Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Έκτακτη Γενική Συνέλευση της Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς


Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
          σας καλούμε όλους στη Γενική Συνέλευση της Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς την Πέμπτη 6/2 και ώρα 18:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εσπερινού ΓΕ.Λ. Καστοριάς (3ου ΓΕ.Λ Καστοριάς) όπου θα συζητηθούν όλα τα επίδικα της περιόδου αλλά και η στάση του κλάδου απέναντι στις συνεχείς αντιεκπαιδευτικές παρεμβάσεις του Υπ. Παιδείας στη Β/θμια Εκπ/ση.
Σε περίπτωση που δεν υπάρξει απαρτία, η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί στον ίδιο χώρο και την ίδια μέρα στις 18:30, με οποιοδήποτε αριθμό παρόντων.

Εισήγηση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. προς τις Γεν. Συνελεύσεις των Ε.Λ.Μ.Ε.


Η όξυνση της διεθνούς κατάστασης από την Μέση Ανατολή μέχρι και το Αιγαίο λόγω των ιμπεριαλιστικών διαθέσεων και προκλήσεων από ΗΠΑ και Τουρκία εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για όλους τους λαούς της Μ. Ανατολής και της ευρύτερης περιοχής, αλλά και για τη χώρα μας, τροφοδοτώντας ταυτόχρονα τον εθνικισμό, τον φονταμενταλισμό και την προσφυγική κρίση. Είναι επιτακτική ανάγκη η ΟΛΜΕ να πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη ενός δημοκρατικού, αντιπολεμικού και αντιιμπεριαλιστικού κινήματος που θα συμβάλει στην αναχαίτιση  του κινδύνου μίας  πολεμικής ανάφλεξης και θα προασπίζεται την ειρηνική συνύπαρξη των λαών.
Την ίδια στιγμή που χιλιάδες πολιτών αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ιδιωτικές δαπάνες για τη στήριξη των παιδιών τους, η χρηματοδότηση για την παιδεία στον προϋπολογισμό του 2020 μειώνεται, η στήριξη των αδύνατων μαθητών είναι ανύπαρκτη, οι τεράστιες μισθολογικές απώλειες των εκπαιδευτικών από το 2011 δεν αποκαθίστανται, οι υποδομές των σχολείων δεν αναβαθμίζονται.
To εκπαιδευτικό κίνημα με τους αγώνες του ανάγκασε την κυβέρνηση να υλοποιήσει, έστω και καθυστερημένα, τους 4500 διορισμούς στην ειδική αγωγή και να προχωρήσει σε έκδοση προκήρυξης διορισμών και στην γενική αγωγή. Ωστόσο είναι προφανές ότι ο αριθμός των διορισμών σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει τα τεράστια πραγματικά πάγια κενά στην εκπαίδευση, ενώ ταυτόχρονα το σύστημα διορισμών είναι σε πλήρη αντίθεση  με τις θέσεις και τις προτάσεις της ομοσπονδίας. Επιπρόσθετα, πολύ σοβαρές εκκρεμότητες που σχετίζονται με τους διορισμούς, όπως η ένταξη των αποφοίτων του τμήματος εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής του ΠΑΜΑΚ στο κλάδο ΠΕ78 κοινωνικών επιστημών δεν διευθετήθηκαν, παρά τη σαφή δέσμευση του υπουργείου.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Αιτήματα συνάντησης για συνταξιοδοτικά εκπαιδευτικών και εκπ/κών-πρώην διαθέσιμων, για εκπαίδευση στις φυλακές και εκπαίδευση προσφυγόπουλων


ΠΡΟΣ:
                                                          τον Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
                                                          κ. Ιω. Βρούτση
Κύριε Υπουργέ,
Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. ζητάει συνάντηση μαζί σας σχετικά:
·         με το αίτημα των 2.500 συναδέλφων μας που ήταν σε διαθεσιμότητα από το 2013 – 2015. Οι συνάδελφοι αυτοί είχαν μισθολογικές απώλειες ύψους 25% στις μισθολογικές απολαβές τους για τα χρόνια της διαθεσιμότητας και παράλληλα δεν υπολογίστηκε το αντίστοιχο ποσό στις συντάξιμες αποδοχές τους.
·         Με συνταξιοδοτικά ζητήματα που απασχολούν τον εκπαιδευτικό κλάδο.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Καθυστέρηση αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ πτυχίων και μεταπτυχιακών και διαγωνισμός του ΑΣΕΠ


Ως γνωστόν βρισκόμαστε στο στάδιο της κατάθεσης αιτήσεων για διορισμούς στην Γενική εκπαίδευση μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι οι οποίοι ενώ έχουν αποκτήσει τα προσόντα  για την ένταξη στους πίνακες (πτυχία, μεταπτυχιακά, κ.ά.), λόγω καθυστέρησης στις διαδικασίες στον ΔΟΑΤΑΠ, δεν τους έχει χορηγηθεί η πράξη αναγνώρισης, παρόλο που οι αιτήσεις αναγνώρισης έχουν κατατεθεί αρκετούς μήνες πριν. 
Ζητάμε:
  • Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες στον ΔΟΑΤΑΠ
  • Να γίνουν δεκτές οι αιτήσεις αυτών των συναδέλφων και να ενταχθούν στους πίνακες, με την προϋπόθεση ότι θα προσκομίσουν την πράξη αναγνώρισης πριν την κύρωση των πινάκων και την έναρξη της διαδικασίας των ενστάσεων.

O.Λ.Μ.Ε.: Άδειες αναπληρωτών λόγω της εποχικής γρίπης


Κυρία Γενική Γραμματέα,

Το Υπουργείο Υγείας εξέδωσε στις 23-01-2020 την εγκύκλιο υπ’ αρ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 4133 με θέμα «Οδηγίες σχετικά με τα μέτρα πρόληψης κατά της διασποράς της γρίπης στις Σχολικές Μονάδες και φορείς που προσφέρουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες» που απευθύνεται στο Υπουργείο Παιδείας και μέσω αυτού σε όλες τις σχολικές μονάδες Π.Ε. και Δ.Ε. Με βάση αυτή την εγκύκλιο, τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι των σχολείων «πρέπει να παραμένουν στο σπίτι για όσες μέρες διαρκεί ο πυρετός και επιπλέον ακόμα ένα 24ωρο μετά την υποχώρησή του, χωρίς τη χρήση αντιπυρετικών».
Ως γνωστόν οι συνάδελφοι αναπληρωτές σε περίπτωση που αιτηθούν και λάβουν αναρρωτική άδεια, χάνουν το 50% του ημερομισθίου ή αν λάβουν κανονική άδεια περικόπτεται τμήμα του επιδόματος αδείας που λαμβάνεται το καλοκαίρι.

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2020

Διευκόλυνση συναδέλφων αναπληρωτών για τη συμμετοχή τους στην προκήρυξη 2ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ


Κυρία Υπουργέ,
Κυρία Υφυπουργέ,
Κυρία Γενικέ Γραμματέα,

Με βάση την προκήρυξη 2ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ για την ένταξη ενός υποψηφίου στους πίνακες κατάταξης, απαιτείται η κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών με φυσική παρουσία στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.  Οι συνάδελφοι αναπληρωτές, οι οποίοι υπηρετούν σε νησιά στα οποία δεν υπάρχει ΔΔΕ, αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της αναγκαστικής μετακίνησης.

Το ΔΣ. της Ο.Λ.Μ.Ε. ζητάει:
·    σε νησιά όπου ο αριθμός των αναπληρωτών είναι μεγάλος, να μεταβεί κλιμάκιο υπαλλήλων από την αντίστοιχη Διεύθυνση ώστε να πραγματοποιηθεί η κατάθεση των δικαιολογητικών (π.χ. Λήμνος, Κάλυμνος, Λέρος, Μύκονος κ.α.).
·           Σε νησιά όπου ο αριθμός των αναπληρωτών είναι μικρότερος, να δοθεί ειδική άδεια στους συναδέλφους για να μεταβούν στη ΔΔΕ της επιλογής τους και να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, χωρίς περικοπή του αντίστοιχου ποσού από το επίδομα αδείας που δικαιούνται το καλοκαίρι.

Ανακοίνωση – Καταγγελία: Κρατήσεις φόρων και πρόστιμα σε συνταξιούχους


Μέχρι σήμερα, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, οι συντάξεις εκδίδονται με καθυστέρηση 2-4 χρόνων. Από 1.1.2014 όλα τα αναδρομικά που λαμβάνει ο συνταξιούχος από την καθυστέρηση έκδοσης των συντάξεων υπόκεινται σε  παρακράτηση 20% (ν. 4172/2013, άρθρο 60).
Τα αναδρομικά  που εισέπραξαν οι συνταξιούχοι  το 2013 από καθυστερημένες συντάξεις (κύριες και επικουρικές) του 2011 και 2012, δεν είχαν υποστεί την παρακράτηση του 20%, αλλά την προβλεπόμενη φορολογία, και έπρεπε με ευθύνη της Πολιτείας να σταλούν στους συνταξιούχους βεβαιώσεις αποδοχών και να κληθούν να υποβάλουν συμπληρωματική δήλωση   στις εφορίες το 2014.
Το κράτος όχι μόνο δεν έκανε το αυτονόητο, αλλά τιμώρησε με πρόστιμο και βαρύτατες  προσαυξήσεις ακόμη και τους συνταξιούχους  που έκαναν συμπληρωματική  φορολογική δήλωση, επειδή  οι Εφορίες, όπως ισχυρίζονται, δεν  είχαν  προσωπικό να προβούν σε εκκαθάριση  των υποβληθεισών δηλώσεων. Το πιο εξωφρενικό, έχουν επιβληθεί πρόστιμα και προσαυξήσεις σε   συνταξιούχους που είχαν κάνει συμπληρωματική δήλωση, είχε γίνει εκκαθάριση και είχε πληρωθεί ο φόρος, αλλά η «ανεξάρτητη» ΑΑΔΕ επέβαλε πρόστιμα και προσαυξήσεις, για να παρουσιάσει  έργο με την αύξηση των δημόσιων εσόδων, με τη δικαιολογία όμως ότι δεν μπορούσε να γίνει  πλήρης έλεγχος από τις Εφορίες (!)

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020

ΑΔΕΔΥ: Για τον αντιασφαλιστικό Νόμο της κυβέρνησης και για 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση


Κατατίθεται μέσα στις επόμενες μέρες στη Βουλή για ψήφιση ο νέος αντιασφαλιστικός Νόμος της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος δεν είναι τίποτ’ άλλο παρά η συνέχιση των μνημονιακών αντιασφαλιστικών νόμων που ψηφίστηκαν την περίοδο 2010 – 2019 και είχαν ως συνέπεια τη μείωση των συντάξεων από 20% έως και 60%.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όχι μόνο δεν τήρησε τις προεκλογικές της υποσχέσεις για πλήρη κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν4387/16), ο οποίος επέφερε μειώσεις μέχρι και 350€ στις κύριες συντάξεις, αλλά αντίθετα τον εφαρμόζει πλήρως και τον ισχυροποιεί ακόμα περισσότερο.
Οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται στα ποσοστά αναπλήρωσης, μετά τα 30 χρόνια υπηρεσίας, σε εκτέλεση των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την επιστροφή ενός ελάχιστου ποσού, σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώνουν ούτε στο ελάχιστο τις τεράστιες μειώσεις που είχαν οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι με τον Νόμο Κατρούγκαλου και τους προηγούμενους μνημονιακούς αντιασφαλιστικούς νόμους.
Έτσι με τον Νέο Νόμο:

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020

Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο που εξισώνει τα ιδιωτικά κολέγια με τα Δημόσια Πανεπιστήμια!


Όχι στις διατάξεις ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης!

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. χαιρετίζει την μεγάλη κινητοποίηση της 21ης Ιανουαρίου ενάντια στα σχέδια της Κυβέρνησης για την εκχώρηση της δημόσιας Εκπαίδευσης στα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

H κυβέρνηση παραμένει ανυποχώρητη στην ψήφιση των  αρνητικών ρυθμίσεων που πλήττουν βάναυσα τη Δημόσια Εκπαίδευση. Προχωρά στην εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με αυτά των ιδιωτικών  κολεγίων.

Παρακάμπτει πλαγίως το άρθρο 16 που δεν μπορεί να αλλάξει με συνταγματική αναθεώρηση.
Παράλληλα εισάγει νέες τιμωρητικές διατάξεις για τους εκπαιδευτικούς –τους οποίους κατηγορεί για αφερεγγυότητα-  με τον τριετή αποκλεισμό  όσων αδυνατούν να αναλάβουν υπηρεσία μετά το διορισμό  παραβλέποντας  ότι πρόκειται για εκπαιδευτικούς που με προσωπικό κόστος στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση με το έργο τους σε όλα τα χρόνια της αδιοριστίας.

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020

Η παράσταση διαμαρτυρίας για την εξίσωση των κολεγίων με τα πανεπιστήμια από τα τοπικά ΜΜΕ







Εθελοντική Αιμοδοσία

Το εξπρές της αξιολόγησης έχει άρωμα από το δύσοσμο παρελθόν


του Χρήστου Κάτσικα

Η αξιολόγηση που φέρνει το ΥΠΑΙΘ όχι μόνο δεν είναι «αθώα», αλλά, όπου κι αν εφαρμόστηκε και παρά την επένδυση με χίλιες δυο «αθώες» έννοιες, συνδέθηκε με ένα ασφυκτικό σύστημα που αποτελεί κεντρικό μηχανισμό ανατροπής εργασιακών σχέσεων, ιδεολογικής χειραγώγησης και κατηγοριοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, εργαλείο βαθμολογικής-μισθολογικής καθήλωσης και απολύσεων ● Στο νέο πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί «χρεώνονται» την επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών τους και η διοίκηση του σχολείου «χρεώνεται» με τη σειρά της την επιτυχία και την αποτυχία όλων.
Μέσα στον Ιανουάριο το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να καταθέσει νομοσχέδιο, το οποίο ανάμεσα σε άλλα θα προβλέπει παρεμβάσεις στον «μηχανισμό» της εκπαίδευσης, που περιλαμβάνουν σε αυτή τη φάση την επιλογή νέων προϊσταμένων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την κατάργηση των ΠΕΚΕΣ και την επιλογή νέων σχολικών συμβούλων με σαφώς διαφορετικό ρόλο σε σχέση με το παρελθόν, καθώς βεβαίως και τους όρους κρίσης και επιλογής των περίπου 10.000 διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των οποίων η θητεία τελειώνει με τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.

ΟΟΣΑ/PISA και Παγκόσμια διακυβέρνηση στην εκπαίδευση: Ένα αφήγημα από την πλευρά της «ουραγού Ελλάδας»



του Γιώργου Μαυρογιώργου*
«Η Ελλάδα είναι ο κακός μαθητής της Ευρώπης. Αυτή είναι όλη η αρετή της. Ευτυχώς που υπάρχουν κακοί μαθητές σαν την Ελλάδα που εκφράζουν την πολυπλοκότητα των πραγμάτων. Που εκφράζουν μια άρνηση απέναντι σε μια ορισμένη κανονικοποίηση, γερμανογαλλική και άλλη. Συνεχίστε λοιπόν να είστε κακοί μαθητές και θα παραμείνουμε καλοί φίλοι…»
                                                                (1992, Φελίξ Γκουαταρί. Αναφέρεται από τον Lazzarato (2014 :185)
1.Εισαγωγικά: Γιατί  μας ενδιαφέρουν οι «ουραγοί»;
Προτάσσουμε τη θεωρητική αφετηριακή παραδοχή, σύμφωνα με την οποία στις ταξικές κοινωνίες η εκπαίδευση είναι κρατικός ιδεολογικός μηχανισμός που συμβάλλει στη διευρυμένη αναπαραγωγή των υφιστάμενων κοινωνικών σχέσεων άνισης κατανομής πλούτου, προνομίων, εξουσίας και της κυρίαρχης ιδεολογίας. Η αναπαραγωγική αυτή λειτουργία αναπροσδιορίζεται, ιδίως μετά το ΄80 -΄90, στο πλαίσιο πολιτικών  «διακυβέρνησης» που αναπτύσσουν υπερεθνικοί διακρατικοί οργανισμοί, με ρυθμιστικές  και κανονιστικές παρεμβάσεις «εξ αποστάσεως», με σκοπό την προώθηση και εμπέδωση  κυρίαρχων και αυταρχικών νεοφιλελεύθερων προταγμάτων στην παγκοσμιοποιούμενη καπιταλιστική αγορά. Σε περιόδους σοβαρής χρηματοπιστωτικής κρίσης (χρεοκοπίας), που διαρκεί πολύ, όπως αυτή που αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα, όπου το χρέος γίνεται και εργαλείο άσκησης πολιτικών «δέους», με τη συνέργεια διεθνών διακρατικών οργανισμών (ΔΝΤ,ΕΕ,ΟΟΣΑ, κ.ά.), οι ασκούμενες πολιτικές στην εκπαίδευση οξύνουν την ένταση των ταξικών διακρίσεων και ανισοτήτων.

Στήριξη της κινητοποίησης ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ Τρίτη, 21 του Γενάρη


Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στηρίζει την κινητοποίηση ΔΟΕ – ΟΛΜΕ - ΟΙΕΛΕ, που πραγματοποιείται την Τρίτη, 21 του Γενάρη, ώρα 12:30μμ, στα Προπύλαια, με αιτήματα:
§  Να αποσυρθούν ΤΩΡΑ οι ρυθμίσεις που πλήττουν τον πυρήνα της Δημόσιας Εκπαίδευσης
§  Λέμε ΟΧΙ στην εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με τους τίτλους των κολλεγίων.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί όλα τα συνδικαλιστικά στελέχη του Λεκανοπεδίου να δώσουν το «παρών», τόσο στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Προπύλαια, όσο και στην πορεία που θα ακολουθήσει.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2020

Ο.Λ.Μ.Ε.: Εργασιακές συνθήκες εκπαιδευτικών


Κυρία Υπουργέ,
Κυρία Υφυπουργέ,
Κυρία Γενικέ Γραμματέα,

Με αφορμή το θλιβερό γεγονός της απώλειας δύο συναδέλφων που σκοτώθηκαν σε αυτοκινητιστικό ατύχημα στην επιστροφή τους από τον τόπο εργασίας τους,  το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. επανέρχεται και θέτει μετ’ επιτάσεως το χρονίζον ζήτημα των απαράδεκτων εργασιακών συνθηκών που βιώνουν χιλιάδες συνάδελφοι/ισσες.
Οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας την τελευταία δεκαετία στην πραγματικότητα ακύρωσαν τη διαδικασία μεταθέσεων εφαρμόζοντας την πολιτική μηδενικών διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών και έχοντας ως στόχο την περιστολή των δαπανών. Αυτή η τακτική είχε ως αποτέλεσμα μερικές χιλιάδες συναδέλφων να διανύουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις, προκειμένου να βρεθούν στον τόπο εργασίας τους, ενώ υπήρχαν πραγματικές ανάγκες στον τόπο συμφερόντων τους. Άμεση συνέπεια αυτής της λογικής ήταν η μακροχρόνια επαγγελματική εξουθένωση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών, η συνακόλουθη υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχομένου εκπαιδευτικού έργου, αλλά και η έκθεση των συναδέλφων σε κίνδυνο από την καθημερινή μετακίνησή τους, συχνά σε δρόμους αμφιβόλου ποιότητας.
Επιπροσθέτως, στα πλαίσια της μνημονιακής πολιτικής που ακολουθήθηκε την τελευταία δεκαετία, εκατοντάδες συνάδελφοι/-ισσες υποχρεώθηκαν να μετακινούνται από τρία έως πέντε σχολεία για τη συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου.