Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2018

H Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς για το πλαίσιο, τα αιτήματα και το πρόγραμμα δράσης.


Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ πιστή στις μνημονιακές δεσμεύσεις της και τις επιταγές του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ συνεχίζει το μπαράζ των αντιεκπαιδευτικών μέτρων με τα προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης (υποχρεωτική παραμονή 30 ωρών την εβδομάδα, θέσπιση κριτηρίων για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, τη συμμετοχή του ΑΣΕΠ στην επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης και την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων) που περιλαμβάνουν επίσης και περιορισμό των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, περικοπές κοινωνικών επιδομάτων, αξιολόγηση και κινητικότητα στο Δημόσιο, ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς λαϊκών κατοικιών κ.ά.

Οι αντιδραστικές αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν την τελευταία διετία στα επαγγελματικά λύκεια (μαθητεία, αυστηροποίηση πλαισίου λειτουργίας τμημάτων, ηλεκτρονικές εγγραφές, χαρακτηρισμός φοίτησης στο Α τετράμηνο κ.ά.) και είχαν σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο τομέων και ειδικοτήτων και κατ’ επέκταση συρρίκνωσαν και υποβάθμισαν την τεχνική εκπαίδευση με τελικό στόχο την ένταξη της στον νέο ενιαίο χώρο  της κατάρτισης καταδεικνύει τον σχεδιασμό που υπάρχει και για το λύκειο. Η προώθηση του «νέου λυκείου» που έχει ως μοναδικό προσανατολισμό την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από μία συνεχή και ανελέητη αξιολόγηση κυρίως από εξωτερικούς αξιολογητές, θα οδηγεί όλο και περισσότερους μαθητές εκτός σχολείου, οι οποίοι αναγκαστικά θα βρίσκουν “καταφύγιο” στη μαθητεία και τη φθηνή κατάρτιση. Η κατάργηση του ενιαίου προγράμματος σπουδών αλλά και γνωστικών αντικειμένων θα μετατρέψει τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου σε τάξεις προπαρασκευής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Φυσικά η μείωση των μαθημάτων και οι αύξηση των μαθημάτων επιλογής θα οδηγήσει αρχικά σε μετεγγραφές μαθητών και στη συνέχεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις λυκείων, αφού θα είναι αδύνατο να λειτουργήσουν τμήματα με όλες τις επιλογές σε ένα σχολείο (να μην ξεχνάμε την αυστηροποίηση του πλαισίου λειτουργίας τμημάτων). Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς, η δεξαμενή πλεοναζόντων εκπαιδευτικών θα γεμίσει και από την μία θα οδηγήσει σε εκβιαστική κινητικότητα και υποχρεωτική μετακίνηση, ενώ από την άλλη, θα παγιώσει την αδιοριστία των τελευταίων ετών και θα ελαχιστοποιήσει τις προσλήψεις αναπληρωτών.
Η προωθούμενη αυτονομία της σχολικής μονάδας -διοικητική, παιδαγωγική και οικονομική-, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και η αυτοαξιολόγηση θα οδηγήσουν σε μία λειτουργία των σχολείων με επιχειρηματικά και ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Υπαγωγή στην τοπική αυτοδιοίκηση, διευθυντές- μάνατζερ, επέκταση της μαθητείας, κουπόνια voucher, αύξηση ωραρίου, ελάττωση δαπανών, ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας, δεξιότητες αντί γνωστικών αντικειμένων περιλαμβάνονται στα σχέδια τους για το σχολείο του μέλλοντος.
Η πρόταση αναμοριοδότησης των σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας η οποία υποβιβάζει ένα μεγάλο αριθμό σχολείων της χώρας εκτός του ότι ακυρώνει την επιλογή πολλών συναδέλφων που επέλεξαν να υπηρετήσουν σε απομακρυσμένα σχολεία με στόχο τη συγκέντρωση μορίων, θα αποτελέσει και ένα επιπλέον εργαλείο στα χέρια του υπουργείου για καταργήσεις τμημάτων ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων και κατ’ επέκταση σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.
Θυμίζουμε τέλος ότι τα τελευταία χρόνια δεχθήκαμε μία σφοδρή επίθεση στα εργασιακά μας δικαιώματα αυξάνοντας το ωράριο μας άμεσα και έμμεσα (δίωρη αύξηση του διδακτικού ωραρίου, αύξηση του όγκου εξωδιδακτικής εργασίας, αύξηση του διδακτικού έτους, κατάργηση τρίωρης απαλλαγής υπεύθυνων εργαστηρίων κ.ά.) ενώ ταυτόχρονα είχαμε σημαντικές απώλειες στη μισθοδοσία μας που έφτασαν το 40% με συνεχείς παύσεις της μισθολογικής μας ωρίμανσης χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε και όλες τις αντεργατικές ρυθμίσεις που αφορούσαν το σύνολο των εργαζομένων (ασφαλιστικό, φορολογικό, ΕΝΦΙΑ κ.ά.).

Άμεσες διεκδικήσεις και αιτήματα αιχμής

Παλεύουμε για την ανατροπή της αντιδραστικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση στο πλαίσιο των κατευθύνσεων των ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ. Τα αιτήματα και οι αγώνες μας δεν στριμώχνονται στη «μνημονιακή κανονικότητα».

1.    Να μην εφαρμοστούν τα αντιλαϊκά μέτρα της 3ης αξιολόγησης!
2.    Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για το «Νέο Λύκειο».
3.    Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς.
4.    Σχολείο που μορφώνει και απελευθερώνει τη νέα γενιά. Όχι στην τυποποιημένη και αποσπασματική γνώση, την παπαγαλία, τον εγκλωβισμό σε καταρτίσεις και δεξιότητες μιας χρήσης. Όχι στη διάχυση των γνωστικών αντικειμένων και την υποκατάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τυποποιημένες «δράσεις». Όχι στη μαθητεία-φτηνή εργασία.
5. Ανατροπή όλου του πλαισίου της αξιολόγησης, εσωτερικής - εξωτερικής και αυτοαξιολόγησης που ανοίγει το δρόμο σε απολύσεις, βαθαίνει τη φτώχεια των εκπαιδευτικών και οδηγεί τα σχολεία στην κατηγοριοποίηση και στο κλείσιμο. Όχι στη μισθολογική καθήλωση μέσω της αξιολόγησης. Παιδαγωγική ελευθερία στο σχολείο. Περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών!
6. Όχι στην αυτονομία και αποκέντρωση των σχολείων.
7. Πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία.
8.    Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.
9. Κάλυψη των εκρηκτικών αναγκών σε υποδομές, εκπαιδευτικούς, ειδικό προσωπικό κλπ της ειδικής αγωγής.
10. Μεταθέσεις ανάλογες με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών.
11. Απόσυρση της πρότασης του υπουργείου για την μοριοδότηση των σχολείων που οδηγεί σε κατάργηση χιλιάδων τμημάτων και αποδοχή των προτάσεων/εισηγήσεων των οικείων ΠΥΣΔΕ.
12. Καμιά συγχώνευση - κατάργηση σχολείου.
13. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια! Απόσυρση των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑ.Λ., Ο.Π. στα ΓΕ.Λ., για τη συγκρότηση των ξενόγλωσσων τμημάτων και των τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ.
14. Όλοι οι μαθητές στις ειδικότητες, στους τομείς και στις ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους.
15. Να σταματήσει η υπονόμευση των ΕΠΑ.Λ. και της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων, πρόωρος χαρακτηρισμός φοίτησης, μαθητεία).
16. Καμία αύξηση στο ωράριο εργασίας και διδασκαλίας. Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
17. Αύξηση της χρηματόδοτησης για την παιδεία προσανατολισμένη στις κοινωνικές ανάγκες.
18. Άμεση απόσυρση της αντιαπεργιακής τροπολογίας.
19. Ουσιαστικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις στο ύψος των πραγματικών αναγκών. Κάλυψη των απωλειών στο εισόδημα. Επανυπολογισμός τώρα μισθολογικών κλιμακίων από 1/1/2016 χωρίς εξαφάνιση του μισθολογικού χρόνου 2016 και 2017. Επαναφορά αφορολόγητου στα 12.000€.
20. Πλήρη ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με όλες τις υποστηρικτικές δομές. Κατάργηση των ΔΙΕΠ.
21. Γενναία οικονομική ενίσχυση των ασφαλιστικών μας ταμείων. Να επιστραφούν στα ταμεία όλα τα κλεμμένα αποθεματικά. Ανατροπή του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Αυξήσεις στις συντάξεις και τα επικουρικά ταμεία. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ. Ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στην κύρια σύνταξη.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Προτείνουμε:
1)   Καμπάνια ενημερώσεων στα σχολεία με ευθύνη των ΕΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο, τις κυβερνητικές εξαγγελίες για νέο λύκειο, τις γενικότερες εξελίξεις στην εκπαίδευση, από κοινού με δασκάλους, γονείς και μαθητές.
2)   48ωρη απεργία την πρώτη εβδομάδα του Φλεβάρη με συγκεντρώσεις την 1η μέρα σε όλες τις πόλεις. Νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ για κλιμάκωση του αγώνα έως 10/2.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου