Δεν χρειαζόμαστε σχολεία αριστείας, αλλά άριστα σχολεία για όλους.
Η Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς με παλαιότερες ανακοινώσεις της (Σχολεία για την ελίτ και σχολεία... για την πλέμπα, Σχετικά με τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία, Επιπτώσεις λειτουργίας Πρότυπου Λυκείου) έχει εκφράσει σε όλους τους τόνους τη θέση της για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία καλώντας ταυτόχρονα τους συλλόγους διδασκόντων να μην συναινέσουν στην μετατροπή των σχολείων τους σε πειραματικά ή πρότυπα. Οφείλουμε δυστυχώς να επανέλθουμε στο θέμα διότι πληροφορούμαστε την προσπάθεια μετατροπής ενός Γυμνασίου της πόλης της Καστοριάς σε Πρότυπο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εμπλεκόμενων συλλόγων διδασκόντων. Δεν μας προκαλεί φυσικά καμία έκπληξη, αφού, τόσο το Υπουργείο Παιδείας, όσο και τοπικοί και περιφερειακοί εκφραστές της πολιτικής του, συνεχίζουν την μοναχική τους πορεία σε αντιδημοκρατικά μονοπάτια, παρά την συνεχή και συντριπτική αποδοκιμασία των επιλογών τους από τους συναδέλφους.
Συμπυκνώνοντας τις προηγούμενες ανακοινώσεις μας, τα Πειραματικά και κυρίως τα Πρότυπα σχολεία, πέραν της αυταπόδεικτης κατηγοριοποίησης των σχολείων που επιφέρουν, αποτελούν μία συνεχώς αξιολογούμενη δομή στην οποία οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν οργανική θέση, έχουν επιπλέον (γραφειοκρατικό κυρίως) φόρτο εργασίας, ένα αβέβαιο εργασιακό καθεστώς και αξιολογούνται διαρκώς. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν αποτελεί ουσιαστικά το κυρίαρχο όργανο του σχολείου καθώς το ΕΠ.Ε.Σ. και το Συμβούλιο Στήριξης αποφασίζουν για όλα σχεδόν τα θέματα του σχολείου ενώ ταυτόχρονα πέραν της επιπλέον χρηματοδότησης τους (σε σχέση με τα άλλα σχολεία) θεσμοθετείται η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών.
Επιπροσθέτως,
τα πρότυπα σχολεία αντλούν τους μαθητές τους από τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία συντελώντας έτσι σε μία ποσοτική και ποιοτική αφαίμαξη των αντίστοιχων σχολείων, στα οποία και δημιουργεί μία σειρά παιδαγωγικών και όχι μόνο προβλημάτων.
οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων που αποτελούν τη δεξαμενή μαθητών του Γυμνασίου θα αναγκαστούν φοιτήσουν σε άλλο Γυμνάσιο μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, μακριά από το σχολείο της γειτονιάς τους. Δηλαδή, οι μαθητές που θα πήγαιναν στο Γυμνάσιο που θα μετατραπεί σε Πρότυπο θα πρέπει να εγγραφούν σε άλλο Γυμνάσιο (εφόσον δεν επιθυμούν να φοιτήσουν ή δεν πετύχουν στις εξετάσεις εισαγωγής στο Πρότυπο Γυμνάσιο) που θα οριστεί με τροποποίηση της χωροταξικής κατανομής.
οι μαθητές προκειμένου να εισαχθούν σε ένα πρότυπο σχολείο μπαίνουν από νωρίς, και στην συγκεκριμένη περίπτωση από το Δημοτικό, σε μία εξουθενωτική διαδικασία (φροντιστήρια, εξαντλητικά προγράμματα), που τους στερεί τα παιδικά - εφηβικά τους χρόνια.
τα πρότυπα σχολεία στελεχώνονται με εκπαιδευτικούς “υψηλού” ακαδημαϊκού προφίλ, την ώρα που για τα υπόλοιπα σχολεία η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών επαφίεται στις οικονομικές δυνατότητες και την ευχέρεια των ίδιων των εκπαιδευτικών, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη και κανένα προγραμματισμό για καθολική επιμόρφωση από το Υπουργείο Παιδείας. Επιπλέον, είναι τουλάχιστον υποτιμητικό, αν όχι ανήθικο για τους χιλιάδες συναδέλφους, να αμφισβητείται και να απαξιώνεται η δουλειά τους μέσα στην σχολική τάξη.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην συναινέσουν στην μετατροπή των σχολείων τους σε Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία.
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων της περιοχής μας να συνταχθούν με τους συλλόγους διδασκόντων και την εκπαιδευτική κοινότητα και να μην αποτελέσουν δεκανίκι της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής.
Καλούμε τη Διευθύντρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς να μην προτείνει ένταξη σχολείου στα Πρότυπα και Πειραματικά χωρίς τη συναίνεση του συλλόγου διδασκόντων.
Καλούμε τέλος το Υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει τις θέσεις του για τα Πειραματικά Σχολεία και να προχωρήσει σε κατάργηση των Προτύπων Σχολείων.
Η Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς, έχοντας σαν ένα από τα βασικά της προτάγματα την δημόσια δωρεάν παιδεία των ίσων ευκαιριών, της ίσης πρόσβασης και της ίδιας γνώσης για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και διαχωρισμούς, δηλώνει την κατηγορηματική της αντίθεση στην μετατροπή οποιουδήποτε σχολείου σε πρότυπο.
Τέλος, θεωρούμε πως σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε πρόταση που αφορά στη μετατροπή σχολείου σε πρότυπο ή πειραματικό, πρέπει να προηγείται εκτενής συζήτηση μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας και κυρίως μεταξύ αυτών που επηρεάζονται άμεσα από την υλοποίηση μίας τέτοιας πρότασης, προκειμένου να γίνουν γνωστές οι προεκτάσεις και οι συνέπειες μίας τέτοιας απόφασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου