλες οι αλλαγές στην εκπαίδευση γίνονται με αποκλειστικό προσανατολισμό την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών και σε συνέχεια ανάλογων επιλογών των προηγούμενων κυβερνήσεων. Θυμίζουμε ότι βρισκόμαστε στην έβδομη χρονιά χωρίς μόνιμους διορισμούς και ενώ έχουν αποχωρήσει από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση περισσότεροι από 18.000 εκπαιδευτικοί, ο Υπουργός μεταθέτει (για άλλη μία φορά) τους διορισμούς για την επόμενη τριετία (2017-2020).
            Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου, την υποβάθμιση ή κατάργηση εκπαιδευτικών δομών, την υποστελέχωση των σχολείων ειδικής αγωγής αλλά και την εντεινόμενη επίθεση της κυβέρνησης στον εργαζόμενο λαό, μέσα από μία σειρά αντεργατικών ρυθμίσεων (ασφαλιστικό, φορολογικό, μισθολογικό, ΕΝΦΙΑ, κ.ά.), συνθέτουν την αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική των μνημονίων που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια διαγράφοντας ένα ζοφερό μέλλον για το δημόσιο σχολείο.


Απαιτούμε άμεσα:
  • Έκτακτη και γενναία κρατική χρηματοδότηση της εκπαίδευσης.
  • Ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό δημόσιο σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
  • Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των πραγματικών κενών στα σχολεία. Όχι στην ελαστική εργασία.
  • Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών σε μία φάση σε όλα τα λειτουργικά κενά.
  • Στήριξη της Ειδικής αγωγής.
  • Καμία συγχώνευση, κατάργηση σχολείων και τμημάτων. Διεκδικούμε 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια. Απόσυρση των εγκυκλίων για τις προϋποθέσεις λειτουργίας Ο.Π για τα ΓΕΛ. και των τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ.
  • Επαναφορά της μείωσης του ωραρίου των υπευθύνων στα εργαστήρια φυσικών επιστημών και πληροφορικής.
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Εξασφάλιση όλων των νόμιμων εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών στις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτέμβρη τα οποία παραβιάζονται με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Άμεση απόσυρση της εγκυκλίου.
  • Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εκτός ΠΥΣΔΕ.
  • Ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών στην εκπαίδευση που επιβάλλονται από τους δανειστές και εφαρμόζονται από την κυβέρνηση.
  • Μέτρα για τη μόρφωση των παιδιών προσφύγων – μεταναστών.


Η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα.


                                                                        Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καστοριάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου