Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022

Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τις καινοτομίες του Υπουργείου Παιδείας



Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς μάς βρίσκει εν μέσω μίας ανεξέλεγκτης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και μετά από δυόμιση χρόνια πανδημίας που έχει αφήσει έντονο το αποτύπωμα της στις ψυχές των μαθητών μας αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Σε αντίθεση με το δυστοπικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο θεωρεί πως έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα αλλά και πως φέρνει μία σειρά από καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις.

Το γεγονός ότι η Κυβέρνηση εντάσσει τους 25.000 διορισμούς (Α/θμια και Β/θμια) των τελευταίων τριών ετών στις σημαντικές καινοτομίες που φέρνει, φανερώνει την απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και την διαρκή συρρίκνωση της. Επιπλέον, θα πρέπει να τονίσουμε ότι οι μόνιμοι διορισμοί μόλις και μετά βίας καλύπτουν τις συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων χρόνων ενώ ο αριθμός των συναδέλφων (32.000) που προσλήφθηκαν στην Α´φάση αναπληρωτών και τα χιλιάδες κενά που συνεχίζουν να υπάρχουν, το μόνο που αναδεικνύουν είναι η μεγάλη ανάγκη για μαζικούς μόνιμους διορισμούς.

Μία άλλη καινοτομία που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας μέσα από τις αποφάσεις υλοποίησης των διατάξεων του ν. 4823/2021 και στα πλαίσια της ολιστικής προσέγγισης που προωθεί ο Πρωθυπουργός είναι και η απλήρωτη επέκταση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου. Η λειτουργία των Εκπαιδευτικών Ομίλων θα είναι εκτός ωραρίου, μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας και θα απαιτεί τουλάχιστον 2 ώρες εβδομαδιαίως (χωρίς να υπολογίζεται ο χρόνος προετοιμασίας και απασχόλησης στο σπίτι) από τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και χωρίς καμία πρόβλεψη για την χρηματοδότηση λειτουργίας τους. Η αποζημίωση όμως που προβλέπεται για αυτήν την υπερωριακή απασχόληση των εκπαιδευτικών είναι ένα χτύπημα στην πλάτη και κάποια μόρια στην ατομική αξιολόγηση. Ξεκάθαρη φυσικά είναι και η διαφορά στην αντιμετώπιση των ίδιων των εκπαιδευτικών αφού τόσο στα Πρότυπα-Πειραματικά όσο και στα εκκλησιαστικά σχολεία οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν ομίλους έχουν μείωση διδακτικού ωραρίου κατά 2 ώρες. Όσον αφορά το αντικείμενο των Εκπαιδευτικών Ομίλων, πίσω από τις αερολογίες περί δημιουργικής απασχόλησης και ελεύθερης έκφρασης κρύβεται η λογική των δεξιοτήτων και της αποσπασματικής γνώσης (όπως άλλωστε και με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων) και όχι της ολόπλευρης μόρφωσης με επιστημονική συνέχεια και τεκμηρίωση.

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές και οι Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι – Μέντορες ενώ εμφανίζονται ως θεσμοί υποστήριξης των συναδέλφων δημιουργούν ουσιαστικά ιεραρχικές δομές μέσα στο ίδιο το σχολείο και αποτελούν μηχανισμοί ελέγχου και εναρμόνισης με τις πολιτικές που εφαρμόζει η κυβέρνηση. Επιχειρείται δηλαδή για πρώτη φορά θεσμικά να οργανωθεί ένας συνεκτικός μηχανισμός επιβολής της αξιολόγησης μέσα στο σχολείο. Φυσικά αποτελούν και επιπλέον φόρτο εργασίας για τους εκπαιδευτικούς αφού ασκούν τα καθήκοντά τους εκτός του διδακτικού αλλά εντός του εργασιακού ωραρίου τους και δεν απαλλάσσονται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες αλλά για άλλη μία φορά θα υπάρχει η πριμοδότηση με τα απαραίτητα μόρια στην ατομική αξιολόγηση και στα επερχόμενα Hunger Games που θα αρχίσει να διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας σε κάθε σχολείο.

Καλούμε λοιπόν:

τις Διευθύντριες και τους Διευθυντές των σχολείων να μην προχωρήσουν στο ορισμό υπεύθυνων Εκπαιδευτικών Ομίλων – Μέντορα – Ενδοσχολικών Συντονιστών.

τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να προασπίσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα και να μην αποδεχτούν κανέναν ρόλο Μέντορα και Ενδοσχολικού Συντονιστή, συμβάλλοντας στην υλοποίηση της ατομικής αξιολόγησης και της αξιολόγησης του σχολείου τους και να μην προχωρήσουν στην οργάνωση και λειτουργία Εκπαιδευτικών Ομίλων αποδεχόμενοι την απλήρωτη υπερωριακή εργασία. Όλες οι εξωδιδακτικές δραστηριότητες που όλα αυτά τα χρόνια υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς να μείνουν εκτός πλαισίου Εκπαιδευτικών ομίλων και δράσεων που σχετίζονται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αποδεχτούν και να μην καταργήσουν στην πράξη τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, τον αποφασιστικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων και το ωράριο των εκπαιδευτικών!

Καλούμε το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. να προχωρήσει άμεσα:

στην κήρυξη Απεργίας – Αποχής από την εφαρμογή όλων των διατάξεων που αφορούν τους νόμους Κεραμέως ν.4823 και ν.4692/2020 για την αξιολόγηση (εσωτερική της σχολικής μονάδας και ατομική του εκπαιδευτικού) και κάθε εφαρμοστικής ρύθμισης (υπουργικής απόφασης, εγκυκλίου κλπ).

στην κήρυξη Απεργίας – Αποχής από τις διαδικασίες ορισμού και υλοποίησης το ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022 για υπεύθυνους Εκπαιδευτικών Ομίλων – Μέντορες – Ενδοσχολικούς Συντονιστές.

στην πραγματοποίηση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης Προέδρων Ε.Λ.Μ.Ε., κηρύσσοντας παράλληλα Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις σε όλες τις Ε.Λ.Μ.Ε.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου