Δεν συναινούμε στην αποδόμηση του δημόσιου σχολείου
Δεν συναινούμε στην εργαλειοποίηση της πανδημίας
Το Υπουργείο Παιδείας, για άλλη μία φορά, φέρνει για διαβούλευση ένα σαρωτικό πολυνομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία, με αναστολή ατομικών δικαιωμάτων (μετακίνησης, συνάθροισης κ.α.) και γενικότερα με μία χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Η στάση του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης γενικότερα μόνο υποκριτική, ανήθικη και βαθιά αντιδημοκρατική μπορεί να χαρακτηριστεί. Συνεχώς ζητά τη συναίνεση των πολιτών και την υπαναχώρηση τους σε ατομικά τους δικαιώματα προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πανδημία και από την άλλη εκμεταλλεύεται στο έπακρο αυτή τη συναίνεση για να ψηφιστούν αντιεκπαιδευτικοί και αντεργατικοί νόμοι που αφορούν όλη την κοινωνία για να προωθηθεί η νεοφιλελεύθερη ατζέντα της κυβέρνησης (εργασιακά, εκπαίδευση, εξυπηρετήσεις ιδιωτικών συμφερόντων κ.α.)
Ας δούμε πως εννοεί την συναίνεση η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας ειδικότερα σε ότι αφορά την παιδεία και τα σχετικά με αυτή θέματα.
Με το ξεκίνημα της πανδημίας επέβαλε ουσιαστικά την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς θεσμικό πλαίσιο και υλικοτεχνική υποδομή (εξοπλισμό, μαθησιακό υλικό) αφήνοντας εκτεθειμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς και καταστρατηγώντας το δικαίωμα της ελεύθερης πρόσβασης στην εκπαίδευση.
Έφερε για διαβούλευση και ψήφιση τελικά ένα σαρωτικό αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο κατά τη διάρκεια του γενικού απαγορευτικού (lock down) με μηδενικό διάλογο υλοποιώντας ουσιαστικά το σύνθημα “να κάνουμε την κρίση ευκαιρία”.
Έφερε την κατάρτιση μέσω voucher των επιστημόνων που εξελίχθηκε στο γνωστό ως “σκοιλ ελικικού” σκάνδαλο.
Θεσμοθέτησε την απευθείας ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από τη σχολική τάξη θέτοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα και τις ψυχές μαθητών και εκπαιδευτικών.
Άνοιξε τα σχολεία τον Μάιο διατηρώντας τα όμως ουσιαστικά κλειστά σε μια προσπάθεια αποποίησης των ευθυνών της όσο αφορά στις αντιφατικές αποφάσεις που είχε λάβει για την σταδιακή επιστροφή στα σχολεία στο τέλος του πρώτου απαγορευτικού.
Διόρισε του νέους Διευθυντές Εκπαίδευσης στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δ/θμιας και Π/θμιας Eκπαίδευσης με αδιαφανείς διαδικασίες, που επαναφέρουν μνήμες που παλαιού κομματικού κράτους.
Δεν υιοθέτησε καμία από τις προτάσεις της Ομοσπονδίας και των τοπικών Ε.Λ.Μ.Ε. για την ασφαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς με αντιεπιστημονικές και πέραν κάθε λογικής αιτιολογίες (17 μαθητές κατά μέσο όρο ανά τμήμα, σχεδιαγράμματα τάξεων κ.ά.)
Στη μοναδική του προσπάθεια να παρέχει τα στοιχειώδη στους μαθητές και εκπαιδευτικούς οδηγηθήκαμε στο φιάσκο των μασκών προστασίας, οι οποίες τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς ακόμη αγνοούνται.
Θέσπισε τιμωρητικές και αντιεκπαιδευτικές διατάξεις για τους μαθητές προκειμένου να αντιμετωπίσει το κύμα των μαθητικών καταλήψεων που ζητούσαν το αυτονόητο.
Θεσμοθέτησε την ηλεκτρονική ψηφοφορία για τις εκλογές ανάδειξης των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια, παρά την καθολική αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας που εκφράστηκε άλλωστε και με το συντριπτικό ποσοστό αποχής του 92% (αλήθεια πότε θα κοινοποιηθούν τα επίσημα αποτελέσματα;) από την διαδικασία.
Προχώρησε σε επιπλέον ελαστικοποίηση της εργασίας στην εκπαίδευση με τους προσωρινούς αναπληρωτές τρίμηνης (κατ’ ελάχιστο) διάρκειας με την πρόφαση της αντιμετώπισης της πανδημίας.
Επιβάλλει την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς ποτέ να απαντάει στις αναφορές για παραβίαση ουσιωδών κανόνων του GDRR Γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ).
Το κλείσιμο των σχολείων στο δεύτερο γενικό απαγορευτικό και η έναρξη της υποχρεωτικής πλέον για μαθητές και εκπαιδευτικούς εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση αποδεικνύει την μηδενική προετοιμασία του υπουργείου σε υποδομές, αφού αυτές ως επί το πλείστον στηρίζονται σε δωρεές και χορηγίες (πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, tablet, laptop). Φανερώνει επίσης, την πλήρη άγνοια του υπουργείου για την εκπαιδευτική πραγματικότητα/καθημερινότητα.
Φέρνει για διαβούλευση πολυνομοσχέδιο για την επαγγελματική – τεχνική εκπαίδευση & κατάρτιση και προμηνύει νέα νομοσχέδια, που αφορούν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και τις κρίσεις στελεχών φανερώνοντας το αντιδημοκρατικό, αυταρχικό και αλαζονικό του πρόσωπο, αφού εκμεταλλεύεται στο μέγιστο τις ειδικές συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία.
Φέρνει τέλος νέο συνδικαλιστικό νόμο προκειμένου να ελαχιστοποιήσει τις δυνατότητες αντίδρασης της κοινωνίας στις αντιλαϊκές ρυθμίσεις που έρχονται.
Την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου απεργούμε και απαιτούμε:
Κατάργηση όλων των “πανδημικών” νόμων και ρυθμίσεων καθώς και πάγωμα όποιας προσπάθειας νομοθετικής πρωτοβουλίας που έρχεται σε αντίθεση με τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις της κοινωνίας.
Μαζικές προσλήψεις υγειονομικών, γιατρών, νοσηλευτών, εκπαιδευτικών, καθαριστριών.
Μέχρι 15 μαθητές σε όλα τα τμήματα για την εξασφάλιση της υγειονομικής ασφάλειας.
Εξασφάλιση εξοπλισμού και σύνδεσης διαδικτύου σε όλους του μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Καμία εκχώρηση δικαιωμάτων και δεδομένων σε ιδιωτικές εταιρίες. Όχι στις αποκλειστικές συμβάσεις με εταιρείες παροχής τηλεκπαίδευσης.
Σημαντική μείωση της ύλης για όλες τις τάξεις και κυρίως της Γ Λυκείου. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να θεωρείται εργαλείο συντήρησης της γνώσης και διατήρησης της επικοινωνίας σχολείου – μαθητή και όχι για κάλυψη της διδακτέας ύλης.
Ίδρυση και στελέχωση των Τμημάτων Υποδοχής ΖΕΠ στην Καστοριά προκειμένου να αρθεί ο εκπαιδευτικός αποκλεισμός που υφίστανται τα προσφυγόπουλα ιδιαίτερα το διάστημα του απαγορευτικού.
Χορήγηση αδειών ειδικού σκοπού σε όσους εκπαιδευτικούς εργάζονται και έχουν παιδιά κάτω των 12 ετών και τα σχολεία τους (δημοτικά, νηπιαγωγεία, βρεφικοί/παιδικοί σταθμοί) τους βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας.
Διενέργεια μαζικών δωρεάν τεστ covid-19 σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και προσωπικό με προτεραιότητα των σχολείων ειδικής αγωγής που βρίσκονται ακόμα σε λειτουργία.
Ακύρωση των εκλογών – παρωδία για τα υπηρεσιακά συμβούλια, παράταση της θητείας των αιρετών εκπροσώπων μέχρι την διενέργεια των εκλογών με το παλαιότερο καθεστώς.
Μένουμε δίπλα στους μαθητές μας!
Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο δωρεάν σχολείο της ίσης πρόσβασης για όλους τους μαθητές!
Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου