Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε. για τον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών


Δεν μπαίνουμε σε καμία «τεχνητή» αντιπαράθεση με άλλες ειδικότητες ή με άλλα γνωστικά αντικείμενα. Θεωρούμε ότι τέτοιες αντιθέσεις δεν έχουν κανένα πραγματικό νόημα σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης. Κάθε επιστήμη και κάθε αντίστοιχο μάθημα ή μαθήματα έχουν θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα. Άλλωστε τα προβλήματα της Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών, μόνο με κοινούς αγώνες μέσα από το εκπαιδευτικό κίνημα μπορούν να βρουν λύσεις.

ΖΗΤΑΜΕ:
1ο: Να αποσυρθεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61 που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021 - 2022.
Η θέση μας πηγάζει από την αναγκαιότητα διαλόγου (διάλογος που δεν έγινε) ανάμεσα στην Υπουργό Παιδείας, τους Κοσμήτορες των Σχολών Κοινωνικών Επιστημών, τους Προέδρους των Τμημάτων Κοινωνικών Επιστημών των Ελληνικών Πανεπιστημίων, και την Π.Ε.Ε.Κ.Ε., τον ΣΕΚ (Σύλλογο Ελλήνων Κοινωνιολόγων), Ε.Κ.Ε. (Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία) που θεωρούν την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστήμων.
Παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστημών. Επιλογή των μαθητών ανάμεσα στα Λατινικά και την Κοινωνιολογία ανάλογα με την επιλογή σχολών (πρόταση Κοσμητόρων, Προέδρων τμημάτων, όλων των κομμάτων (πλην ΝΔ), της ΟΛΜΕ, της ΠΕΕΚΕ, της Βουλευτού της Ν.Δ. κ. Ράπτη κ.α.).
2ο: Διατήρηση των υπαρχόντων μαθημάτων στο Λύκειο (Κοινωνιολογία Γ Λυκείου, Πολιτική Παιδεία Α Λυκείου, «Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία» και «ΒΑΚΕ: Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», της Β΄ Λυκείου).
3ο: Την αξιοποίηση κοινωνικών επιστημόνων για θέματα σχολικού εκφοβισμού, παραβατικότητας, σχολικών προβλημάτων κ.α. με εξειδίκευση στην συμβουλευτική εφήβων, επαγγελματικό προσανατολισμό κλπ μαζί με άλλους κοινωνικούς επιστήμονες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ, με μόνιμο διορισμό σε σχολικές μονάδες, ΚΕΣΥ κ.λπ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου