Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

Κήρυξη Συμπληρωματικής Στάσης Εργασίας την Πέμπτη 18 Μαρτίου


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. κήρυξε 3ωρη στάση εργασίας, 8 – 11 π.μ. την Πέμπτη 18/3, για τους εκπαιδευτικούς των Ειδικών σχολείων

Συμπληρωματικά, η Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς κηρύσσει, για τους συναδέλφους των Ειδικών σχολείων, 3ωρη στάση εργασίας την Πέμπτη 18 Μαρτίου από τις 11:00 έως τις 14:00.

Απαιτούμε

από την ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της και να υλοποιήσει τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, ειδάλλως ας μας απαλλάξει από την παρουσία της.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Απεργιακή κινητοποίηση για την Ειδική Αγωγή την Πέμπτη 18 Μαρτίου


ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ! ΠΑΡΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΕΤΡΑ!
ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών – ΕΕΠ & ΕΒΠ στο Υπουργείο Παιδείας στις 12:00!

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας, 8 – 11 π.μ. για τους εκπαιδευτικούς των Ειδικών σχολείων και καλεί τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ που έχουν στην περιοχή τους ειδικά σχολεία να κηρύξουν επιπλέον 3ωρη στάση εργασίας 11-2 μ.μ.

Το γεγονός της τραγικής κατάληξης μαθητή Ειδικού Σχολείου του Πειραιά από κορονοϊό αποτελεί την σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι και παράλληλα καταρρίπτει πολλούς από τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης για τα μέτρα ασφάλειας των Σχολείων Ειδικής Αγωγής. Στα Ειδικά Σχολεία η κατάσταση της μη τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων είναι απαράδεκτη με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης.

Είναι προκλητική η συνολική προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ, να παρουσιάσει μια εικόνα επίπλαστης κανονικότητας, ώστε να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες που έχει! Απαράδεκτη ήταν και η στάση του Δ/ντή της ΠΔΕ Αττικής που στην κινητοποίηση της 9 Μάρτη από πρωτοβάθμια σωματεία και φορείς του γονεϊκού κινήματος δήλωσε αναρμόδιος να ικανοποιήσει έστω και ένα αίτημα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Τρίτη 16 Μαρτίου 2021

Ο.Λ.Μ.Ε.: Για τον εσωτερικό κανονισμό


Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν παύει να μας εκπλήσσει με συνεχείς κινήσεις που αποδεικνύουν το μέγεθος της άγνοιας της για την εκπαιδευτική πραγματικότητα και αλλά και την πλήρη αδιαφορία της για όσα ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ένα χρόνο μετά την πρώτη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, κατά τη διάρκεια του οποίου τα σχολεία ανοιγοκλείνουν συνεχώς, με τα προβλήματα τους -υγειονομικά, εκπαιδευτικά και ψυχοπαιδαγωγικά- να γιγαντώνονται, αφού ΥΠΑΙΘ και κυβέρνηση δεν έχουν πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο, η προτεραιότητα για το ΥΠΑΙΘ είναι η σύνταξη ενός εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των σχολείων! Τι κι αν τα σχολεία δεν λειτουργούν; Τι κι αν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί έχουν φτάσει στα όριά τους με την κατάσταση που βιώνουν; Το ΥΠΑΙΘ απαιτεί να μπουν αυστηροί κανόνες για όλους/ες!

Η συγκεκριμένη διαδικασία προβλέπεται από τον ν.4692/20 που ψήφισε η κυβέρνηση της Ν.Δ τον περασμένο Μάιο. Ο εσωτερικός κανονισμός δεν είναι απλά μια τυπική υποχρέωση. Η κυβέρνηση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους. Έχει άλλες στοχεύσεις.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Αγωνιζόμαστε για Δημόσια Παιδεία – Υγεία!


Υπερασπίζουμε τις εργασιακές μας κατακτήσεις!

Κάτω η κυβερνητική πολιτική του αυταρχισμού και της καταστολής!

Όλοι στα συλλαλητήρια και τις συγκεντρώσεις στην Αθήνα και σε όλες τις πόλεις!


Συνάδελφοι,

Κλείνει αυτές τις μέρες ένας χρόνος από το ξεκίνημα της πανδημίας και ο λαός μας μετρά τις πληγές που προκάλεσε η καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης στην υγεία, την εργασία, τη ζωή του. Δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία. Η κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα δεν έπραξε το παραμικρό ώστε να ενισχύσει το Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Δεν πήρε μέτρα για την ενίσχυσή του σε γιατρούς, ΜΕΘ, υποδομές. Αντί να επιτάξει τις ιδιωτικές κλινικές προτίμησε να προσφέρει αδρά οικονομικά ανταλλάγματα στους κλινικάρχες του ιδιωτικού τομέα.

Την ίδια ακριβώς πολιτική εφάρμοσε και στα Δημόσια Σχολεία. Κανένα μέτρο για να λειτουργήσουν τα σχολεία με όρους υγειονομικής προφύλαξης των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Αντί για την αραίωση των τμημάτων, την πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και προσωπικού στην καθαριότητα, την κάλυψη όλων των αναγκών σε μέσα υγιεινής κ καθαριότητας, η κυβέρνηση επέλεξε την πολιτική του παρατεταμένου λουκέτου. Οι δραματικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών γίνονται ήδη ορατές από την κατάσταση αυτή.

Στους χώρους εργασίας με την ανοχή της κυβέρνησης οι εργοδότες προκλητικά δεν λαμβάνουν ούτε τα στοιχειώδη μέτρα. Με την ευθύνη της κυβέρνησης στα ΜΜΜ οι εργαζόμενοι στριμώχνονται καθημερινά.

Πέμπτη 11 Μαρτίου 2021

Ο.Λ.Μ.Ε.: Καταγγελία για τον διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Τριπόλεως


Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. καταγγέλλει τον διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Τριπόλεως, ο οποίος αυθαιρετώντας δεν δέχεται τις ατομικές – συλλογικές δηλώσεις απεργίας – αποχής της Ο.Λ.Μ.Ε. που συνδέονται με τη διαδικασία «αυτοαξιολόγησης» των σχολικών μονάδων.

Τον καλούμε να αναλογιστεί το μέγεθος των αυθαιρέτων πράξεων του, να μην αμφισβητεί το απόλυτα νομικά τεκμηριωμένο κείμενο της Ομοσπονδίας και να συνταχθεί με τις θέσεις του κλάδου.

Επισημαίνουμε ότι η άρνηση αποδοχής του ανωτέρω εγγράφου δεν συνάδει με την κείμενη νομοθεσία και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το ιερό δικαίωμα της απεργίας.

Καλούμε τους συναδέλφους να εμμείνουν στην απόλυτα νόμιμη απόφασή τους και να συνεχίσουν τον δίκαιο αγώνα μας που στηρίζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. 


Ο.Λ.Μ.Ε.: Ψήφισμα συμπαράστασης σε συνάδελφο της Ε.Λ.Μ.Ε. Κέρκυρας


Τις απειλές που είχε εκτοξεύσει προ μηνών για εισαγγελείς και μηνύσεις -για τις οποίες είχε πάρει θέση και η Γ.Σ. προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε.- έκανε πράξη ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας, Χ. Άνθης. Ο συνάδελφος Σπύρος Θύμης, αιρετός της Ε.Λ.Μ.Ε. Κέρκυρας στο ΠΥΣΔΕ μέχρι τις εκλογές - παρωδία, κλήθηκε στην ασφάλεια για να παραλάβει την κατάθεση του Χ. Άνθη και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί καθώς ζητείται η ποινική δίωξή του ως ηθικός αυτουργός (!!!) για ανάρμοστα και καταδικαστέα σχόλια που γράφτηκαν από τρίτο πρόσωπο, κάτω από ανάρτηση ειδησεογραφικής ιστοσελίδας σχετική με καταγγελία της Ε.Λ.Μ.Ε. Κέρκυρας.

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. εκφράζει τη συμπαράστασή του στον συνάδελφο Σπύρο Θύμη, ο οποίος, ακολουθώντας τις αποφάσεις του σωματείου του υπερασπίστηκε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και βρέθηκε στο στόχαστρο του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας, που νομίζει ότι με μηνύσεις και απειλές θα σιωπήσει το συνδικαλιστικό κίνημα και κάθε φωνή που υπερασπίζεται τα συμφέροντα των συναδέλφων.

Κείμενο/Σχόλιο της Ε.Ι. (Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών) σχετικά με  ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ


Η πανδημία του Covid-19 έδειξε ότι οι Εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να αντικατασταθούν με την Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία

 

ΦΕΒΡ 2021

Η Ε.Ι. σχολιάζει τη δημοσίευση του ΟΟΣΑ με τίτλο

Μαθητές με υψηλές επιδόσεις; Τι μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία’.

Η έκθεση επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να αντικατασταθούν από τις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση.

Η έκθεση επικεντρώνεται στη σχέση μεταξύ των ερευνητικών εργαλείων του ΟΟΣΑ Διεθνής Έρευνα Διδασκαλίας και Μάθησης (ΤΑLIS) και του Προγράμματος  Διεθνούς Μαθητικής Αξιολόγησης (PISA).

Βασίζεται σε στοιχεία από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα του ΟΟΣΑ το 2018 και που ήταν χώρες που είχαν ήδη συμμετάσχει και στα  TALIS/PISA του 2018. Οι χώρες που συμμετείχαν στην συγκεκριμένη  έρευνα ήταν η Αυστραλία, η Αυτόνομη Περιοχή του Μπουένος Αιρες (CABA της Αργεντινής), η Κολομβία, η Δημοκρατία της Τσεχίας, η Δανία, η Γεωργία, η Μάλτα, η Τουρκία και το Βιετνάμ.

Ο ΟΟΣΑ επισημαίνει ότι πρέπει τα αποτελέσματα της έκθεσης να ερμηνευτούν με τη σχετική επιφύλαξη. Η ερμηνεία των αποτελεσμάτων μπορεί μόνο να δηλώσει ότι υπάρχει μία συσχέτιση, ωστόσο ο περιορισμένος αριθμός των περιφερειών/χωρών που έλαβαν μέρος στην έρευνα δεν επιτρέπει τη γενίκευση των ευρημάτων.

Η ΕΙ επίσης τονίζει ότι η μεθοδολογία της συλλογής δεδομένων θα μπορούσε επίσης να εγείρει ερωτήματα επειδή, για τη συλλογή δεδομένων, συνδυάζονται δεδομένα του TALIS και PISA με αυτά που αντλούνται από μια τεχνική μάθησης με μηχάνημα.

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021

Ο.Λ.Μ.Ε.: Για τη μετατροπή σχολείων σε Πρότυπα και Πειραματικά


Αντίθετα με ό,τι προβλέπεται στο ισχύον νομικό πλαίσιο, πεποίθηση μας είναι  ότι τα Πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα  με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να  εφαρμόζουν τα προτεινόμενα  καινοτόμα προγράμματα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο  σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών. Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης, επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά. Με αυτή τη διαδικασία μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή επιστημονικά συμπεράσματα τα οποία θα συμβάλουν στην  ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης  σε όλη τη Δημόσια εκπαίδευση.  Ωστόσο, στον ν.4692/20 καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν τηρείται.

Όσον αφορά στα πρότυπα σχολεία, διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Η ίδρυση προτύπων σχολείων αποτελεί μία εκ των προτέρων κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, ενάντια στην οποία το εκπαιδευτικό κίνημα έχει δώσει μεγάλους αγώνες με πιο πρόσφατη την μαζική συμμετοχή στην απεργία αποχή της Ο.Λ.Μ.Ε. από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολείων που προβλέπονται στο ν. 4692/20.

Σχετικά με τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία



Δεν χρειαζόμαστε σχολεία αριστείας, αλλά άριστα σχολεία για όλους.

Οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται αυτό το χρονικό διάστημα και σε εφαρμογή του νόμου 4692/2020 με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» καθώς και της Υ.Α 26/2/2021 με θέμα “Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων” να αποφασίσουν αν επιθυμούν τη μετατροπή του σχολείου τους σε Πρότυπο ή Πειραματικό. Οι επιδιώξεις και το όραμα της κυβέρνησης για το δημόσιο σχολείο, όπως αυτές αποτυπώνονται από τις νομοθετικές ρυθμίσεις του τελευταίου ενάμισι χρόνου και έχουν καταγγελθεί τόσο από την Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς, όσο και από την Ο.Λ.Μ.Ε., είναι πλέον γνωστές και γι’ αυτό και οφείλουμε να επισημάνουμε στους συναδέλφους μερικά σημεία του νόμου 4692/2020 και της υπουργικής απόφασης πριν πάρουν οποιαδήποτε απόφαση.

Θεωρούμε δεδομένη και απαραίτητη την ύπαρξη Πειραματικών σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) που θα συνδέονται απευθείας με τα Πανεπιστήμια και θα έχουν ως στόχο την πιλοτική εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών, σχολικών βιβλίων, μεθόδων διδασκαλίας και τα οποία θα αφορούν τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού. Η τυχαιότητα όμως θα πρέπει να αφορά και στο εκπαιδευτικό δυναμικό των σχολείων, ώστε να υπάρχουν ουσιαστικά και ρεαλιστικά συμπεράσματα. Η δημιουργία ιδανικών συνθηκών, που απέχουν παρασάγγας από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, μόνο σε εσφαλμένες διαπιστώσεις μπορούν να οδηγήσουν.

Η ίδρυση και λειτουργία Πρότυπων σχολείων (Π.Σ.), όπου οι μαθητές θα επιλέγονται μετά από εξετάσεις, αυτομάτως κατηγοριοποιεί την δημόσια εκπαίδευση. Πέραν του γεγονότος ότι οι μαθητές μπαίνουν σε μία εξουθενωτική διαδικασία, προκειμένου να εισαχθούν σε ένα πρότυπο σχολείο που τους στερεί τα παιδικά - εφηβικά τους χρόνια, η λειτουργία πρότυπων σχολείων αναιρεί τα βασικά χαρακτηριστικά της δημόσιας εκπαίδευσης των ίσων ευκαιριών, της ίσης πρόσβασης και της ίδιας γνώσης για όλα τα παιδιά. Αυτό φανερώνει άλλωστε και το διαφορετικό καθεστώς χρηματοδότησης στο οποίο θα υπόκεινται τα πρότυπα σχολεία.

Συγκεκριμένα:

Τρίτη 9 Μαρτίου 2021

Α.Δ.Ε.Δ.Υ.: Για την αστυνομική βία στη Ν. Σμύρνη


Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταδικάζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο την πρωτοφανή αστυνομική βία που ασκήθηκε, μέρα μεσημέρι, στην πλατεία της Νέας Σμύρνης σε βάρος πολιτών. Και το περιστατικό αυτό επιβεβαιώνει, για μια ακόμη φορά, ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει υιοθετήσει την καταστολή και τις επιθέσεις εναντίον πολιτών, ως μέθοδο αντιμετώπισης των κοινωνικών αντιδράσεων.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., αντί να λάβει μέτρα ουσίας για την αντιμετώπιση της πανδημίας και τη στήριξη της Δημόσιας Υγείας, καταφεύγει στην καταστολή, τον αυταρχισμό και τον ξυλοδαρμό πολιτών.

Είναι ώρα ευθύνης για όλους τους θεσμικούς φορείς να διασφαλίσουν ότι φαινόμενα αυθαιρεσίας και κατάχρηση εξουσίας δεν είναι ανεκτά σε μια δημοκρατική και ευνομούμενη πολιτεία.

Η ΒΙΑ, Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ

Ο.Λ.Μ.Ε.: Καταγγέλλουμε το νέο όργιο αστυνομικής βίας και καταστολής!



Οι αποτρόπαιες σκηνές αστυνομικής βίας που εκτυλίχθηκαν την Κυριακή 7 Μάρτη το μεσημέρι στην πλατεία της Νέας Σμύρνης αποτελούν πρόκληση για κάθε δημοκράτη. Αστυνομικές δυνάμεις, με πρόσχημα τον έλεγχο της τήρησης των υγειονομικών μέτρων, επιδόθηκαν σε ενέργειες πρωτοφανούς βιαιότητας απέναντι σε απλούς πολίτες και μπροστά στα μάτια οικογενειών και μικρών παιδιών. Και όλα αυτά δίχως αιτία κι αφορμή. Απέναντι στο μαζικό κύμα της αγανάκτησης για τα άγρια γεγονότα και τη μεγάλη διαδήλωση που πραγματοποιήθηκε από τους πολίτες της περιοχής η κυβέρνηση εξαπέλυσε νέο όργιο καταστολής με ΜΑΤ, χημικά, ξυλοδαρμούς και συλλήψεις.

Οι αρχικές προσπάθειες της Αστυνομίας να συγκαλύψει και να παραποιήσει την πραγματικότητα, παρουσιάζοντας τις δυνάμεις καταστολής ως “αγαλματάκια ακίνητα” που τάχα δέχθηκαν επίθεση από τους περίοικους, έπεσαν στο κενό από τα αναρίθμητα ντοκουμέντα που αναπαράγονται από τα ΜΜΕ.

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 10/03 ΣΤΙΣ 13.00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ



ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ 

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 10/03 ΣΤΙΣ 13.00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ

ΤΗΡΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Κηρύσσουμε διευκολυντική 3ωρη στάση από 11.00 έως 14.00

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά σε όλες τις συγκεντρώσεις και τα συλλαλητήρια που οργανώνονται σε όλη τη χώρα την Τετάρτη 10 Μάρτη. Εκπαιδευτικοί - φοιτητές - μαθητές - γονείς συγκροτούμε πανεκπαιδευτικό μέτωπο διεκδίκησης. Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει τώρα στην επαναλειτουργία των σχολείων με όλα τα μέτρα υγειονομικής προφύλαξης για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αντιστεκόμαστε στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που πλήττουν του Δημόσιο Σχολείο (αξιολόγηση, τράπεζα θεμάτων κλπ). Αγωνιζόμαστε για να ανατραπεί ο αυταρχικός και αντιεκπαιδευτικός νόμος που θεσπίζει την πανεπιστημιακή αστυνομία, διαγράφει φοιτητές, μειώνει δραματικά τους εισακτέους στα ΑΕΙ. Καταδικάζουμε την αστυνομική βία και καταστολή, την πολιτική της περιστολής των δημοκρατικών δικαιωμάτων μας!

Με τους αγώνες μας υπερασπίζουμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά.

Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

Ο.Λ.Μ.Ε.: Δελτίο Τύπου για τη Συνάντηση με ΥΠΑΙΘ



Την Τρίτη 1/3/21 πραγματοποιήθηκε συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ με το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., παρουσία της Υπουργού Παιδείας, της Υφυπουργού Παιδείας και της Γενικής Γραμματέως.

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., αφού επισήμανε για μία ακόμη φορά ότι οι δημοκρατικές διαδικασίες απαιτούν να γίνεται διάλογος εγκαίρως ώστε να κατατίθενται προτάσεις και να γίνεται ουσιαστική συζήτηση και όχι μετά την ψήφιση και εφαρμογή των νόμων, έθεσε τα εξής ζητήματα:

  1. Σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. δήλωσε στην πολιτική ηγεσία ότι τόσο ο νόμος 4692/20, που προβλέπει την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, όσο και η σχετική εφαρμοστική ΥΑ 6603, είναι σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας, γεγονός που αποδεικνύεται και από τα συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία αποχή που προκηρύχθηκε από την Ο.Λ.Μ.Ε., παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες εκφοβισμού τους. Τα νομοθετήματα αυτά αποσκοπούν στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, στην κατηγοριοποίηση και τον ταξικό διαχωρισμό της εκπαίδευσης, στην περαιτέρω  υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η εφαρμογή μιας τέτοιας διαδικασίας εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά και τα προβλήματα της εκπαίδευσης να είναι τεράστια, είναι όχι μόνο άκαιρη αλλά και ανεφάρμοστη. Ούτως ή άλλως, αυτό που προέχει, αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ ενδιαφέρεται για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, είναι η επίλυση των σοβαρότατων προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης (ασφαλές άνοιγμα σχολείων, ουσιαστική κάλυψη της ύλης με δια ζώσης διδασκαλία, αντιμετώπιση των ψυχοπαιδαγωγικών συνεπειών στους μαθητές, διορισμούς στα χιλιάδες κενά κλπ) και όχι η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων. Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. ξεκαθάρισε ότι το ΥΠΑΙΘ οφείλει να σεβαστεί τη βούληση του κλάδου, όπως αυτή εκφράστηκε στις ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, και να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση της ΥΑ 6603 και την κατάργηση των άρθρων 33-36 του ν.4692/20, ώστε στη συνέχεια να υπάρξει ο γόνιμος διάλογος στον οποίο υποτίθεται ότι κλήθηκαν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Κανένας ουσιαστικός διάλογος δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί όταν υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις από πλευράς ΥΠΑΙΘ.