Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

Kάλεσμα συλλόγων και φορέων της Καστοριάς σε διαμαρτυρία την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013, 13:00 έξω από το Διοικητήριο του Νοσοκομείου Καστοριάς, για την λειτουργία της παιδιατρικής κλινικής.

ΚΑΛΕΣΜΑ   για   ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ   ΚΛΙΝΙΚΗ

σας καλούμε να συγκεντρωθούμε και να απαιτήσουμε ενωμένοι το αναφαίρετο και αυτονόητο δικαίωμα πρόσβασης των παιδιών μας σε δημόσια , δωρεάν ΥΓΕΙΑ,

την Παρασκευή 13/12/2013 έξω από το διοικητήριο του Νοσοκομείου μας στη 1μ.μ.

Η παιδιατρική κλινική του νοσοκομείου μας υπολειτουργεί.

 Όπως έχετε πολλοί από σας διαπιστώσει,  μετά τις 3μ.μ. καθώς και στις γιορτές και στα  σαββατοκύριακα η κλινική παραμένει  κλειστή και τα παιδιά μας  μεταφέρονται  σε Γρεβενά, Κοζάνη, Θες/νίκη .

Απαιτούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

την κανονική λειτουργία της παιδιατρικής ειδικά , αλλά και του νοσοκομείου μας γενικότερα. Ο καιρός ήδη άρχισε να αγριεύει. Ο χειμώνας στα μέρη μας είναι βαρύς και δύσκολος. Βρέφη, νεογέννητα, μικρά παιδιά αναγκάζονται να μεταφέρονται αλλού, με ένα τεράστιο ψυχικό αλλά και οικονομικό κόστος!

Πριν είναι πολύ αργά, διεκδικούμε αυτά που μας ανήκουν τόσο ως πολίτες που πληρώνουμε  δυσανάλογους φόρους, όσο και ως άνθρωποι με δικαιώματα, ευαισθητοποιημένοι και αλληλέγγυοι σε κοινωνικά  προβλήματα.

Ο ακριτικός και ορεινός νομός μας δέχτηκε και  ανέχτηκε πολλά!!!

Όμως κάποια πράγματα είναι αδιαπραγμάτευτα. Δεν θα δεχτούμε άλλες εκπτώσεις στην ΥΓΕΙΑ και την ΠΑΙΔΕΙΑ του τόπου και των παιδιών μας. 

Είναι το μέλλον μας, τα όνειρα μας, η ελπίδα μας .

Δε θα τους αφήσουμε να τα καταστρέψουν όλα!!!!


Φορείς που συμμετέχουν:

·                     Ι.Μ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ
·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ
·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ
·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ    »              »            ΔΙΠΟΤΑΜΙΑΣ
·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΡΙΤΕΚΩΝ Ν. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ Ν. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ  Δ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
·                     ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΗΛΩΝ Ν.ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ Ν.ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΕΝΩΣΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ Ν.ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΓΟΥΝΕΡΓΑΤΩΝ
·                     ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ Ν. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Δ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΕΛΜΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
·                     ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ




Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013

Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Καστοριάς για το περιστατικό στο 2ο Γυμνάσιο Άργους Ορεστικού

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Ημ/νία: 10-12-2013


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ως εκπαιδευτική κοινότητα της Π.Ε. Καστοριάς λαμβάνοντας αφορμή από το περιστατικό που συνέβη ανάμεσα σε μαθητές του 2ου Γυμνασίου Άργους Ορεστικού θέλουμε να εκφράσουμε τα εξής:

·        δυστυχώς δεν μας εκπλήσσουν τέτοιου είδους περιστατικά μεταξύ των μαθητών, τα οποία μάς προκαλούν ανησυχία και προβληματισμό. Για τον λόγο αυτό είμαστε σε διαρκή εγρήγορση, ώστε κάθε φορά αυτά να αντιμετωπίζονται άμεσα και με έντονο το αίσθημα της παιδαγωγικής ευθύνης. Αυτό όμως δεν μας εμποδίζει να αναγνωρίζουμε τις τεράστιες ευθύνες όλων εκείνων που υποβαθμίζουν ακάθεκτοι τόσο το δημόσιο σχολείο, και συνεπώς τον ρόλο του ως βαθμίδα κοινωνικοποίησης, όσο και την ίδια τη ζωή των μαθητών και των οικογενειών τους. Η αυξανόμενη βία της ανεργίας, της ανέχειας, της κυβερνητικής αναλγησίας, του άδηλου μέλλοντος των νέων παιδιών υποθάλπει συνθήκες ακοινωνησίας και ενστικτώδους ατομικισμού. Τα χαρακτηριστικά αυτά νομοτελειακά διέπουν και την κοινωνία του σχολείου και κάθε υποτιθέμενη έκπληξη μόνον υποκρισία αποκαλύπτει.
·        όταν στα παραπάνω προστίθεται η δημοσιογραφία που κινείται μακράν της δεοντολογικής ευπρέπειας και συνέπειας, τότε τα πράγματα χειροτερεύουν. Θεωρούμε ότι κάποιοι δημοσιολογούντες αντί να συμπαραστέκονται και να αναδεικνύουν τον πολύμορφο αγώνα των βαλλόμενων εκπαιδευτικών, ώστε να αντιμετωπίζονται κατά δύναμιν οι πολύπτυχες συνέπειες της άδικης κρίσης, επιλέγουν τη φρενίτιδα μιας πληροφόρησης εντυπώσεων και μόνο. Φαίνεται πια να μην ενδιαφέρει η διασταύρωση των πηγών και η αντικειμενικότητα αλλά αποκλειστικά η προώθηση μιας ανεξέλεγκτης σκανδαλοθηρίας. Η απρέπεια δε ολοκληρώνεται και από υποδείξεις ηθικού σωφρονισμού προς τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, που ασκούν επάξια το λειτούργημά τους υπό τις αντιξοότερες συνθήκες των τελευταίων δεκαετιών.
·        μοναδικό μας όραμα και ανταμοιβή είναι το σχολείο που αποτελεί μικρή όαση αλληλεγγύης, ανθρωπιάς και αλληλοκατανόησης. Στον πόθο μας αυτόν, που είναι αγώνας καθημερινός, θέλουμε την κοινωνία συμπαραστάτη και αρωγό και όχι παθητικό καθοδηγούμενο ιδιοτελών καταστροφολόγων.




Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καστοριάς

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

H χαρά ως εκπαιδευτικό αίτημα. Του Βασίλη Συμεωνίδη

Πάω πίσω στον χρόνο της εκπαιδευτικής πολιτικής αυτής της κυβέρνησης για να ξεκινήσω τις σκέψεις μου από λεπτομέρειες. Μέσα στα πολλά που εξαγγέλθηκαν από υπουργικά χείλη είναι και σχεδιασμοί για κινητά εργαστήρια πληροφορικής. Πρόκειται για κονδύλιο περίπου 15-19 εκατομμύριων ευρώ (ανάλογα με το δημοσίευμα) την τύχη του οποίου δεν ξέρω, αν και πέρασε ένας χρόνος από τον δημοσιογραφικό θόρυβο που προκάλεσαν εγκύκλιοι και δηλώσεις.
To πιο ενδιαφέρον που είχε ειπωθεί τότε για να δικαιολογηθεί η επιλογή φορητών υπολογιστών/ εργαστηρίων ήταν ότι «δίνει τη δυνατότητα να μετακινείται εξοπλισμός στη σχολή αίθουσα, σε διαφορετικές τάξεις, για οιοδήποτε μάθημα, αντί να μετακινούνται οι μαθητές στο εργαστήριο πληροφορικής». Αυτό παρατίθεται πρώτο «διότι»/εξήγηση σε έγγραφο που διαβίβασε το Υπουργείο στη Βουλή.

Το ζήτημα δεν είναι μόνο ότι επανήρθαμε από τους διαδραστικούς πίνακες της Διαμαντοπούλου στα λαπτόπ του Σπηλιωτόπουλου, ούτε ότι πρόκειται για εργαλειακή αντίληψη των Νέων Τεχνολογιών. Το ζήτημα είναι ότι βλέπουν με εργαλειακή αντίληψη όλη την εκπαίδευση και πράττουν αναλόγως. Έτσι, ο θόρυβος για τα κινητά εργαστήρια σκεπάστηκε από κραυγές θυσιασμένων μαθητών και εκπαιδευτικών.
Για όσους μένουν στις σχολικές αίθουσες ο χώρος στένεψε. Μετρήθηκε πόσοι μαθητές μπορεί να χωρέσουν σε κάθε αίθουσα. «Η προσθήκη της νέας στήλης στο σύστημα έγινε με σκοπό την συγκεντρωτική ενημέρωση για ένα επιπλέον στοιχείο των σχολικών μονάδων, στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέγιστη χωρητικότητα των μαθητών ανά τάξη, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΟΣΚ, προκειμένου να ελεγχθεί η ορθή ή μη κατανομή των μαθητών». Όσα συμφραζόμενα τριγυρίζουν τη συγκεκριμένη φράση «μέγιστη χωρητικότητα των μαθητών ανά τάξη» δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα.  Η μέτρηση της χωρητικότητας των σχολικών αιθουσών έδειξε ότι μπορούν να μπουν και άλλοι μαθητές μέσα, αρκεί να μην κινούνται… Το ζήτημα είναι αν χρειάζεται να αναπνέουν…

Τη λογική της καθήλωσης, λοιπόν, συναντάμε. Της σωματικής καθήλωσης για να οργανωθεί «μια καινούρια οικονομία του χρόνου μαθητείας…, να λειτουργεί ο σχολικός χώρος σαν μια μηχανή μάθησης, αλλά και επιτήρησης, ιεράρχησης, ανταμοιβής». «Το ζητούμενο είναι η εδώ οργάνωση του πολλαπλού, η απόκτηση ενός μέσου για την επισκόπησή του και για την εξουσίασή του· το ζητούμενο είναι η επιβολή σ’ αυτό μιας ‘τάξης’ (Φουκώ, Επιτήρηση και τιμωρία, η γέννηση της φυλακής, Κέδρος 2008, σ. 195, 197).

Σ’ ένα σχολείο που συνθλίβει τη ζωντάνια, που νεκρώνει τη δημιουργικότητα, που απαιτεί χωρίς να προσφέρει (ακόμα και με όρους αγοράς), που ακινητοποιεί τους νέους ασκώντας ελέγχους, καλλιεργώντας ενοχές και τύψεις, δεν μπορεί παρά να έχουμε εκρήξεις. Είτε με τη μορφή αυξημένης παραβατικότητας είτε ως κραυγή «θέλουμε ν’ αναπνεύσουμε!». Και τότε δειλοί μοιραίοι και άβουλοι, πάλι το ίδιο θα πούμε: «μα, δεν έχουν αιτήματα».

Όσοι αντιδρούμε στις αλλαγές που επιβάλλονται με άλλοθι την κρίση και τους τροϊκανούς δεχόμαστε συχνά την κριτική ότι υπερασπιζόμαστε το παλιό και το ξεπερασμένο. Όμως, αν δούμε καθαρά τα πράγματα τότε φαίνεται ότι η λύση που απορρίπτουμε οδηγεί στο σχολείο της αμάθειας και της επιβίωσης. Η λύση που απορρίπτουμε οδηγεί στην μόρφωση που αγοράζεται και παύει να είναι δημόσιο αγαθό για την κοινωνία που την έχει ανάγκη· στους μαθητές που δεν μαθαίνουν αλλά γίνονται πελάτες και αγοράζουν συσκευασμένες οδηγίες χρήσης· στους εκπαιδευτικούς που παύουν να είναι δάσκαλοι και γίνονται ανεύθυνοι πωλητές (ξεχνώντας ότι υπήρξαν και πολίτες). Οδηγεί στο σχολείο της ολοένα και μεγαλύτερης λύπης, στο σχολείο της νεοφιλελεύθερης κόλασης.
Αυτό που ζητάμε δεν είναι το σχολείο της λύπης, ούτε της θλίψης, είναι το σχολείο της χαράς, δηλαδή το σχολείο της γνώσης και της ζωής, της παιδείας ως κοινωνικού αγαθού για όλους, το σχολείο με τους ελεύθερους ανθρώπους που γίνονται υπεύθυνοι πολίτες. Αυτή τη συζήτηση πρέπει ν’ ανοίξουμε.
Πηγή: http://tvxs.gr/news/paideia/h-xara-os-ekpaideytiko-aitima-toy-basili-symeonidi

ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΣΦΥΚΤΙΚΟ, ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

   Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255                                                           
FAX: 210 32 27 382                                                                                                  
www.olme.gr                                                                                                             
e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 9/12/2013


ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΣΦΥΚΤΙΚΟ, ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ


Το ασφυκτικό, αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης, που έχει επιβάλλει η Κυβέρνηση (πειθαρχικό δίκαιο, αξιολόγηση, παρουσιολόγιο, καθηκοντολόγιο και άλλα), εμπλουτίζεται με ένα καινούργιο «εργαλείο». Πρόκειται για το Πληροφοριακό Σύστημα Σχολικών Μονάδων και Διοικητικών Δομών «My School».  Στο πλαίσιο αυτό το myschool, ενοποιεί μια σειρά βάσεων δεδομένων όπως το e-survey (αριθμός μαθητών / τμήμα, ωράρια εκπαιδευτικών – αναθέσεις μαθημάτων– συμπληρώσεις ωραρίων κλπ) και τη βάση δεδομένων ΝΕΣΤΩΡ / ΕΠΑΦΟΣ (στοιχεία μαθητών, αποτελέσματα φοίτησης κλπ). Επιπλέον, η συμπλήρωση και νέων στοιχείων, ακόμη και κάποιων που ενδεχομένως θα παραβιάζουν προσωπικά δεδομένα, καθίστανται υποχρεωτική (ΑΜΚΑ μαθητών).
Το my school είναι επεκτάσιμο με νέες εφαρμογές και στοιχεία που αφορούν το φάκελο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, την εξωτερική αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση. Στην επόμενη φάση θα ζητείται η καθημερινή ενημέρωσή του σχετικά με την παρουσία των εκπαιδευτικών, των μαθητών, τις απουσίες μαθητών, τις άδειες εκπαιδευτικών, τη συμμετοχή σε απεργίες, τις ποινές μαθητών και γενικότερα για κάθε ζήτημα της σχολικής ζωής. Τα στοιχεία αυτά θα διατηρούνται ηλεκτρονικά και θα συνοδεύουν τους καταγραφόμενους σε όλη τους την σχολική ή εργασιακή ζωή, με κίνδυνο κακής χρήσης ή και δημοσιοποίησης όπως έδειξε και το πρόσφατο παράδειγμα δημοσιοποίησης προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Με βάση τα στοιχεία αυτά, αφού καταγραφούν και κατηγοριοποιηθούν οι σχολικές μονάδες και το έμψυχο υλικό τους (μαθητές και εκπαιδευτικοί), θα «νομιμοποιηθούν» οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων, η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, η περικοπή των δαπανών, η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στον προϋπολογισμό 2014, το myschool είναι ένα «σύστημα διοίκησης, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, δημοσιονομικής διαχείρισης όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας».
Με την εφαρμογή του προγράμματος αυτού ανακινούνται σοβαρά ζητήματα νομικής φύσης όπως η καταγραφή προσωπικών δεδομένων, η ασφάλεια των στοιχείων κ.λπ. και αποσκοπεί σε αυστηρότερη επιτήρηση, σκληρή προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις απαιτήσεις της αγοράς και των επιχειρήσεων, στην υποταγή και την τρομοκράτηση εκπαιδευτικών – μαθητών – γονέων.
Επιπλέον, αυξάνεται ο όγκος της γραφειοκρατικής δουλειάς στα σχολεία,  σε βάρος της εκπαιδευτικής – παιδαγωγικής, αφού θα πέσει στους ώμους εκπαιδευτικών και διευθυντών.
Ειδικότερα, αποστερείται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη σχολική κοινότητα, η δυνατότητα να αντιμετωπίζονται τα καθημερινά προβλήματα που προκύπτουν σε κάθε σχολείο (π.χ. απουσίες) με παιδαγωγικά κριτήρια και γνώμονα το καλό των μαθητών, και μεταβιβάζεται σε απρόσωπους «τεχνικούς της εξουσίας» η εφαρμογή της καταστροφικής πολιτικής της κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ. 
Οι εκπαιδευτικοί, στρατευμένοι στον αγώνα για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα όνειρα των μαθητών μας και των οικογενειών τους, θα δώσουμε τη μάχη, μαζί με τους μαθητές και τους γονείς τους, για να ανατραπούν και να ακυρωθούν στην πράξη, με συλλογικές διαδικασίες και αποφάσεις, και αυτά τα μέτρα όπως και η πολιτική της κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Κείμενο εκπαιδευτικών Πληροφορικής - ΠΕΚΑΠ Δυτικής Μακεδονίας

ΠΡΟΣ ΕΛΜΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ (Από Καθηγητές Πληροφορικής μέλη της)

Με αφορμή την Διεθνή Δράση " The Hour of Code" στην οποία συμμετέχουν πάνω από 150 χώρες και η οποία έχει στόχο την ανάδειξη της αξίας της Επιστήμης της Πληροφορικής και του προγραμματισμού ως εργαλείου δημιουργικότητας και καινοτομίας, καταγγέλλουμε τα προσχώματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πληροφορικής προς αυτή την κατεύθυνση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Μόλις στα τέλη λοιπόν του φετινού Σεπτέμβρη και αφού έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα στα Γενικά Λύκεια ανακοινώθηκε από το υπουργείο η αλλαγή του ύφους του μαθήματος "Εφαρμογές Πληροφορικής" από εργαστηριακό σε 
θεωρητικό(!!!)  και η κατάργηση του 2ου εκπαιδευτικού πληροφορικής μέσα στο εργαστήριο σε τμήματα άνω των 22, με την αποστολή μιας απλής εγκυκλίου , την ώρα που ο νόμος ξεκάθαρα το ορίζει ως εργαστηριακό. Ο αντιπαιδαγωγικός χαρακτήρας αυτής της εγκυκλίου φαίνεται από το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή στα εργαστηριακά μαθήματα πληροφορικής αντιστοιχεί 1 Η/Υ για 3 μαθητές (!!!) με έναν εκπαιδευτικό να πρέπει να επιβλέπει εργαστηριακές ασκήσεις σε 25-30 μαθητές. Εκτός των παραπάνω, ο χώρος των εργαστηρίων πληροφορικής είναι χώρος υψηλής επικινδυνότητας και ο συνωστισμός ενός ολόκληρου τμήματος με έναν επιβλέπων καθηγητή καταστρατηγεί κάθε έννοια ασφάλειας. Παράλληλα επικρατεί σύγχυση ως προς την διδακτέα ύλη και τον τρόπο εξέτασης αυτού του "υβριδικού"  μαθήματος αφού δεν έχει σταλεί καμία σχετική οδηγία προς τους εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα 2 μήνες από την έναρξη της χρονιάς να βαδίζουμε στα τυφλά κάνοντας υποθέσεις. Επιπλέον , με την ψήφιση του νόμου για το Νέο Λύκειο τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη το μόνο μάθημα που καταργείται από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μετά από 14 έτη, είναι αυτό της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, μάθημα που προάγει την αλγοριθμική σκέψη στην επίλυση προβλημάτων, βασική δεξιότητα στον 21ο αιώνα και τομέας στον οποίο όλα τα ανεπτυγμένα κράτη επενδύουν στα εκπαιδευτικά τους συστήματα.

ΓΥΜΝΑΣΙΑ
Η κατάσταση στα γυμνάσια της χώρας δεν διαφέρει, με το υπουργείο να διακηρύττει την παροχή πιστοποιητικού γνώσης χειρισμού Η/Υ από το δημόσιο σχολείο και παράλληλα να διατηρεί το μάθημα της πληροφορικής ως μονόωρο. Προκύπτουν δηλαδή 22-25 ώρες πληροφορικής σε κάθε τάξη του γυμνασίου χρόνος στον οποίο οι μαθητές δεν προλαβαίνουν να μάθουν ούτε τα βασικά προστρέχοντας στα ιδιωτικά φροντιστήρια για πιστοποιητικά γνώσης χειρισμού.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Την χαριστική βολή ήρθε να την δώσει το Ι.Ε.Π. του κυρίου Γκλάβα, 2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς με μια ασαφή οδηγία η οποία καταργεί τον 2ο εκπαιδευτικό πληροφορικής στο μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" στα ΕΠΑΛ της χώρας μετατρέποντας τον χαρακτήρα του μαθήματος από εργαστηριακό σε "ημι-θεωρητικό"!!! Μάλιστα φρόντισε να αλλάξει το διδασκόμενο βιβλίο και να προτείνει ως βασικό σύγγραμμα το αντίστοιχο του γενικού λυκείου προκαλώντας έτσι αναστάτωση στους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Εκτός της φανερής υποβάθμισης του μαθήματος έχουμε και από εδώ εν μία νυκτί , εκπαιδευτικούς χωρίς ωράριο διαθέσιμους προς μετακίνηση. Προφανώς ακόμα δεν "βγαίνουν" τα νούμερα για μετακίνηση στην πρωτοβάθμια (άραγε που είναι οι υπεράριθμοι καθηγητές πληροφορικής;)

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καταλήγοντας, στην πρωτοβάθμια η κατάσταση και εκεί, είναι απελπιστική. Παρά την προσπάθεια κατασκευής υπεράριθμων από την δευτεροβάθμια και μετακίνησή των στην πρωτοβάθμια , τα κενά είναι ακόμα τεράστια. Οι προσλήψεις αναπληρωτών είναι μηδαμινές με αποτέλεσμα σε ελάχιστα δημοτικά με αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών  να διδάσκεται πληροφορική. Αλλά και στα σχολεία τα οποία υπάρχουν εκπαιδευτικοί , δεν έχει θεσμοθετηθεί ακόμα η θέση του Υπευθύνου σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί με προσωπικό τους μεράκι και χρόνο πέραν του ωραρίου τους, να συντηρούν τα πεπαλαιωμένα εργαστήρια πληροφορικής των δημοτικών σχολείων.
Ένα ακόμα μελανό σημείο είναι η διαδικασία των μετατάξεων στην πρωτοβάθμια που έλαβε χώρα το φετινό καλοκαίρι.  Αποτελεί μνημείο αδιαφάνειας αφού παραμερίστηκαν τα υπηρεσιακά συμβούλια και διενεργήθηκαν από το γραφείο του υπουργού χωρίς καμιά ανακοίνωση μοριοδότησης.


Η ΠΕΚΑΠ Δυτικής Μακεδονίας αντιλαμβανόμενη την εμφανή προσπάθεια υποβάθμισης των μαθημάτων πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και ανταποκρινόμενη στα αιτήματα των μελών της, εκπαιδευτικών πληροφορικής , ζητάει:

   Την αναβάθμιση του πεπαλαιωμένου εξοπλισμού στα εργαστήρια πληροφορικής και τον εκσυγχρονισμό της διδασκόμενης ύλης σύμφωνα με τις διεθνείς τάσεις. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι απαραίτητη μια στροφή από την εκμάθηση χρήσης εμπορικών λογισμικών στην πραγματική επιστήμη των υπολογιστών και τον προγραμματισμό.
    Τον επαναχαρακτηρισμό του μαθήματος "Εφαρμογές Πληροφορικής" ως εργαστηριακό και την επαναφορά της συνδιδασκαλίας σε τμήματα άνω των 16 μαθητών (όριο που θεωρείται ήδη υψηλό), στα Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ 
της χώρας
    Την επιστροφή πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος με όνομα "Επιστήμη των Υπολογιστών" στην Γ' Λυκείου Την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος "Πληροφορική" στο Γυμνάσιο και την παροχή κρατικού πιστοποιητικού γνώσης χειρισμού Η/Υ στην Γ' Γυμνασίου.
    Την θεσμοθέτηση του Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής στα δημοτικά σχολεία, με αντίστοιχη μείωση του ωραρίου του.

ΠΕΚΑΠ Δυτ. Μακεδονίας 

(ο πρόεδρος Δημήτρης Τζήμας)

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Η πραγματικότητα πίσω από το νόμο.

Η εφαρμογή του προεδρικού διατάγματος  της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, εκτός των άλλων, είναι τόσο ανέντιμη πράξη όσο και η διαθεσιμότητα των 2.500 περίπου συνάδελφων μας του περασμένου καλοκαιριού! Πριν τεκμηριωθεί η παραπάνω άποψη, ας μιλήσουμε περιληπτικά για το ΠΔ 152, που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης. Αξιολογούνται όλοι οι υπηρετούντες στη δημόσια εκπαίδευση, από τους Περιφερειακούς διευθυντές μέχρι τους εκπαιδευτικούς της τάξης. Στο εν λόγω ΠΔ αναφέρονται όλες οι λεπτομέρειες για όλους και τα πάντα! Κάποια βασικά σημεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της τάξης, που αποτελούν την πλειονότητα των εκπαιδευτικών, είναι:
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διακρίνεται στη διοικητική αξιολόγηση, που διενεργείται από τον διευθυντή του σχολείου, με ή χωρίς αίτηση του εκπαιδευτικού, μια τουλάχιστον φορά ανά διετία, μεταξύ της 1ης Φεβρουαρίου και 15ης Μαΐου του κάθε έτους, και στην εκπαιδευτική αξιολόγηση, που διενεργείται από τον σχολικό σύμβουλο, με ή χωρίς αίτηση του εκπαιδευτικού, μία τουλάχιστον φορά ανά τριετία εντός συνεχούς χρονικού διαστήματος που δεν υπερβαίνει τους 2 μήνες (διμηνιαία αξιολογική περίοδος). Στην εκπαιδευτική αξιολόγηση και μέσα στην προηγούμενη περίοδο ο αξιολογητής παρακολουθεί δύο (2) τουλάχιστον διδασκαλίες του αξιολογούμενου. Οι εκπαιδευτικοί της τάξης αξιολογούνται σε 5 κατηγορίες. Οι κατηγορίες 1η, 2η, 3η και 5η έχουν σχέση με την εκπαιδευτική αξιολόγηση, που πραγματοποιείται από τους σχολικούς συμβούλους και η 4η έχει σχέση με τη διοικητική αξιολόγηση, που πραγματοποιείται από τον διευθυντή του σχολείου. Η κάθε κατηγορία έχει ένα συντελεστή βαρύτητας (η 1η 0,75 -  η 2η 0,5 - η 3η  1,25 – η 4η 1,5 – η 5η 1) και αποτελείται από κριτήρια. Οι κατηγορίες 1η, 2η και 4η περιλαμβάνουν 3 κριτήρια, η 3η περιλαμβάνει 4 κριτήρια και η 5η περιλαμβάνει 2 κριτήρια. Το κάθε κριτήριο βαθμολογείται από τον αξιολογητή με την 100βαθμη κλίμακα (0 – 100). Ο ΜΟ της βαθμολογίας των κριτηρίων της κάθε κατηγορίας αποτελεί το βαθμό της κατηγορίας. Ο βαθμός της κάθε κατηγορίας πολλαπλασιάζεται με το συντελεστή βαρύτητας αυτής, στη συνέχεια προστίθενται τα γινόμενα που προκύπτουν και έπειτα διαιρείται το άθροισμα των γινομένων με τον αριθμό 5, που είναι το πλήθος των κατηγοριών. Η τελική βαθμολογία (ΤΒ) υπολογίζεται με χρήση υπολογιστή και εκφράζεται ως δεκαδικός αριθμός με προσέγγιση εκατοστού.
Οι αξιολογούμενοι κατατάσσονται ανάλογα με τη βαθμολογία τους σε 4βαθμη ποιοτική κλίμακα, που αντιστοιχεί στην 100βαθμη κλίμακα ως εξής: α) «ελλιπής»: 0 – 30 βαθμοί, β) «επαρκής»: 31 – 60 βαθμοί, γ) «πολύ καλός»: 61 – 80 βαθμοί δ) «εξαιρετικός»: 81 – 100 βαθμοί. Οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης και οι διευθυντές των σχολείων μπορούν να υποβάλουν ένσταση κατά των εκθέσεων αξιολόγησης των αξιολογητών τους στην Επιτροπή Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου (Ε.Α.Ε.Ε.), που εδρεύει στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην περιφέρεια της οποίας υπηρετούν οι ενιστάμενοι. Η επιτροπή εξετάζει τις ενστάσεις κατά νόμο και ουσία και μπορεί είτε να τις απορρίψει είτε να τις κάνει δεκτές ενμέρει ή στο σύνολο, και να τροποποιήσει τη βαθμολογία του ενιστάμενου.
Σύμφωνα με το άρθρο 25, που αναφέρεται σε μεταβατική διάταξη, «Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος: Αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί που κατά την 31η Μαΐου του 2014 συμπληρώνουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για την προαγωγή από το βαθμό που κατέχουν στον επόμενο βαθμό σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 7 του ν. 4024/2011.»
Ας έρθουμε τώρα στα πονηρά και επικίνδυνα σημεία του ΠΔ αλλά και τη σύνδεσή του με άλλους νόμους, που επιβεβαιώνουν την άποψη όσων ισχυρίζονται ότι δεν πρόκειται για βελτιωτικό μέτρο της ποιότητας του εκπαιδευτικού και διοικητικού τους έργου όπως ψευδώς αναφέρει στην παραγρ. 1 του  άρθρου 2 με τίτλο «Σκοπός της αξιολόγησης και γενικές αρχές», αλλά για ένα μέτρο τιμωρητικό, που αποσκοπεί στον ασφυκτικό έλεγχο, τον εκφοβισμό και την υποταγή των εκπαιδευτικών, που θα έχει ως συνέπεια τον ανταγωνισμό, τη μισθολογική τους καθήλωση και εν τέλει την απόλυσή τους!
Προκειμένου να χαϊδέψει αυτιά ο συντάκτης του νόμου, στο άρθρο 24 καθιερώνει την αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφιστάμενους! Όμως πρόκειται για μια αξιολόγηση που είναι χωρίς κανένα αντίκρισμα, αφού δεν αναφέρεται πουθενά η βαρύτητα που θα έχει στη βαθμολογία του προϊσταμένου! Αναφέρει το άρθρο ότι: «…Η αξιολόγηση της παρούσας παραγράφου είναι έγγραφη, επώνυμη και προαιρετική και υποβάλλεται στον άμεσο προϊστάμενο του αξιολογητή που υπόκειται στην αξιολόγηση των υφισταμένων του. Ο αποδέκτης της αξιολόγησης των υφισταμένων εκτιμά και χρησιμοποιεί κατά την κρίση του τις αξιολογήσεις.»
Το ΠΔ, στο αρθρ. 16, παράγρ. 4 αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας.»!!! Στην επόμενη παράγρ, 5 του ιδίου άρθρου το ΠΔ συνδέεται με την παράγραφο 4 του άρθρου 8 του ν. 4024/2011, που αναφέρει ότι «…οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται σε πίνακα μη προακτέων στερούνται του δικαιώματος για προαγωγή για τα επόμενα δύο έτη». Ο δε ν. 3528/2007, γνωστός και ως δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας στο άρθρο 95 με τίτλο: Παραπομπή μη προακτέου υπαλλήλου αναφέρει: «Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται μέσα σε δύο (2) μήνες από την κύρωση του οικείου πίνακα υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο, με αιτιολογημένη απόφαση του και μετά από προηγούμενη κλήση αυτού για να παράσχει εγγράφως ή προφορικώς τις αναγκαίες διευκρινίσεις, μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό. Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται να υποβληθεί ένσταση στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο.»
Επιπλέον, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο ακραίος κατά τις ρυθμίσεις του ν. 4024/2011 συνδέει την αξιολόγηση με τη βαθμολογική προαγωγή, η οποία επιφέρει μισθολογική αύξηση. Όμως δεν αρκεί κάποιος να αξιολογηθεί ικανός για να προαχθεί στον επόμενο βαθμό. Θα πρέπει να είναι «περισσότερο ικανός» από τον συνάδελφο του, αφού ο νόμος καθορίζει ποσόστωση προαγωγής από τον ένα βαθμό στον επόμενο. Μάλιστα στο άρθρο 7 παράγρ. 6 του ως άνω νόμου αναφέρεται ότι « … Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μετά από εκτίμηση τόσο των υπηρεσιακών αναγκών όσο και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων τουλάχιστον ανά διετία, τα προαναφερόμενα ποσοστά μπορούν να καθορίζονται χαμηλότερα. …». Δηλαδή, αν τα δημοσιονομικά της χώρας δεν πάνε καλά, τότε λιγότεροι εκπαιδευτικοί θα προβιβαστούν στον επόμενο βαθμό και άρα περισσότεροι θα καθηλωθούν μισθολογικά!
Επομένως, το νομοθέτημα εισάγει όλες τις πρακτικές του ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών, κάτι που αφενός μεν είναι απαράδεκτο παιδαγωγικά, αφετέρου δε θα μετατρέψει τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης σε ζούγκλα! Επίσης, είναι δεδομένο ότι θα παρατηρηθούν όλες οι απαράδεκτες μεθοδεύσεις προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύνοια του αξιολογητή!
Τέλος, στο άρθρο 2 παράγρ. 1 του ΠΔ αναφέρεται ότι «Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του διοικητικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας.» Καμιά σύνδεση της αξιολόγησης δεν γίνεται με την επιμόρφωση. Αντιθέτως, οι εκπαιδευτικοί καλούνται ν’ αξιολογηθούν για ένα σύνολο θεμάτων για τα οποία ουδέποτε έχουν επιμορφωθεί ουσιαστικά! Και αυτό δεν είναι καθόλου έντιμο! Όπως άλλωστε και η διαθεσιμότητα στην οποία ετέθησαν μέσα σε μια βραδιά οι συνάδελφοί μας της Τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης, και μάλιστα χωρίς προηγουμένως να κριθούν από κανέναν! Λέγοντας ουσιαστική επιμόρφωση εννοούμε καθολική, περιοδική, ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα και σε επιμορφωτικά κέντρα που θα υπάρχουν ένα τουλάχιστον σε κάθε νομό, ενώ σε μεγαλύτερους νομούς πρέπει να υπάρχουν περισσότερα, ώστε να μην αναγκάζονται να ξεσπιτώνονται οι εκπαιδευτικοί. Όμως βλέπετε ότι στη χώρα μας τα πάντα γίνονται ανάποδα! Μονίμως βάζουμε πάντα μπροστά το κάρο και μετά το άλογο! Προφανώς αυτό γίνεται από την πλευρά των κυβερνώντων επειδή δεν έχουν εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς ούτε θέλουν να τους στηρίξουν! Αντίθετα, επιθυμούν να τους ενοχοποιήσουν και να τους τιμωρήσουν!
Αυτά τα ακραία και υπερβολικής αυστηρότητας μέτρα που εφαρμόζονται από τη μνημονιακή συγκυβέρνηση θυμίζουν έντονα το «θατσερισμό». Εκείνη την εποχή στην Αγγλία κανείς δεν επιθυμούσε να διοριστεί ως εκπαιδευτικός στη δημόσια εκπαίδευση με αποτέλεσμα η Αγγλία να αναζητά εισαγόμενους εκπαιδευτικούς! Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα επαναληφθεί το ίδιο και στη χώρα μας! Όμως κανένας δε θα προσέρχεται για να εργαστεί στη δημόσια εκπαίδευση με μισθούς πείνας και ένα εξοντωτικό εργασιακό πλαίσιο!

25 Νοεμβρίου 2013

Πάνος Κατσούλας
Εκπαιδευτικός
Τακτικός αιρετός εκπρόσωπος των καθηγητών στο Α-ΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου    

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

ΟΛΜΕ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Ο.Λ.Μ.Ε.                              
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338                              
www.olme.gr                                                             
e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 22/11/2013


ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

            Το Υπ. Παιδείας, μετά την ψήφιση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση, αξιοποιώντας και τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, προχωρά στην υλοποίηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων.
            Πρώτο μέτρο υλοποίησης της αξιολόγησης, τα σεμινάρια για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου που ξεκινά το ΙΕΠ αυτό το μήνα (επισυνάπτουμε το πρόγραμμα).
Όπως είναι γνωστό, ως κλάδος μέσα από τις Γ.Σ. και τα συνέδριά μας έχουμε αποφασίσει ότι θα πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα για να ακυρώσουμε στην πράξη την υλοποίηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων.
            Στο πλαίσιο αυτό:
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς των ΕΛΜΕ του Λεκανοπεδίου Αττικής σε παρέμβαση κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου των σχολικών συμβούλων για την αξιολόγηση,
την Παρασκευή, 29/11 στις 9 π.μ. στο 6ο ΕΠΑΛ Αθήνας
(Νέστου 4, Πλατ. Μαβίλη).
Για τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προκηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας (από 8 π.μ. έως 11 π.μ.).
Ο στόχος της παρέμβασής μας είναι να ενημερώσουμε τους σχολικούς συμβούλους για το ρόλο και το μηχανισμό της αξιολόγησης και να μην υλοποιηθούν τα σεμινάρια.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί όλες τις ΕΛΜΕ των υπόλοιπων περιφερειακών διευθύνσεων να συντονιστούν για την οργάνωση των αντίστοιχων παρεμβάσεών τους στα υπόλοιπα σεμινάρια.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να αντισταθούμε συλλογικά για να μην περάσουν τα σχέδια κυβέρνησης και τρόικας.





Διάταγμα της Διαθεσιμότητας. ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ "ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ" Του 2ου ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

ΜySchool: Ο «μεγάλος αδελφός» στα σχολεία! Το νέο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Παιδείας είναι ένας μηχανισμός επιτήρησης και τιμωρίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Το νέο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Παιδείας είναι ένας μηχανισμός επιτήρησης και τιμωρίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές

Πίσω από τις «εξεταστικές δοκιμασίες» του ΟΟΣΑ κρύβεται ένα «σχολείο-βιομηχανία» που θα προετοιμάζει τους μαθητές για εργαζόμενους με συγκεκριμένες και τυποποιημένες-κατακερματισμένες γνώσεις

Του Χρήστου Κάτσικα

Τα τελευταία χρόνια, η αποτελεσματικότητα του ελληνικού συστήματος «μετριέται» και «αποτιμάται» από διεθνείς οργανισμούς, όπως ο ΟΟΣΑ, που δίνει και «συμβουλές» για τη βελτίωση της ποιότητάς του. Οι συμβουλές αυτές προσπαθούν να εναρμονίσουν το ελληνικό σχολείο στα μέτρα των σχολείων των αναπτυγμένων καπιταλιστικών χωρών.

Δημιουργείται έτσι ένας «παγκόσμιος σχολικός ιδεότυπος»: το σχολείο της μετρήσιμης αποτελεσματικότητας, των εξετάσεων και των βαθμών. Και κατά… παράδοξο τρόπο οι συμβουλές του ΟΟΣΑ συγκλίνουν πάντα στον περιορισμό των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών. Ομως, ας δούμε τα πράγματα πιο αναλυτικά:

Πολιτική κατασκευή

Αυτή καθ’ εαυτήν η έννοια της σχολικής αποτελεσματικότητας δεν υπάρχει. Είναι μια πολιτική κατασκευή, η οποία μέσα από την έρευνα μετατρέπεται σε επιστημονική κατασκευή. Το κύρος ενός διεθνούς οργανισμού -στην προκειμένη περίπτωση του ΟΟΣΑ- είναι αυτό που νομιμοποιεί τη μεθοδολογία της έρευνας, παρά τα προβλήματά της, και παγιώνει στην κοινή γνώμη τα αποτελέσματά της.

Το βασικό κριτήριο που θέτει ο ΟΟΣΑ προκειμένου να «μετρήσει» την αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών συστημάτων είναι η επίδοση των μαθητών σε σταθμισμένα τεστ στη γλώσσα (γραμματική και συντακτικό) και σε γνώσεις στις θετικές επιστήμες και στα μαθηματικά. Αυτό, κατ’ αρχάς, υποκρύπτει έναν «φυλετισμό της νοημοσύνης», όπως τον αποκαλεί ο Bourdieu. Κάποιες ικανότητες στα μαθηματικά ή στη γλώσσα θεωρούνται ανώτερες από κάποιες άλλες (ζωγραφική, μουσική, άλλες δεξιότητες).

Επίσης, η γλώσσα κατακερματίζεται σε κανόνες γραμματικής και συντακτικού προκειμένου να εξεταστεί. Προκύπτει έτσι ότι οι μαθητές δεν γνωρίζουν την εθνική τους γλώσσα, καθώς δεν μπορούν να απαντήσουν σε κανόνες γραμματικής και συντακτικού. Επίσης, παράμετροι που σχετίζονται με την κοινωνική λειτουργία του σχολείου, τον επιλεκτικό του ρόλο και την κοινωνική προέλευση των μαθητών έχουν εξοβελιστεί και δεν εξετάζονται καθόλου.

Και φυσικά, η αρνητική αποτύπωση, δηλαδή η ανάδειξη του ότι οι μαθητές δεν γνωρίζουν αυτά που ζητάει ο ΟΟΣΑ δημιουργεί πιέσεις ώστε να γίνουν εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις σε τέτοιες κατευθύνσεις που θα προετοιμάζουν τους μαθητές καλύτερα για τις απαιτήσεις των επόμενων «διεθνών εξεταστικών δοκιμασιών».

Πίσω από τις «εξεταστικές δοκιμασίες» του ΟΟΣΑ ελλοχεύει ένα «σχολείο-βιομηχανία» που θα προετοιμάζει εργαζόμενους με συγκεκριμένες και τυποποιημένες-κατακερματισμένες γνώσεις στα «βασικά» αντικείμενα διδασκαλίας (ανάγνωση – μαθηματικά – φυσικές επιστήμες – πληροφορική) προκειμένου να προσαρμοστεί στην οικονομία της «Νέας Εποχής».

Η κ. PISA τού κ. ΟΟΣΑ

Στην υποχρεωτική εκπαίδευση, στις περισσότερες χώρες της Δύσης, αρκετά χρόνια τώρα, το κύριο μέσο επιβολής ομοιόμορφου τρόπου εκπαίδευσης είναι ο διαγωνισμός PISA του ΟΟΣΑ που με τα πορίσματά του προσανατολίζει την παγκόσμια εκπαίδευση προς τους επιδιωκόμενους στόχους.

Στην πράξη οι στόχοι αυτοί προωθούν αντί της γνώσης τη δεξιότητα. Για να πάει καλά μια χώρα στον διαγωνισμό πρέπει οι μαθητές της να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας, να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, ενώ στις Φυσικές επιστήμες να μην έχουν εμβαθύνει στο γιατί αλλά στο πώς. Ετσι, το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει, προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιου είδους θέματα αντί να τους διδάσκει, να τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.

Και βέβαια για να προχωρήσει απρόσκοπτα όλη η διαδικασία απαιτείται ένας μηχανισμός επιτήρησης και τιμωρίας. Οπότε το υπουργείο Παιδείας καλεί τους διευθυντές των σχολείων να συμπληρώνουν σε καθημερινή βάση ένα νέο πληροφοριακό σύστημα που φέρει το όνομα mySchool.

Μια στοιχειώδης μελέτη στις φόρμες που χρειάζεται να συμπληρωθούν φέρνει αυθόρμητα στο μυαλό το βιβλίο του Οργουελ «1984». Γιατί μόνο αθώο δεν είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα και βεβαίως συνδέεται με ένα νήμα με το «αποτελεσματικό σχολείο» όπως το έχει στα σχέδιά της η κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική. Δεν είναι απλώς αποτύπωση της πραγματικότητας, αλλά εργαλείο άσκησης πολιτικής στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και μάλιστα με ασφυκτικό τρόπο και σε καθεστώς φόβου και επιβολής.

Ας δούμε ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα που καταγράφει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης», γιατί είναι αδύνατον να καταγραφούν όλα (μόνον οι οδηγίες είναι σχεδόν 250 σελίδες)!

1. Οι καρτέλες των μαθητών περιλαμβάνουν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία, από διεύθυνση, τηλέφωνο έως το ΑΜΚΑ τους. Τι τα χρειάζεται το υπουργείο όλα αυτά; Γιατί πρέπει να υπάρχει κεντρική ηλεκτρονική καταγραφή προσωπικών δεδομένων τέτοιου εύρους; Η σχολική μονάδα έχει -και μάλιστα ηλεκτρονικά περασμένα- τα βασικά στοιχεία των μαθητών της, τι εξυπηρετεί η κεντρική συγκέντρωση των μαθητών όλης της χώρας και μάλιστα με στοιχεία αυστηρά προσωπικά;

2. Η καταγραφή των απουσιών των μαθητών σε καθημερινή βάση. Γιατί το υπουργείο χρειάζεται να κάνει και πάλι κεντρική πανελλαδική καταγραφή; Γιατί όλα τα στοιχεία της φοίτησής τους (επίδοση, έλεγχοι, απολυτήρια, μετακινήσεις κ.λπ.) θα καταγράφονται κεντρικά; Υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός λόγος για αυτό;

3. Οι άδειες των εκπαιδευτικών. Από πότε οι άδειες των εκπαιδευτικών εγκρίνονται από κεντρικό πληροφοριακό σύστημα και όχι από την υπηρεσία και τα αρμόδια όργανα, όπως αναφέρει η νομοθεσία; Η καταγραφή των απεργιών και των στάσεων εργασίας σε κεντρική αποτύπωση που δεν έχει σχέση με τη μισθοδοσία αλλά γίνεται ανά σχολική μονάδα ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί;

Σύστημα ελέγχου

Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι η σκοπιμότητα της χρήσης του «mySchool» είναι πολιτική και όχι πληροφοριακή. Είναι αυστηρό σύστημα ελέγχου, αποσκοπεί στην αυτοσυμμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσω του φόβου και της υποταγής, μέσω αυτού εγκαταλείπεται η σχετική αυτονομία της σχολικής μονάδας. Συνδέεται άμεσα με διαδικασίες αξιολόγησης ακόμα και μέσω της επίδοσης των μαθητών, πειθάρχησης και ασφυκτικού ελέγχου που βασίζεται στον αυταρχισμό και στην επιβολή των κυβερνητικών επιδιώξεων για την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό.

Η καταγραφή της επίδοσης των μαθητών δένεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την κατηγοριοποίηση και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.

Οι απουσίες είναι γι’ αυτούς μετρήσιμος δείκτης σχετικά με τη μαθητική διαρροή, που με τη σειρά της δένεται με την αξιολόγηση, αλλά είναι και εργαλείο αναστολής τμημάτων ολοήμερων και συμπτύξεων ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς.

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

Ο.Λ.Μ.Ε.   
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338  
www.olme.gr          
e-mail: olme@otenet.gr           Αθήνα, 8/11/2013
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
            Από τις 22/7/13 χιλιάδες εκπαιδευτικοί τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με το ν.4172/13. Έχουν περάσει τέσσερις μήνες από τότε και παρά τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία ένταξης των εκπαιδευτικών σε δομές του Υπουργείου Παιδείας.
            Καταγγέλλουμε την πολιτική και την τακτική της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας που έχει θέσει σε πλήρη ομηρεία, αβεβαιότητα και ανασφάλεια χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
            Την ίδια στιγμή επίσης, χιλιάδες μαθητές στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ της χώρας δεν κάνουν μαθήματα ειδικότητας (στους τομείς υγείας – πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών και αισθητικής – κομμωτικής). Που είναι το ενδιαφέρον των υπευθύνων για τις δεκάδες χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων; Που είναι οι Εισαγγελείς που ενεργοποιούνται μόνον όταν κινητοποιούνται οι μαθητές;
            Σε συνεργασία με το συντονιστικό των εκπαιδευτικών που είναι σε διαθεσιμότητα, καλούμε σε Πανελλαδική κινητοποίηση την Πέμπτη 14/11 και την Παρασκευή 15/11 στην Αθήνα.
Η κινητοποίηση θα περιλαμβάνει:
ΠΕΜΠΤΗ 14/11
1.      Συλλαλητήριο στα προπύλαια, στις 12.30 μμ, με δίωρη στάση εργασίας (12 -2 μμ και 2-4 μμ) . Καλούμε σε συμμετοχή όλους τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ.
2.      Το απόγευμα στις 6 μμ, με τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα οργανώνουμε διαμαρτυρία στο Υπουργείο Παιδείας με συναυλία. Ακολουθεί ολονυκτία έξω από το Υπουργείο Παιδείας.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15/11
Αποκλεισμός του Υπουργείου Παιδείας. Ακολουθεί συνέλευση των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα.
Απαιτούμε:
-         Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι σε διαθεσιμότητα στα σχολεία
-         Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς που καταργήθηκαν.
Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.


Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr