“αυτοί που μας κλέψαν το βιβλίο από το χέρι,
μας κατηγορούν ότι μείναμε αδιάβαστοι”
Bertolt Brecht
Έχουμε καταγγείλει επανειλημμένως το Υπουργείο Παιδείας για την λογιστική προσέγγισή του τόσο στην κατανομή των μαθητών στα τμήματα, όσο και στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, που έχει ως αποτέλεσμα την μη έγκριση των χαρακτηριζόμενων ως ολιγομελών τμημάτων. Οι μαθητές των ολιγομελών τμημάτων, που δε θα εγκριθούν, θα πρέπει τον Σεπτέμβρη να βρουν άλλο σχολείο για να συνεχίσουν στο αντίστοιχο τμήμα ομάδας προσανατολισμού, τομέα ή ειδικότητας, που επιθυμούν. Διαφορετικά καλούνται να φοιτήσουν σε κάποιο άλλο τμήμα του ίδιου σχολείου ακόμα και αν δεν το επιθυμούν. Φυσικά θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η ολοκλήρωση των εγγραφών και η οριστικοποίηση των τμημάτων τον Σεπτέμβριο θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα και κάποια τμήματα να πάψουν να χαρακτηρίζονται ως ολιγομελή.
Θεωρούμε αδιανόητο να εξωθούνται μαθητές να αλλάξουν σχολείο προκειμένου να φοιτήσουν στις ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους ή να αλλάξουν τομέα και ειδικότητα, γιατί το Υπουργείο αντιμετωπίζει τα σχολεία ως επιχειρήσεις. Γι’ αυτό και απαιτούμε:
η ολοκλήρωση των εγγραφών και η οριστικοποίηση των τμημάτων να γίνεται τον Σεπτέμβριο και όχι τον Ιούλιο.
το Υπουργείο να εγκρίνει άμεσα όλα τα χαρακτηριζόμενα ως ολιγομελή, τμήματα τομέων, ειδικοτήτων και ομάδων προσανατολισμού του νομού μας.
να στελεχωθούν άμεσα όλα τα σχολεία με το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα που έχουν προταθεί.
να μη γίνει καμία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή σε άλλο σχολείο ή τομέα/ειδικότητα.
Τέλος, όλοι όσοι πέρσι εμφανίζονταν ως σωτήρες και εξήραν την κατανόηση και παρέμβαση της κυβέρνησης για τις περιπτώσεις των ολιγομελών τμημάτων του 2ου και 3ου ΓΕ.Λ. Καστοριάς, θα πρέπει να καταλάβουν επιτέλους ότι είναι μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης. Η μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων είναι μία συνειδητή επιλογή του Υπουργείου Παιδείας, που πλήττει ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και οποιαδήποτε εκ των υστέρων παρέμβαση αποτελεί προσπάθεια αποκόμισης πολιτικού οφέλους.
Πάνω από όλα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Όλοι οι μαθητές στις ειδικότητες, τους τομείς
και τις ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους.
Δημόσιο δωρεάν σχολείο των ίσων ευκαιριών, της ίσης πρόσβασης και της ίδιας γνώσης για όλα τα παιδιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου