Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017

Ενημερωτικό δελτίο για την Τ.Ε.Ε.


13 Φεβρουαρίου 2017

   Με αφορμή την παραπληροφόρηση, που υπήρξε, σχετικά με την ομάδα εργασίας «Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ», το ΔΣ του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. διευκρινίζει  στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες τα ακόλουθα:

  1. Σε αντίθεση με τη συκοφαντική τακτική διάφορων κύκλων, η ΟΛΜΕ και το ΚΕΜΕΤΕ στήριζαν ανέκαθεν και φυσικά εξακολουθούν να στηρίζουν την Τ.Ε.Ε., τα εργασιακά δικαιώματα όλων των συναδέλφων/συναδελφισσών που υπηρετούν στα σχολεία της, όπως και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των μαθητριών της.
  2. Σε αυτή τη βάση, και ταυτόχρονα με τη διαχρονική συνδικαλιστική δράση της ΟΛΜΕ για την υπεράσπιση της ΤΕΕ εναντίον των ασκούμενων πολιτικών διαδοχικών κυβερνήσεων (π.χ. μετατροπή της ΤΕΕ σε κατάρτιση, μαθητεία στη Δ/βάθμια εκπ/ση, κατάργηση Τομέων και ειδικοτήτων, διαθεσιμότητες, καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, ιδιωτικοποίηση,  επαγγελματικά δικαιώματα, ολιγομελή τμήματα κ.ά.), το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. με πλήθος επιστημονικές επεξεργασίες, παρουσιάσεις, Εκπαιδευτικά Συνέδρια, και ημερίδες σε ολόκληρη την Ελλάδα, συνέβαλε με τις τεκμηριώσεις του στις διεκδικήσεις του κλάδου για τη στήριξη, την αναβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ισότιμη θέση της στη Δ/βάθμια εκπαίδευση, και αυτό θα εξακολουθήσει να κάνει.
  3. Η ομάδα εργασίας με θέμα «Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ», που αποφασίστηκε να συγκροτηθεί από το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. και την Ο.Λ.Μ.Ε. με ανοιχτή συμμετοχή των συναδέλφων της βάσης, θα διερευνήσει προβλήματα και αστοχίες που δημιουργούνται μετά τις πρόσφατες νομοθετικές αλλαγές, διατυπώνοντας προτάσεις για την αντιμετώπισή τους, μέχρι τη λειτουργία του Ενιαίου Λυκείου - τύπου Πολυκλαδικού, το οποίο όμως όλοι γνωρίζουμε ότι απαιτεί κυρίως άλλες οικονομικές συνθήκες για να υλοποιηθεί. Έτσι, η συγκεκριμένη ομάδα θα ασχοληθεί με τη λειτουργία Τομέων και Ειδικοτήτων στην παρούσα φάση λειτουργία των ΕΠΑΛ.
  4. Σε ό,τι αφορά τις θέσεις της ΟΛΜΕ, παραθέτουμε αποσπάσματα από τις ‘’Θέσεις και προτάσεις της ΟΛΜΕ για το «Νέο σχολείο» -«Νέο Λύκειο»’’ (2011):

«Πρωταρχικό στοιχείο της εκπαιδευτικής μας πρότασης είναι προοπτικά, η ανάπτυξη ενός σχολείου στη λυκειακή βαθμίδα, που θα αξιοποιεί τα θετικά χαρακτηριστικά του πολυκλαδικού λυκείου, στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.» … «Για το άμεσο μέλλον, προτείνουμε την ύπαρξη μεταβατικού σταδίου, που είναι αναγκαίο για την ουσιαστική αναβάθμιση και ισότιμη ένταξη της Τ.Ε.Ε. στη λυκειακή βαθμίδα. Στην κατεύθυνση αυτή, προτείνουμε τα παρακάτω άμεσα μέτρα:
  • Να δημιουργηθεί μια και μόνο δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης σε λυκειακό επίπεδο μετά το γυμνάσιο, σχεδιασμένη στην κατεύθυνση της καθιέρωσης 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
  • Ο σχεδιασμός της ΤΕΕ στο πλαίσιο της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης επιβάλλει την ύπαρξη μετά το γυμνάσιο μιας μόνο δομής λυκείου για την ΤΕΕ, ισότιμης με τη γενική-ακαδημαϊκή κατεύθυνση, τόσο όσον αφορά το επίπεδο σπουδών όσο και τη νομοθεσία που την διέπει  και την αξία του πτυχίου ή απολυτηρίου που κάθε κατεύθυνση θα παρέχει.  Για αυτό είναι απαραίτητη η υπαγωγή στο ΥΠΕΠΘ όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ, Υγείας, Γεωργίας). Είναι απαραίτητη, επίσης, η κατάργηση των μεταγυμνασιακών ΙΕΚ και κάθε άλλης μορφής επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης πριν τα 18 χρόνια του μαθητή και μέχρι την ολοκλήρωση του 12ετούς υποχρεωτικού κύκλου εκπαίδευσης.»

Μετά  από όλα τα παραπάνω, είναι φανερό, ότι στις σημερινές λόγω κρίσης και μνημονίων ιδιαίτερα κρίσιμες συνθήκες, τόσο η Ο.Λ.Μ.Ε. όσο και το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. (το οποίο ερευνά και τεκμηριώνει τις θέσεις της) όχι μόνο στηρίζουν την Τ.Ε.Ε. αλλά και διεκδικούν την καλύτερη αντιμετώπισή της  από την Πολιτεία, όπως και τη λειτουργία της, ως απαράβατο όρο και προϋπόθεση για να γίνει πραγματικότητα το σχολείο του μέλλοντος στη βάση του πολυκλαδικού.
Για το Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.
          Η Πρόεδρος                                                  Ο Γραμματέας           Πρωτονοταρίου Άννα                                  Αναστασίου Αθανάσιος
                                          

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου