Η
κυβέρνηση της Ν.Δ. δέσμια των εντολέων της, έρμαιο των ιδιωτικών συμφερόντων
και του ευρωατλαντικού ιμπεριαλισμού έχει εξαπολύσει μία άνευ προηγουμένου και
συνεχώς εντεινόμενη πολυεπίπεδη επίθεση στους εργαζομένους, τα δημόσια αγαθά
και τις κοινωνικές δομές.
Ο νέος
ασφαλιστικός νόμος όχι μόνο δεν καταργεί τον ν. Κατρούγκαλου, όπως είχε
δεσμευθεί η Ν.Δ., αλλά τον θωρακίζει μετατρέποντας την σύνταξη σε επίδομα για
τους νέους συνταξιούχους και σε άπιαστο όνειρο για τους νεοεισερχόμενους στην
εργασία.
Η ψήφιση του
νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση εξισώνει ουσιαστικά τα πτυχία των δημόσιων
πανεπιστημίων με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων, ενισχύοντας έτσι την ιδιωτική
εκπαίδευση και εμπορευματοποιώντας τα πτυχία. Η αναστολή λειτουργίας 37 τμημάτων ΑΕΙ, που θα λειτουργούσαν το 2020-21, ο εκβιαστικός
και τιμωρητικός 3ετής αποκλεισμός για όσους εκπαιδευτικούς αρνούνται διορισμό ή
παραιτούνται και η σύνδεση μέρους της χρηματοδότησης (20%) των πανεπιστημίων με
την αξιολόγηση, αποτελούν λίγα μόνο από τα σχέδια που έχει η κυβέρνηση
προκειμένου να παραδώσει την εκπαίδευση βορά στους σχολάρχες και τους
επιχειρηματίες.
Επίσης, στο όνομα μιας κατ’
επίφαση αριστείας, δρομολογεί τη βάση του 10 και την τράπεζα θεμάτων, ενώ
προχωρά στην ελάττωση του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια ενισχύοντας
έτσι ακόμα περισσότερο την ιδιωτική εκπαίδευση. Επιπλέον, προωθείται η εισαγωγή
μαθημάτων όπως η επιχειρηματικότητα, προς εμπέδωση προφανώς ανάλογων προτύπων
και στάση ζωής.
Ταυτόχρονα η κυβέρνηση και οι
αυλικοί της έχουν ξεκινήσει μία επίθεση κατασυκοφάντησης των εκπαιδευτικών,
όπως για παράδειγμα οι αναφορές της υπ. Παιδείας κ. Κεραμέως για «αφερέγγυους
αναπληρωτές», οι απαράδεκτες δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου για «τεμπέληδες», του
κ. Βελόπουλου «Αν οι δάσκαλοι ήταν καλοί δεν θα είχαμε αυτή την κατάντια» και
του κ. Τζήμερου για «αγράμματους σταλίνες τεμπελχανάδες» που έρχεται να
προστεθεί σε παλαιότερες επιθέσεις κορυφαίων στελεχών της κυβέρνησης (και όχι
μόνο). Ο προφανής σκοπός είναι να αποτελέσουν οι εκπαιδευτικοί τους αποδιοπομπαίους
τράγους στους οποίους θα φορτωθούν όλα τα δεινά ενός de facto αποτυχημένου
εκπαιδευτικού συστήματος. Ο τελικός δε στόχος
είναι να επιβάλουν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ή αλλιώς την
αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και την
αυτονομία του σχολείου ως τη μόνη λύση.
Οι περισσότεροι από 40.000 αναπληρωτές
που εργάζονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και αποτελούν το 25% του
συνόλου των εκπαιδευτικών και οι ελάχιστοι αναλογικά διορισμοί που γίνονται
(4.500 στη ειδική αγωγή και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί) ή έχουν εξαγγελθεί
(5.250 στην καλύτερη περίπτωση για το 2021) καταδεικνύουν την υποταγή της
κυβέρνησης στις οδηγίες της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ για ενίσχυση των ελαστικών σχέσεων
εργασίας στην εκπαίδευση.
Τέλος, και όσον αφορά στην εκπαίδευση των
προσφύγων, από τη μία τα τεράστια κενά στις δομές προσφυγικής εκπαίδευσης
και από την άλλη ο αποκλεισμός από την έκδοση ΑΜΚΑ όσων δεν έχουν αναγνωριστεί
ακόμα ως πρόσφυγες, καθιστούν αδύνατη την ουσιαστική εκπαίδευση και συμπερίληψη
των παιδιών προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πέντε (5) μήνες μετά και
ακόμη δεν έχουν ιδρυθεί τα απαιτούμενα τμήματα υποδοχής στο ΠΥΣΔΕ Καστοριάς. Το
γεγονός ότι δεν έχουν στελεχωθεί με το κατάλληλο διδακτικό προσωπικό, έχει ως
αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η ένταξη των παιδιών στην εκπαιδευτική
καθημερινότητα.
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΑΙΧΜΗΣ
§ Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας και τις
συντάξεις στο ύψος των πραγματικών αναγκών διαβίωσης. Αύξηση του κοινωνικού
μισθού για όλο το λαό. Αυξήσεις στους μισθούς, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από
το μισθό μας. Κανένας καθαρός μισθός των εκπαιδευτικών κάτω από 1000 Ευρώ. Άμεση
απόδοση του μισθολογικού χρόνου από 1/1/2016. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
Επαναφορά των απωλειών μας από το 2009. Αποζημίωση των συνοδών εκπαιδευτικών
για την υπερωριακή και εκτός έδρας απασχόληση κατά την πραγματοποίηση
εκπαιδευτικών επισκέψεων και πολυήμερων εκδρομών.
§ Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών της δημόσιας
εκπαίδευσης με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Πλήρη κατοχύρωση εργασιακών,
ασφαλιστικών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων στους αναπληρωτές. Πρόσθετη
Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς
εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς. Ικανοποίηση
των αιτήσεων μετάθεσης των συναδέλφων και κατά προτεραιότητα αποσπάσεις σε
μονογονεϊκές οικογένειες.
§ Καμία συγχώνευση-κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο
τμήμα - 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού - 10 στα εργαστήρια.
§ Όλοι οι μαθητές στις ειδικότητες, στους τομείς και στις ομάδες
προσανατολισμού της επιλογής τους.
§ Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα πριν του 2013 επίπεδα. Ανθρώπινες
συνθήκες εργασίας σε όλους και καμία μετακίνηση συναδέλφων σε περισσότερα από
δύο σχολεία. Κάλυψη των εκπαιδευτικών που μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο
την ίδια μέρα καθώς και αυτών που συνοδεύουν μαθητές/τριες σε πολυήμερες
εκδρομές και εκπαιδευτικές επισκέψεις.
§ Ετήσια περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών! Καμία αξιολόγηση
εκπαιδευτικών, αξιολόγηση - αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων. Όχι στην αυτονομία
των σχολικών μονάδων.
§ Να μην κατατεθεί, να μην ψηφιστεί, να μην
εφαρμοστεί ο νόμος Βρούτση και κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων.
Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας. Σύνταξη με
30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Αυξήσεις στις συντάξεις και τα
επικουρικά ταμεία. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του
μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ. Ενσωμάτωση της προσωπικής
διαφοράς στην κύρια σύνταξη.
§ Κατάργηση του νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
που εξισώνει τα ιδιωτικά κολέγια με τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Καμία σύνδεση
αξιολόγησης-χρηματοδότησης στα ΑΕΙ. Όχι στην αναστολή της λειτουργίας 37
τμημάτων ΑΕΙ που ήταν να ξεκινήσουν από το 2020-21. Καμιά τιμωρία για τους
νεοδιοριζόμενους που λόγω συνθηκών παραιτούνται ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
§ Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με δίχρονη
υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Τεχνική
Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη πλήρως στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και
στο Υπουργείο Παιδείας. Κατάργηση της μη τυπικής Εκπαίδευσης και της Μαθητείας.
Να σταματήσει η υποχρεωτική
κινητικότητα των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση.
§ Πλήρης ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη
στα σχολεία με όλες τις υποστηρικτικές δομές και τις απαιτούμενες προσλήψεις
εκπαιδευτικών. Να επιστρέψουν στα σχολεία τους όλα τα παιδιά που απομακρύνθηκαν
μετά τις βίαιες αστυνομικές εκκενώσεις καταλήψεων στέγης προσφύγων.
§ Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση - 5% του ΑΕΠ
ή το 15% του προϋπολογισμού. Έκτακτη επιχορήγηση.
§ Ενάντια
στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και τον πόλεμο. Καμιά εμπλοκή της χώρας. Να
κλείσουν όλες οι βάσεις.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
1.
Οργάνωση της αντίδρασης στην προσπάθεια διάλυσης του δημόσιου σχολείου με
πολύμορφες δράσεις (ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συλλαλητήρια, συνεντεύξεις τύπου,
κ.ά.). Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. από κοινού με τη
Δ.Ο.Ε. και αντίστοιχα τα Δ.Σ. των Ε.Λ..Μ.Ε. με τους Συλλόγους Π.Ε. να
οργανώσουν τις επόμενες μέρες συνεντεύξεις τύπου, να ζητήσουν τους δεκάδες
χιλιάδες μόνιμους διορισμούς που είναι απαραίτητοι και να καταγγείλουν τις
ανάλγητες πολιτικές λιτότητας όλων των κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΔΝΤ.
2.
Συνέχιση της απεργίας – αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης είτε αφορά
αξιολόγηση στελεχών είτε αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση - σχολικής μονάδας ή
προγραμματισμό και αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου.
3.
Συμμετοχή στην
απεργία που αποφάσισε η ΑΔΕΔΥ στις 18/2 που θα πρέπει να γίνει εφαλτήριο
κλιμάκωσης και ανατροπής με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις.
4.
Διοργάνωση
απογευματινού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου Ο.Λ.Μ.Ε.-Δ.Ο.Ε. και
Ε.Λ.Μ.Ε.-Σ.Ε.Π.Ε. ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις των τελευταίων ετών.
48ωρη απεργία σε χρόνο
ικανό για την απαιτούμενη προετοιμασία για την οργανωμένη
απάντηση στην ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης και στο επερχόμενο αντιδραστικό
νομοσχέδιο για την Παιδεία και νέες Γ.Σ. των Ε.Λ.Μ.Ε. την επόμενη εβδομάδα
και Γ.Σ. των προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε. για κλιμάκωση του αγώνα και νέο απεργιακό
βήμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου