Το
ΥΠΑΙΘ εξακολουθεί να αδιαφορεί για τις
προτάσεις της ομοσπονδίας, τόσο όσον
αφορά στο κατατεθέν νομοσχέδιο όσο και
στα ζητήματα που ανακύπτουν από την
επαναλειτουργία των σχολείων. Εξακολουθεί
να μην παίρνει κανένα μέτρο προκειμένου
να ικανοποιηθούν τα αιτήματα
υγειονομικής προστασίας, όπως αυτά
εκφράστηκαν στο υπόμνημα της ΟΛΜΕ
(30.4.20) και ταυτόχρονα καλεί τους
εκπαιδευτικούς, με οδηγία που εστάλη
Σάββατο βράδυ, να παρουσιαστούν στα
σχολεία τους στις 6 Μαΐου, παρότι η
σχετική ΚΥΑ αναφέρει ρητά ότι τα σχολεία
παραμένουν κλειστά μέχρι τις 10 Μαΐου.
Παρά
τις δηλώσεις αρκετών λοιμωξιολόγων,
που θεωρούν επικίνδυνη την επαναλειτουργία
των σχολείων, παρά τις ελλείψεις σε
ατομικά μέτρα προστασίας (μάσκες, γάντια,
αντισηπτικά) στα σχολεία, παρά το γεγονός
ότι στα περισσότερα σχολεία δεν έχουν
γίνει απολυμάνσεις, παρά το ότι δεν
υπάρχουν οι απαραίτητες κτιριακές
υποδομές (αίθουσες με τα απαραίτητα
τετραγωνικά μέτρα), παρά το ότι δεν έχουν
προβλεφθεί άδειες για τους εκπαιδευτικούς
που έχουν ασθένειες που δεν συμπεριλαμβάνονται
στο ΦΕΚ του ΥΠΕΣ ή άτομα που ανήκουν σε
ευπαθείς ομάδες στο άμεσο οικογενειακό
τους περιβάλλον, ούτε υπάρχει μέριμνα
για τις άδειες ειδικού σκοπού των
αναπληρωτών, το ΥΠΑΙΘ καλεί τους
εκπαιδευτικούς νωρίτερα στα σχολεία
και επιμένει στο άνοιγμα Γυμνασίων και
Α και Β Λυκείου, παρά την αντίθετη πρόταση
της Ο.Λ.Μ.Ε.
Ταυτόχρονα,
η απόφαση του ΥΠΑΙΘ να καλέσει τους
εκπαιδευτικούς να παραστούν στα σχολεία
από τις 6 Μαΐου ακυρώνει στην πράξη την
εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αποκλείοντας
τους μαθητές του Γυμνασίου και Α και Β
Λυκείου από κάθε μαθησιακή διαδικασία
για 2 βδομάδες.
Καταγγέλλουμε,
επίσης, ως απαράδεκτη και αυθαίρετη την
πρωτοβουλία κάποιων Δήμων, Δ.Δ.Ε. και
Π.Δ.Ε. νησιωτικών κυρίως περιοχών να
επιβάλλουν, καθ’ υπέρβαση και παράβαση
καθήκοντος, καραντίνα σε εκπαιδευτικούς
(κυρίως αναπληρωτές), οι οποίοι έχουν
κληθεί να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία
τους στις 6 Μάη.
Αν
οι ανωτέρω ανησυχούν για την ασφάλεια
του πληθυσμού, μπορούν να αναλάβουν τη
διενέργεια διαγνωστικών τεστ για τον
κορωνοϊό και τεστ αντισωμάτων σε
εκπαιδευτικούς και μαθητές. Είναι
παράλογο και προκλητικό να δείχνουν
περιφρόνηση ειδικά προς τους δασκάλους
των παιδιών τους.
Καλούμε
το ΥΠΑΙΘ έστω και τώρα να αναθεωρήσει
την απόφαση για άνοιγμα των Γυμνασίων,
της Α και Β Λυκείου και την απόφαση να
παραστούν οι εκπαιδευτικοί στις 6 Μαΐου
στα σχολεία. Για τις 11 Μαΐου, ημερομηνία
έναρξης των μαθημάτων της Γ λυκείου, να
λάβει τα απαραίτητα ατομικής προστασίας
για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Προκηρύσσουμε
3ωρη στάση εργασίας για την Τετάρτη 6
Μαΐου για τις 3 πρώτες ώρες του ημερήσιου
και του εσπερινού ωραρίου και καλούμε
τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν 3ωρες στάσεις
εργασίας για το υπόλοιπο του ωραρίου
ως πρώτο βήμα αντίδρασης τόσο για το
άνοιγμα των σχολείων όσο και για το
κατατεθέν νομοσχέδιο.
Εάν
το ΥΠΑΙΘ δεν ανακαλέσει την απόφαση να
παραστούν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία
από αυτήν τη βδομάδα καλούμε όσους
συναδέλφους ανήκουν οι ίδιοι ή μέλη της
οικογένειας τους σε ευπαθείς ομάδες να
κάνουν χρήση των προβλεπομένων αδειών
(ειδικού σκοπού, αναρρωτικές, κανονικές)
για τις 7 και 8 Μαΐου.
Καλούμε
τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν
με τηλεδιάσκεψη την τρέχουσα βδομάδα
και να καταγράψουν εάν τηρούνται οι
προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων
με βάση το σχετικό υπόμνημα της Ο.Λ.Μ.Ε.
(30.4.20) και τους κανόνες του ΕΟΔΥ.
Σε
περίπτωση που δεν πληρούνται οι
προϋποθέσεις:
- Να αποσταλεί άμεσα επιστολή από το σύλλογο διδασκόντων στους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών, που θα τους ενημερώνει για όλα τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.
- Να αποσταλεί επιστολή στις ΔΔΕ με τις καταγεγραμμένες ελλείψεις που αφορούν σε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, απευθύνοντάς τους επίσημο ερώτημα για το αν και με ποιο τρόπο θα συνεχιστεί η λειτουργία του σχολείου τους. Κανένα σχολείο να μην συνεχίσει την λειτουργία του, αν δεν λάβει επίσημη ενυπόγραφη απάντηση από τη ΔΔΕ, που να διαβεβαιώνει ότι δε συντρέχει κανένας κίνδυνος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους, από τη λειτουργία του σχολείου, παρά τις καταγεγραμμένες ελλείψεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου