Ούτε
ένα εικοσιτετράωρο δεν πέρασε από την εβδομαδιαία ανασκόπηση του Πρωθυπουργού
για να αποκαλυφθεί η πραγματική στόχευση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και ο τρόπος
με τον οποίο θα καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία. Ο Κ. Μητσοτάκης
ανάφερε ότι “Στόχος μας είναι να
μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών,
καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία μας…”.
Να θυμίσουμε βέβαια ότι ο αριθμός των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν τη σχολική
χρονιά που πέρασε σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ανήλθε στον αριθμό των
50.000 περίπου ενώ οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας μιλάνε για 10.000
διορισμούς εκπαιδευτικών εκ των οποίων “4.451 αφορούν
αντικαταστάσεις εκπαιδευτικών που βγήκαν σε σύνταξη σύμφωνα με τον κανόνα μια
πρόσληψη για μία συνταξιοδότηση, ενώ οι υπόλοιποι διορισμοί (5.549) αφορούν την
κάλυψη κενών”.
Είναι προφανές ότι υπάρχει μία αναντιστοιχία στις εξαγγελίες αφού οι μόνιμοι
διορισμοί που ανακοινώθηκαν δεν καλύπτουν ούτε καν το 20% των εκπαιδευτικών
κενών και είναι πολύ μακριά από το 50% που έθεσε ως στόχο ο ίδιος Πρωθυπουργός.
Η χθεσινή εγκύκλιος του
Υπουργείου Παιδείας έρχεται να φανερώσει για άλλη μία φορά τις πραγματικές
επιδιώξεις της κυβέρνησης, την λογιστική προσέγγιση στη διαχείριση του
εκπαιδευτικού δυναμικού, τον τρόπο κάλυψης των κενών αλλά και ότι λόγια (του
Πρωθυπουργού) όπως “να προσφέρουμε στα
παιδιά μας τη βέλτιστη δυνατή ποιότητα δημόσιας Παιδείας και στους
εκπαιδευτικούς ένα σταθερό εργασιακό περιβάλλον όπου θα μπορούν να εξελιχθούν
και να ασκούν απρόσκοπτα το λειτούργημά τους” είναι ανερυθρίαστα ψεύδη και
έχουν ως μοναδικό σκοπό να παραπλανήσουν τον λαό. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο
ζητάει την εφαρμογή διατάξεων που προβλέπουν την προσαύξηση του αριθμού των
μαθητών ανά τμήμα κατά 10%. Για παράδειγμα, να λειτουργήσουν τμήματα στα
Γυμνάσια και στις τάξεις Α & Β Λυκείου μέχρι και με 30 μαθητές ενώ στη Γ
Λυκείου μέχρι και με 27 μαθητές. Ταυτόχρονα, ζητάει να εφαρμοστούν οι προϋποθέσεις
λειτουργίας τμημάτων ομάδων προσανατολισμού αλλά και να εξετάσουν οι
Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπ/σης σε συνεργασία με τους Διευθυντές Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα μετακίνησης των μαθητών/τριών σε όμορες σχολικές μονάδες σε περιπτώσεις δημιουργίας τμημάτων ομάδων μαθημάτων προσανατολισμού Γενικού
Λυκείου με μικρό αριθμό μαθητών/τριών και έλλειψη διαθέσιμων εκπαιδευτικών. Δηλαδή, και προκειμένου να
εξοικονομηθεί εκπαιδευτικό προσωπικό, να μετακινηθούν μαθητές σε γειτονικά σχολεία
ακόμα και στην Γ Λυκείου για να φοιτήσουν στην ομάδα προσανατολισμού της
επιλογής τους.
Επιπλέον, οι εξαγγελίες του
Υπουργείου για την λειτουργία ψηφιακού σχολείου από την ερχόμενη σχολική
χρονιά, οι οποίες βρίσκουν πρόθυμους συμπαραστάτες και στην αντιπολίτευση,
δείχνει ποιος πραγματικά είναι ο σχεδιασμός και η στόχευση της Κυβέρνησης για
την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών. Δυστυχώς επιβεβαιώνονται για άλλη μία φορά
οι φόβοι μας ότι η περίοδος της πανδημίας θα αποτελέσει δούρειο ίππο για την
επέκταση της τηλεκπαίδευσης αλλά και την μετεξέλιξή της σε ψηφιακά σχολεία,
αρχικά σε απομακρυσμένες περιοχές και στη συνέχεια στο σύνολο της χώρας με την
μορφή των cyber schools των ΗΠΑ.
Θεωρούμε αδιανόητο να εξωθούνται μαθητές να αλλάζουν
σχολείο προκειμένου να φοιτήσουν στις ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους
ή να αλλάζουν τομέα και ειδικότητα όπως επίσης θεωρούμε αδιανόητο να
στοιβάζονται οι μαθητές στις σχολικές τάξεις για να μπορέσει το Υπουργείο να
εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς. Γι’ αυτό και απαιτούμε:
·
ανώτατος αριθμός μαθητών στη γενική
παιδεία 20, 15 στις ομάδες προσανατολισμού/τομείς/ειδικότητες και 10 στα
εργαστήρια.
·
καμία εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής
ρύθμισης της προσαύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη κατά 10%.
·
να μη γίνει καμία υποχρεωτική
μετακίνηση μαθητή σε άλλο σχολείο ή ομάδα προσανατολισμού/τομέα/ειδικότητα.
·
το Υπουργείο να εγκρίνει άμεσα όλα τα
χαρακτηριζόμενα ως ολιγομελή τμήματα τομέων, ειδικοτήτων και ομάδων προσανατολισμού.
·
μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για την
κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με
αποκλειστικό κριτήριο το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
·
καμία λειτουργία ψηφιακού σχολείου.
Πάνω από
όλα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Όλοι οι
μαθητές στα σχολεία τους, στις ειδικότητες, τους τομείς
και τις
ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους.
Δημόσιο
δωρεάν σχολείο των ίσων ευκαιριών, της ίσης πρόσβασης και της ίδιας γνώσης για
όλα τα παιδιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου